Toon posts:

[XP] Kan niet in meer in XP home komen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb net iets stoms gedaan :-D

Specificaties:
XP HOME - (SP2)
AMD Athlon XP 1800+
256 MB RAM
etc.

Ik heb eerst SP2 eraf gehaald --> nog niet stom.

Vervolgens heb ik de pc hersteld naar een punt waar SP2 nog op zou moeten staan.
Nu kom ik er dus niet fatsoenlijk meer in.

Zijn er manieren om sp2 via een omweg erop te zetten? Of wat raden jullie mij aan?

Een schone install is uit den boze, aangezien er allemaal belanrijke data nog opstaat.

Alvast bedankt.
JP

PS - in de repair modus kom ik er niet in, omdat hij om een wachtwoord
PS2 - een 2de install van xp pro ernaast? en dan xp home herstellen?

Verwijderd

Als je XP home gaat installeren dan zou hij de oude install moeten vinden deze zou je dan kunnen laten upgraden/repareren. Wat je ook kunt doen is XP home in een andere of in de zelfde map overnieuw laten installeren (alle data blijft dan bestaan).

Suc6

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 23:54 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 02:15
Ik zou een tweede Windows installeren. Zet die in map Windows2 of wat voor leuke naam je verder te binnen moge schieten. In min begindagen met de computer diverse malen gedaan. Werkt altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Overschrijft hij dan niet C:/document and settings/usermappen? want daar staat ook nog allerlei data in.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Hdd eruit halen, bij iemand anders erin stoppen, belangrijke data e.d. eraf halen, clean install, data terugzetten. klaar?

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
dat lijkt mij idd nog de veiligste optie... want daar gaat het uiteindelijk om.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 02:15
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:13:
dat lijkt mij idd nog de veiligste optie... want daar gaat het uiteindelijk om.
Bij een parralle installatie worden de "C:/document and settings/usermappen" niet overschreven. Als je kiest voor installatie in dezelfde map dan gebeurt dat eventueel wel: de windows installer meld dat ook.

Het nadeel van alles saven en dan de oude windows wissen ligt erin dat je iets vergeten kunt zijn. Bij de parralelle installatie heb je dat gevaar belangrij minder. Je kunt dingen wéééken laten staan.

Voor de toekomst raad ik aan de harde schijf in meerder partities op te splitsen. Ik heb bijvoorbeeld één partitie van 7,5 B voor Windows, één voor programma's en twee voor data. Zo is je data gescheiden van Windows.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Doe gewoon wat in de eerste post gesuggereerd werd, dat is het eenvoudigst. Boot van je Windows-cd, laat hem lopen tot het installatiescherm. Tegen dan heeft hij je windows-installatie gedetecteerd, druk dan R om te repareren. Hij zal je vragen of je je bij je Windows-install wil aanmelden, doe dat (je hebt je administrator password nodig, veel kans dat dat leeg is :)). Daarna tik je 'help' in, zo krijg je een lijst van de beschikbare commando's, ik denk dat het chkdir of zoiets is (chkdir C:\ /P - P om te repareren).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Daar doelde ik eigenlijk niet op ;) Als je kiest voor windows installeren (dus niet optie R) dan gaat hij zoeken naar vorige windows versies deze kan hij eventueel (af en toe) repareren. Als die niet wil/kan/mag dan kun je windows gewoon over de oude map heen zetten alle huidige mappen in My documents en settings worden NIET gewist er worden wel nieuwe bij gemaakt.
Pagina: 1