Welke ati kaart heb ik?

Pagina: 1
Acties:

• DjeenooFucker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2024

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
deze topictitel zal heel dom overkomen, en ik weet toch redelijk wat dingen van computertjes maar nu even niet.
Ik zit hier met een laptop waar een ati iets inzit wat ik heb gezien aan de drivers die eerst geinstalleerd waren (nee ik heb er geen cd bij anders was dit topic er niet).. maar ik weet niet precies watvoor ati iets haha.. en hoe ik het kan opzoeken

Het is als ik het goed heb een zelfbouw laptop maar er zit wel een asus chassis omheen en zo goed als zeker ook een asus mobo.
Ik dacht na het formatteren gewoon even de ati drivers te installeren maar toen kwam ik erachter dat ze erg veel verschillende series hebben en als ik het goed heb je voor laptops het beste kunt kijken bij de fabrikant van de laptop.
Nou ben ik dus bij de asus site geweest maar weet echt niet welke series.. en ik wil niet de verkeerde videokaart drivers installeren,
En op het moment is er gewoon niet mee te werken omdat die standaard windows drivers helemaal verkeerd zijn krijg heel erg vertraagde schuifbeelden met scrollen overal bijvoorbeeld..

Ik heb sisoft sandra ook ff geinstalleerd om wat wijzer te worden van watvoor ati iets erin zit maar dat schiet ook niet op.. want ik weet niet precies waar ik daarin naar moet zoeken
ik vermoed dat het onboard is

Welke gegevens uit sisoft sandra moet ik jullie hier even laten weten, of welke ati drivers raden jullie me aan?

P.S. we hebben het op winxp pro NL ja met SP2 en alle windows updates

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

Verwijderd

probeer lavalys home edition (google)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:27:
probeer lavalys home edition (google)
+1.
Lavalys weet dit soort dingen wel.
Je kan overigens ook gewoon bij systeem kijken en dan apparaatbeheer en beeldscherm adapters.
:)

Verwijderd

kijk is onderop naar het model nummer en tik dat bij google in
dan kom je meestal wel op de goede site

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Metal schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:51:
[...]

+1.
Lavalys weet dit soort dingen wel.
Je kan overigens ook gewoon bij systeem kijken en dan apparaatbeheer en beeldscherm adapters.
:)
DjeenooFucker schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:12:
En op het moment is er gewoon niet mee te werken omdat die standaard windows drivers helemaal verkeerd zijn krijg heel erg vertraagde schuifbeelden met scrollen overal bijvoorbeeld..
;)
en ik wil niet de verkeerde videokaart drivers installeren
Het is een ATi kaart.. kan weinig fout gaan dus ;)
Installeer Omega Catalyst All Mobility Radeons (M6 and up).

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:36
desnoods zelf openschroeven en kijke wat voor 1 het is en of leverancier/verkoper bellen(bestelnummer erbij) en zij kunnen dan in hun systeem opzoeken wat voor 1 het is en anders idd hierboven vermeldde driver proberen.
OF je gaat alle soorten drivers downloade bij ati.com en 1 voor 1 probere, maar dat zal tijd en hoop shit opleveren... SUCCES

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
r00n187 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:58:
[...]

[...]

;)

[...]

Het is een ATi kaart.. kan weinig fout gaan dus ;)
Installeer Omega Catalyst All Mobility Radeons (M6 and up).
Emm wat bedoel je precies. Bijna elke videokaart heeft dat zonder drivers schermen scrollen zeer langzaam gaat. Dan kan hij toch nog wel apparaatbeheer in? :?
Of zijn de goede drivers nodig voordat daar de juiste videokaart naam herkend wordt? :o

• DjeenooFucker

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
oke bedankt voor alle reacties....

Boerenlater... heel erg bedankt voor die lavalys home edition
na al m,n geklooi wist ik met dat programma binnen 3 sec om welke videokaart het ging
echt een superprogramma! _/-\o_

of ie nou onboard is of hoe dan ook boeit me verder niet maar het is de trrrrrrrrrrrrrrrr "tromgeroffel"

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/images/headers/products/mobile/mobility_r_7500.jpg

conclusie.. ik wist wel nu welke kaart het om ging maar drivers van de ati site kon ik wel vergeten...

jahoor terug naar asus dus en alle modellen langs en zoeken naar in welke die kaart zat
nou toen bedacht ik me inderdaad zoiets slims wat heet op de onderkant van de laptop kijken waar dus wel het typenummer opzat 8)7
(ik had overal gekeken behalve daar omdat ik me herinnerde van me buurman met laptop dat het daar bovenop stond of bij iemand anders aan de zijkant maar hier dus alleen aan de onderkant)

Kwam ik via google op een drivers site ervoor en nou lomper kan niet... bij het opslaan dir opgeven kwam ik erachter dat ik de drivers van de c schijf die er eerst opstonden gewoon nog gebackupt had en echt moeilijk heb gedaan voor niks. Maarja wel weer een hoop geleed hahahahah wat kut...

Alleen toch een klein puntje en een vraag aan jullie

Na het installeren van die drivers kreeg ik een achterlijk hoge resolutie op 16 bit die scherp was maar niet te doen zonder vergrootglas.
En nou heb ik hem ingesteld op 1024x768 32bit 85hz maar dan verliest ie wel wat scherpte ten opzichte van die andere resolutie zo lijkt het.. kan ook mijn gewenning aan 1024x786 zijn ofzo

Hij heeft het nu zwaar merkbaar een stuk beter naar z'n zin met deze drivers. maar toch betwijfel ik of dit echt de goede ervoor zijn want als ik gewoon scroll op de homepage van got en dat vergelijk met m'n eigen pc hiernaast met haha ja de gf 2 gts.. en me specs hieronder.
dan blijven de letters met het scrollen op dezelde pagina op mijn monitor redelijk leesbaar maar hier worden de letters een beetje een rommel maar het gaat verder wel vloeiend en snel.

is dit gewoon het verschil in videokaart en hardware.. lcd scherm tegenover crt etc... of hoort dit echt niet?

Ik heb net die omega shit gedownload en ga proberen of dat verschil geeft maar ik vermoed ergens van niet

Paar P.S. jes

Windows Xp herkende dat ding niet dus ik kreeg standaard kut microshit drivers die het overal een beetje mee doen ofzo en onder apparaarbeheer stond er zo'n mooi geel vraagteken bij m'n display driver gedeelte en hetzelfde ongeveer in sisoft dus daar kon ik niks mee

Ik heb net voor de gein het typenummer even in google gedaan en dan kom ik erachter dat nog maar een gedeelte van de hardware in deze laptop klopt 256 mb ram = 512 bijvoorbeeld dus dan was het ook maar gokken geweest of de videokaart nog klopte (toevallig wel)

En de fijne ondersteuning van asus heeft me geleerd dat ik dat met deze laptop serie kan vergeten, snap er echt vrij weinig van want zo oud is dat ding volgens mij niet met een 2 ghz cpu erin. Ik heb met mijn pc nogwel ondersteuning op de abit site en die is uit 2001???? lekkere ondersteuning dus bij asus. Maar ik wil als laatste zin wel even iedereen afraden een abit moederbord te kopen haha

sorry ik kan gewoon nooit korte dingen typen hier ofzo naja punt.

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer eens je monitor in te stellen op 60 Hz (werkt het beste voor standaard notebook schermen) als je nog last hebt van haperende graphics, dan kan je nog altijd chipset drivers installeren. via lavalys kan je ook die makkelijk vinden (waarschijnlijk gewoon intel drivers) :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

probeer is 75 hertz als het dan goed is laten zo, als ie nog onscherp is dan pas 60 hertz.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Een LCD scherm moet je gewoon ATLIJD op de native resolutie draaien anders wordt het ontzettend onscherp (interpolatie). Als je de lettertjes te klein vind schroef je de DPI van je scherm gewoon op in je scherm eigenschappen (ik heb de mijne op 125% staan) maar niet door de resolutie omlaag te gooien... zoals mijn zwager die 800x600 draait op een 21" omdat anders de letters te klein zijn 8)7

Refresh van een LCD maakt meestal niet uit. Ten eerste zie je het niet, omdat de meeste schermen trager reageren dan die refresh en een LCD niet flikkert (dus 60hz is NIET te laag voor een LCD) en ten tweede wordt die setting meestal genegeerd ;)

Oh en btw, tis een bekend probleem in IE dat je op een LCD vreemd beeld krijgt tijdens scrollen, gewoon "smooth scrolling" uitzetten in IE ;)

[ Voor 11% gewijzigd door PowerFlower op 17-05-2005 14:00 ]

• DjeenooFucker

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
hey, thanx voor die info dat wist ik niet.. ik was zo druk verder gegaan met installeren na het fixen van het grootste probleem dat ik niet meer aan dit topic heb gedacht...

Ik heb hem ietsje hoger als 1024x768 gezet uiteindelijk zo dat het toch nog leesbaar was, maar ik kan het weleens proberen op die achterlijk hoge res en dan met dpi goedzetten.. had eigenlijk nooit naar die functie gekeken

En dat IE smooth scroll ga ik ook proberen, trouwens na het installeren van de omega drivers heb ik geen verschil gezien, maar heb wel het idee dat het goede drivers zijn.

de laptop heeft er alleen een probleem bij.. alles was weer netjes geinstalleerd ik denk zo divxje kijken.. binnen 5 min opeens reboot uit het niks

nog een keer geprobeerd.. binnen 1 min... spelletjes zelfde verhaal. En ik had bij het opnieuw installeren al eens gezien dat de cpu temp rond de 80 zat idle.. dus ik vreesde al het ergste maar nu klapt ie er dus steeds uit, moet gewoon betere koeling in maar daar ga k wel een ander topic over openen. Heb al wat research gedaan hier maar ben er nog niet echt uit dus ik ga hem ff openmaken als ik weer op bezoek ben en dan post ik wel foto's en laat ik me adviseren :D

maar ik denk dat het probleem uit dit topic nu wel is opgelost bedankt voor alle hulp

Pagina: 1