Toon posts:

.toast branden in Windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude iMac gekregen alleen wil deze niet meer booten. Hij blijft hangen bij het laden van OS9 dus ik denk dat deze opnieuw geinstalleerd moet worden, ervan uitgaande dat hardwarematig alles verder in orde is.

Nu heb ik helaas geen officiele bootable OS9 CD-ROM, maar wel een .toast image!
Mijn vraag is nu of ik deze onder Windows kan branden? Of kan converten naar een ander formaat image? En hij moet natuurlijk wel bootable blijven!

Zijn er verder tips om dit mooie doorzichtige beesje aan de praat te krijgen? Ik heb een externe USB Diskdrive maar weet niet of deze als bootdevice herkent wordt.

Cheers, sNap

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik weet niet of .toast puur een extentie is of het daadwerkelijk anders is dan een .iso bijvoorbeeld. Ik weet namelijk wel dat je in principe gewoon een .ISO kan branden op PC ookal is het een bootable CD/DVD voor de Mac. Dat ging bij mij laatst in elk geval prima. Maar kun je niet even van iemand een cdeetje lenen met OS9? Lijkt me net zo makkelijk. Of gewoon een CDeetje regelen via marktplaats oid.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

zoek eens op google .toast + burn ..... levert direct veel hits op :X

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

errmm

deze komt uit de krochten van mijn geheugen dus vergeef me als ik wat blaat. Kun je niet met roxio voor windows iets degelijks branden? Ik meen te weten dat roxio voor zowel mac als windows pcs een programma heeft om mee te branden. Is jouw image dan niet inwisselbaar?

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.google.nl/sear...th+nero&btnG=Zoeken&meta=

http://www.boards.ie/vbul...ve/index.php/t-88481.html
Hi I have JUST solved this problem : :D :D :D :D ;)

I mounted the toast image in Daemon Tools but windows still didn't understand and said there was no CD/DVD in the Daemon Tool drive.....

....then, leaving the image in Daemon Tools I opened ISOBuster, got the raw data and extracted using the "Extract Raw But Convert to user data" (right click option). This extracted the image as a .tao file.

I then renamed the file to .iso and used Nero to burn it and all was fine!!!! :cool:

HOPE THIS HELPS PEOPLE!!! :eek: :rolleyes: :cool:

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de de toast file gerenamed naar iso en gebrand en dat werkte prima!
De CD erin en booten maar (c ingedrukt houden).. en dat ging goed.

Nu vraag ik me af.. zou mijn G3 500Mhz, 128MB ook OSX aankunnen? Of is dat een beetje teveel gevraagd van dit systeem?

Thanks voor alle hulp!

sNap

Verwijderd

Topicstarter
thanks ROFLASTC, maar renamen naar ISO kan dus ook! :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:44:
Ik heb de de toast file gerenamed naar iso en gebrand en dat werkte prima!
Grijns, dus toch gewoon suffe extentie :) Weet ik dat ook weer.
Nu vraag ik me af.. zou mijn G3 500Mhz, 128MB ook OSX aankunnen? Of is dat een beetje teveel gevraagd van dit systeem?
Als je het puur doet om een beetje rond te klikken zonder dat je daadwerkelijk wat nuttigs wil.. sja misschien. Al zegt de apple site dat met Tiger 256MB het minimale is. Moet zeggen dat het dan nog niet lekker zal lopen volgens mij. Maar je kunt het eens proberen. Je kunt met je cd in elk geval weer terug naar OS9 :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

weet ik nie

mijn apple know how is op....

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
Een proberen waard denk ik.. ik wil er een leuk surf, msn, beetje tekstverwerk en misschien zelf een beetje gaming bakkie van maken. Hij ziet er gewoon mooi uit, en staat leuk in de kamer :)

Nu nog ergens Mac OSX zien te fiksen..

Thanks, sNap

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:33

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:55:
Een proberen waard denk ik.. ik wil er een leuk surf, msn, beetje tekstverwerk en misschien zelf een beetje gaming bakkie van maken. Hij ziet er gewoon mooi uit, en staat leuk in de kamer :)

Nu nog ergens Mac OSX zien te fiksen..

Thanks, sNap
Dan zou ik toch sterk aanraden er meer geheugen in te stoppen... Zoals hierboven ook al gezegd wordt is zelfs 256 MB aan de lage kant, 512 lijkt me beter. Zie, bijvoorbeeld, http://www.macworld.com/2001/10/bc/howtoimac/ voor meer info over hoe je een iMac kunt upgraden.

[ Voor 15% gewijzigd door Hertog op 17-05-2005 10:20 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
Hertog schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:16:
Dan zou ik toch sterk aanraden er meer geheugen in te stoppen... Zoals hierboven ook al gezegd wordt is zelfs 256 MB aan de lage kant, 512 lijkt me beter. Zie, bijvoorbeeld, http://www.macworld.com/2001/10/bc/howtoimac/ voor meer info over hoe je een iMac kunt upgraden.
Misschien niet zo gek idee.. anders levert het alleem maar ergenisjes op.
Is het geheugen wat in een iMac gaat hetzelfde geheugen als voor PC's of is dit een ander standaard?

sNap

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Volgens mij is ondertussen wel duidelijk hoe je .toasts in Windows brand, niet? ;)

:w

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.