Toon posts:

[XP] Ineens alle hardware en instellingen verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt een mega vaag probleem. Er was niks aan de hand, reboot het systeem, start weer (zonder errors), en vervolgens krijg ik het oude windows 'theme' en niet de standaard xp-theme. Ook is ALLE hardware uit apparaatbeheer verdwenen en ik kan dus bijvoorbeeld geen muziek meer afspelen omdat hij geen soundblaster meer heeft. Nieuwe hardware toevoegen lukt niet omdat dit niet eens start (ook geen foutmelding).

Ik heb al een virusscanner laten lopen maar ik heb geen virus (2 verschillende zelfs).... iemand een idee wat ik nog kan proberen?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 02:15
Doe om te beginnen voor alle zekerheid een paar spyware scans: Microsoft Antispyware Beta, Spy Sweeper en Ad Aware.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al gedaan, geen spyware. Overigens als ik boot in veilige modus, dan ziet windows ook geen enkele hardware....!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

probeer systeemherstel eens... rol een dag terug. (mits dat mag natuurlijk)

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb systeemherstel uitstaan :/

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:54

d0s

sssst

xp cd erin en installatie proberen te repareren, anders ben ik bang dat dit een onherstelbare windows vastkaaier is... vooral omdat je zelfs in de veilige modus niks kan zien/doen..

Verwijderd

Topicstarter
ik ben net aan het klooien gegaan en heb wellicht een oplossing gevonden! Bij het uitvoeren van services.msc viel mij op dat heel erg veel services uitstonden. Onder andere plug en play apparaten etc. Deze heb ik gezet op automatisch en vervolgens gestart, en jahoor, er kwamen ineens weer apparaten in apparaat beheer! Ik ben nu bezig alles aan te zetten en ga ik zo rebooten, wie weet werkt dan het een en ander weer :)

Verwijderd

Topicstarter
Yep daar zit het probleem. Op de een of andere manier waren zo ongeveer alle services uitgezet. Ik moet nog ff goed uitzoeken welke wel en niet aanmoeten, maar ik heb door daarmee te klooien al wel weer de xp theme, geluid, printers etc terug....

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 02:15
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 03:14:
Yep daar zit het probleem. Op de een of andere manier waren zo ongeveer alle services uitgezet. Ik moet nog ff goed uitzoeken welke wel en niet aanmoeten, maar ik heb door daarmee te klooien al wel weer de xp theme, geluid, printers etc terug....
Blijft de vraag waarom ze uit zijn gezet. Ik neem aan dat je het zelf niet gedaan hebt.
Pagina: 1