[MySQL] verliest steeds verbinding.

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik denk dat ikmijn vraag hier even moet stellen om wat te kunnen brainstormen.

Wat zou de reden kunnen zijn dat wanneer een MySQL-server op een Linux-bak steeds de connectie verbreekt van buitenaf.

Hoe kom ik hier zo bij dat de verbinding verbroken wordt ?

Ik heb een applicatie die op een server draait, die server haalt de DB op een andere server leeg en dit duurt echt erg lang.

Wanneer ik een telnet connectie naar die mySQL-server leg op de poort van MySQL wordt de verbinding ook na uiterlijk 2 seconden verbroken.

Het systeem waar de MySQL-server op staat is een debian-systeem en ik heb al zaken als skip-network en bind-address gecomment omdat die bij Debian uit veiligheid overwegingen standaard aan staat.

Wellicht dat er ook iets met de verbinding aan de hand is op dat vlak ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 23:48
Krijg je geen foutmelding of iets dergelijks wat een duw in de richting kan geven? Word er ook geen log bijgehouden door MySQL misschien?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Zo hier even update, aangezien er weer tijd voor is.

Even ter meer informatie omdat het geen "algemeen" probleem is denk ik.

Het gaat om een FC2 installatie waar PowerAdmin op draait om PDNS te kunnen aanpassen. PowerAdmin connect naar een Debian-box wat weer een DNS-server is met PDNS + MySQL backend.

De setup is goed verlopen, inloggen gaat prima, user aanmaken ook. Ook de test_setup.php geeft "succesful" aan !

Hetgeen dat niet goed gaat is de DNS-queries ophalen. De PowerAdmin user heeft rechten op de PDNS DB dus dat zou goed moeten gaan. Het laden van de pagina's voor DB-entries gaat vreselijk traag en blijft uiteindelijk na voltooing leeg (minuut of wat). Wanneer ik na deze actie uitgevoerd te hebben de PowerAdmin pagina weer wil benaderen duurt dit ook erg lang, terwijl dit gewoon statische HTML is geparsed door PHP.

Ik kreeg voorheen wel wat errors van PEAR die ik destijds meteen maar even compleet geupdate heb. Deze errors zij nu weg en ik krijg het volgende nog:

PHP Notice: Use of undefined constant DB_PORTABILITY_DELETE_COUNT - assumed 'DB_PORTABILITY_DELETE_COUNT' in /usr/share/pear/DB/mysql.php on line 823

Ik kwam er steeds op uit via google dat de pearDB te oud was, of dat deze wel geupdate was en niet de nieuwe DB daarvan gebruikt werd. OK alles na gekeken en eigenlijk zou het goed moeten zijn.

Het blijkt dus een PHP-probleem te zijn op de FC2-bak. Ik heb net nog even een YUM upgrade gedaan, ging allemaal prima.

Ik zoek nog wel even verder maar wanneer iemand een idee heeft.... graag !

Overigens..... er staat geen firewall tussen te irriteren of iets dergelijks. Alles wat open moet staan, staat open.

edit:

Het zoeken blijkt goed te gaan !! Dat scheelt al een hele hoop en is volgens mij destijds gekomen door de "pearDB udpate all".

Nu zal er dus een fout in de code van de DNS-admin moeten zitten. Dat ga ik even uitzoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door BacardiBreezer op 30-05-2005 13:17 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Opgelost met de persoon van dit topic:

[rml][ PHP && Pear] bug of foute code van php file[/rml]

Je moet je error-logging veranderen in je php.ini.

E_ALL & ~E_NOTICE

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Door de errologging te verandere zie je de fout niet meer; maar die komt nog wel dergelijk voor :) Geen oplossing dus; maar wellicht heb je geen last meer van het probleem en dat voldoende :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Spider.007 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 13:25:
Door de errologging te verandere zie je de fout niet meer; maar die komt nog wel dergelijk voor :) Geen oplossing dus; maar wellicht heb je geen last meer van het probleem en dat voldoende :)
Nou de webserver kan het gewoon niet aan, dat is merkbaar. Die error-logging uitzetten heeft hier wel degelijk invloed op. Tuurlijk blijft het probleem bestaan :(

Volgens mij is de code vrij brak en je kunt niet standaard instellen dat een gebruiker alleen RDNS mag aanpassen/toevoegen.

Ik denk dat er toch naar een andere oplossing gezocht gaat worden/zelf bakken :)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:49

Ankh

.Howdy

Spider.007 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 13:25:
ik ben diegene
maar ik heb toendertijd poweradmin om advies gevraagd en zij hebben dit toen gegeven. hij gaf toen ook toe dat hij het gewoon weg slecht had gecodeerd. Ik zal eens aan me coder vragen of hij een verbeterde versie kan maken :) maar ik wacht ook al een jaar op 1.2.8 van poweradmin maar die blijkt niet te komen :)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
SCaRaBaeuS schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:12:
[...]

maar ik wacht ook al een jaar op 1.2.8 van poweradmin maar die blijkt niet te komen :)
Ik denkt persoonlijk dat het project een beetje doodbloedt. In de tijd dat PowerDNS erg polulair werd was het natuurlijk een aanwinst, toen werd PHP NOG populairder en bleek dat er toch wel zeer kritisch naar code gekeken moest worden.

Zoiest denk ik dat er gebeurd is....

Pagina: 1