Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Klep/Kap repareren (verwijderen krassen?)

Pagina: 1
Acties:
  • 6.821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmio
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Via Google heb ik al even zitten zoeken naar mogelijkheden om je kap te repareren, desnoods door een professional, niks kunnen vinden.

Hier op GOT heb ik via de search (krasjes,kap) gezocht, en kwam op een casemod uit en iemand die diepe krassen had op z'n kap. Ik heb echter geen diepe krassen, maar voornamelijk een soort slijtageplekken/krassen (die absoluut niet door de laag heenzitten). Plamuren enzo lijkt me dus wel heel extreem, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste aan kan pakken (laten doen??)

Het metallic-grijze/zilvere kap met midden in een Acer logo. Is dit te schuren oid (zoals bij een auto, polijsten?). Maar volgens mij is het toch gewoon kunstof of plastic, dat wordt toch een ramp met schuren? Iemand een idee?

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Timmio schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:33:
Via Google heb ik al even zitten zoeken naar mogelijkheden om je kap te repareren, desnoods door een professional, niks kunnen vinden.

Hier op GOT heb ik via de search (krasjes,kap) gezocht, en kwam op een casemod uit en iemand die diepe krassen had op z'n kap. Ik heb echter geen diepe krassen, maar voornamelijk een soort slijtageplekken/krassen (die absoluut niet door de laag heenzitten). Plamuren enzo lijkt me dus wel heel extreem, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste aan kan pakken (laten doen??)

Het metallic-grijze/zilvere kap met midden in een Acer logo. Is dit te schuren oid (zoals bij een auto, polijsten?). Maar volgens mij is het toch gewoon kunstof of plastic, dat wordt toch een ramp met schuren? Iemand een idee?
je zou misschien eens kunnen kijken wat zo'n sparekap kost. met een bult geschuur en geverf misschien zelf door een pro ben je ook zo een paar tientjes kwijt. met een nieuwe spare ziet ie er misschien voor niet al teveel helemaal nagelnieuw uit.

Aunt bunny is coming to get me!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmmm. Die kap is waarschijnlijk alleen maar metallic op het bovenste laagje, als je dat gaat schuren krijg je een plek waarbij je de onderlaag ziet, en da's vrij lelijk. Kan wel, maar dan zul je daarna je hele kap moeten overspuiten. Als je dat toch al wilde is 't wel een oplossing :)
Zoniet dan denk ik dat je idd het best kan kijken of Acer ook spare onderdelen uitlevert, maar ik ben bang dat je als je ze al vind wel even schrikt van de prijs... voor 2 scharniertjes van mijn Toshiba moet ik al E45,- neerleggen, ik denk niet dat een kap goedkoper is.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik denk niet dat je het moet schuuren. Met poetsen kom je een heel eind. Ik gebruik daar metal polish van auto glym voor. Maar wees ook hier mee heel voorzichtig.

Want je hebt zo de lak en de verf van de plastic af.
Het is een lastig karweitje want het is gespoten. Dus geen plastic die al die kleur heeft.

Voorzichtig polijsten en als het wat diepere krasjes zijn zou je ze eventueel met wat verf die daar goed bijpast kunnen opvullen en dan weer goed poetsen.

Kan je ook een heel goed resultaat me bereiken.

(spreek uit ervaaring)

Ach ja..........

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 06:23
Zou kijken naar een sparekap..

onderdelen van acer zijn meestal iets goedkoper als die van toshiba (die zijn echt aso duur)

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:47
Dezjay schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:09:
Zou kijken naar een sparekap..
onderdelen van acer zijn meestal iets goedkoper als die van toshiba (die zijn echt aso duur)
Ben het in principe eens met die optie, maar ik zal het niet nog een keertje zeggen omdat je niets hebt aan 10x mensen die sparekap zeggen. Bovendien heb ik geen idee hoe duur die dingen zijn.

Als je de krassen weg wilt werken en het zijn echt slijtageplekken (kale plekken) dan zou je de hele kap gewoon kunnen spuiten, als ze toch iets dieper zijn kun je misschien met fijn schurpapier een beetje kunnen opschuren en dan spuiten. Het lijkt me niet handig om met machines te gaan schuren, plastic is daar denk ik toch iets te zacht voor.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Dezjay
Je hebt idd grote kans dat het onderdeel alleen wordt geleverdm et een display en dan is eht niet echt een optie..

als je het gaat laten spuiten laat het dan doen bij bijv. een autospuiter.. kost je waarschijnlijk niet zoveel meer en dan heb je het echt goed

• Timmio
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
thnx voor de reacties! Ik moet is ff kijken waar ik zo'n sparekap aan kan schaffen en wat ie kost. Schuren leek me al een eng idee en tis idd alleen maar een laagje en die wordt er vast niet mooier op als ik hem schuur/polijst-achtig iets...

Spuiten vind ik op zich prima, maar ik snap alleen niet hoe je zo'n ding dan gemakkelijk kan laten spuiten. Mensen die het zouden kunnen ken ik genoeg, maar ik bedoel, hoe krijg je in godesnaam die kap eraf (en dan nog zonder tft-scherm neem ik aan, die ga ik toch niet meesturen bij het spuiten!!??)

Metallic-zilver opnieuw laten spuiten zou dus een optie zijn, kan de laptop dan gemakkelijk uit elkaar, of moet ik voor deze vraag maar ff door got heen zoeken..?

Edit:
euh bedoelen zoiets als dit? http://www.pchub.com/uph/...T2S-LCD-Casing-14.1-.html

Da's de losse kap zonder LCD scherm, maar voor die 65 euro kan ik net zo goed zelf die kap laten spuiten, ben ik toch ook klaar, zit ik alleen nog steeds van hoe moet ie uit elkaar? Zijn er geen winkels die dit kunnen doen of regelen?

[ Voor 22% gewijzigd door Timmio op 17-05-2005 23:01 ]

• Dezjay
Wij (op het werk) doen ook reparaties aan notebooks.. We zitten in emmen dus weet niet waar je woont maar bij een goede service gerichte winkel moet het wel kunnen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het bij mijn Asus laptop die heeft namelijk heel veel krassen aan de bovenkant en ik kan bij Asus een orginele bovenkap van ze kopen maar de prijs € 75 is wel aardig duur en ook nog exclusief BTW en verzendkosten. Maar de hele laptop is het niet meer waard dus ik zal het niet doen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1