Twee kapotte CD's tot één werkende CD maken

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo,

Hier in huis hebben wij een netwerk, mijn twee broers en ik spelen spellen over het internet en hebben dus vaak 3 identieke CD's in huis om allemaal een eigen CD-key te hebben om online te kunnen spelen. Nu hebben we bij een spel het probleem dat alle 3 (!!!) de CD's kapot zijn. De CD's geven op verschillende punten in de install fouten aan en dus zou het in theorie zo moeten zijn dat een mix van de 3 (of 2) cd's gewoon één werkende CD zou moeten geven. Helaas bied de installatie bij een fout niet de optie om op retry te klikken waardoor we dus de andere CD erin zouden kunnen duwen dus vroeg ik me af of het mogelijk is om twee of drie identieke CD's (op de fouten na) te kunnen omzetten in één CD (of ISO) die volledig werkende is.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nero vraagt bij het rippen van een ISO wel een retry schermpje :)
Misschien is zoiets een idee?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:17
Met ISObuster kun je volledige CD's extracten, zelfs als het fout gaat kun je verder gaan met de volgende sector o.i.d. (het programma is hier ook voor gemaakt)

Dus, van alle drie CD's de bestanden extracten, kijken bij welke het misgaat (opschrijven), en hopen dat twee CD's niet dezelfde fout in één (waarschijnlijk groot en helaas belangrijk) bestand hebben.

Als tóch alledrie de CD's een fout in een bestand hebben zou je met een HEX-editor de slechte delen moeten kunnen aanpassen met de goede stukjes van een andere CD. Maar hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet.

[ Voor 33% gewijzigd door OnTracK op 16-05-2005 23:46 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kun je tijdens de installatie zien bij welk bestand hij de fout in gaat?
In dat geval kun je zelf een ISO maken waarbij je de kapotte bestanden vervangt door de goede van één van de andere CD's.

Wat je ook kunt proberen is ISO's maken van alle 3 de CD's, deze allemaal inladen in bijv. Daemon Tools en vervolgens hopen dat het installatie-menu de goede bestanden pakt.

Al met al zijn het nogal omslachtige werkwijzen met stuk voor stuk een laag slagingspercentage.
Ben bang dat je de CD's opnieuw kunt gaan aanschaffen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 16-05-2005 23:50 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Bij games van EA kun je voor 5 euro een nieuw exemplaar bestellen.
Vaak krijg je bij oudere titels ook nog een expansion pack er bij.

http://www.eagames.nl/pages.view.asp?id=648
Dit heeft mij al 3x goed geholpen waarvan ik 2 keer een uitbreiding er bij kreeg.
(medal of honor en Batllefield 1942) maar voor deze games had ik helaas al de expansions.

Als je 1 exemplaar opstuurt kun je die voor al je keys gebruiken.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• DJMurtz
het gaat hier 'helaas' om raven-shield. Niet helaas omdat het om die game gaat, wel omdat we het dan over ubisoft hebben :(

Ik zal in ieder geval eens alle mogelijke oplossingen gaan proberen, het probleem is ook dat eigenlijk 90% van alle installatiefiles in één file zitten verwerkt "data.cab" dus ik denk dat het daardoor al héél moeilijk gaat worden.

• MaD_co
  • Laatst online: 04-03 22:49
Downlaod anders die game, je hebt uiteindelijk het originele spel gekocht , dus waarom zou je dan niet mogen downloaden en je eige serial gebruiken?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• DJMurtz
MaD_co schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:08:
Downlaod anders die game, je hebt uiteindelijk het originele spel gekocht , dus waarom zou je dan niet mogen downloaden en je eige serial gebruiken?
zou ik graag doen en ga ik ook nog wel doen als ik hem tegen kom in een nieuwsgroep maar tot op heden niets kunnen vinden en heb verder geen toegang tot FTP servers en het spel is te oud om nog geserved te worden via XDCC bots dus momenteel gaat dit niet lukken denk ik

edit:
en p2p programmas heb ik al lang niet meer op mijn PC staan

[ Voor 7% gewijzigd door DJMurtz op 17-05-2005 00:18 ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
DJMurtz schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:37:
Hallo,

Hier in huis hebben wij een netwerk, mijn twee broers en ik spelen spellen over het internet en hebben dus vaak 3 identieke CD's in huis om allemaal een eigen CD-key te hebben om online te kunnen spelen. Nu hebben we bij een spel het probleem dat alle 3 (!!!) de CD's kapot zijn. De CD's geven op verschillende punten in de install fouten aan en dus zou het in theorie zo moeten zijn dat een mix van de 3 (of 2) cd's gewoon één werkende CD zou moeten geven. Helaas bied de installatie bij een fout niet de optie om op retry te klikken waardoor we dus de andere CD erin zouden kunnen duwen dus vroeg ik me af of het mogelijk is om twee of drie identieke CD's (op de fouten na) te kunnen omzetten in één CD (of ISO) die volledig werkende is.
Ja hoor dat kan.
Met Sector Extractor (http://www.spin361.btinternet.co.uk/download_page.htm) kun je een bereik van de CD kopieren naar een bestand.
Je neemt de beste CD eerst, extract tot de sector waar de fout optreedt en dan extract je de rest van de 2de of 3de CD.
Daarna moet je de bestanden aan mekaar plakken (ik vermoed dat hier wel programmatjes voor zijn).
UIteindelijk heb je dan gewoon een ISO bestand dat je met bv. Nero kunt branden.

Maar ik zou eerst de suggestie van Atlas proberen. Is veel eenvoudiger ;)

Verwijderd

Twister336 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:14:
[...]

Ja hoor dat kan.
Met Sector Extractor (http://www.spin361.btinternet.co.uk/download_page.htm) kun je een bereik van de CD kopieren naar een bestand.
Je neemt de beste CD eerst, extract tot de sector waar de fout optreedt en dan extract je de rest van de 2de of 3de CD.
Daarna moet je de bestanden aan mekaar plakken (ik vermoed dat hier wel programmatjes voor zijn).
UIteindelijk heb je dan gewoon een ISO bestand dat je met bv. Nero kunt branden.

Maar ik zou eerst de suggestie van Atlas proberen. Is veel eenvoudiger ;)
Het gaat volgens mij niet om een bad-sector maar om bad-files in de data.cab, zoals al eerder
gevraagd kan je zien welke file een bad-file is tijdens de installatie ?

Zowel: dan isset simpel, open van alle 3 de CD's de data.cab met WinRar (of een ander .cab viewer) en vervang zo om-en-om de bad-files voor de goeden.

Zoniet: dan wordt het idd lastig :/

• OnTracK
  • Laatst online: 12:17
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:26:
[...]

Het gaat volgens mij niet om een bad-sector maar om bad-files in de data.cab, zoals al eerder
gevraagd kan je zien welke file een bad-file is tijdens de installatie ?

Zowel: dan isset simpel, open van alle 3 de CD's de data.cab met WinRar (of een ander .cab viewer) en vervang zo om-en-om de bad-files voor de goeden.

Zoniet: dan wordt het idd lastig :/
Dat brengt me nog op een iets ander idee:

Je kan met Winrar zelf natuurlijk ook kijken welke bestanden in data.cab corrupt zijn. Gewoon op "Test" drukken. Kom je bij een corrupt bestandje aan, gooi die eruit, en eentje van de andere erin. Zou wel eens tijdrovend kunnen zijn...

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• DJMurtz
De nero oplossing leek mij ook de beste, helaas werkt het niet als ik met de nero 6 trial op "Cd kopieren" klik. Hij geeft dan gewoon een error op de plaats waar de disc beschadigd is en komt niet met een retry schermpje, moet ik hiervoor misschien de volledige versie hebben?

Ook het uitpakken van de .cab bestanden wil niet lukken, een aantal .cab bestanden op de CD opent ie perfect met winrar maar juist data1.cab en data2.cab weigert hij te openen omdat het archief beschadigd zou zijn (wat dus goed kan kloppen)....

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
In een vergelijkbare situatie heb ik wel eens een werkende iso gemaakt.
Het idee is een iso te maken tot het punt waar het mis gaat en er dus een paar sectoren ervoor te stoppen.
dd onder Linux kan dat heel makkelijk en ik kan me haast niet voorstellen dat er geen dd is voor onder windows/command-prompt

Wat ik dus deed was
code:
1
dd if=/dev/cdrom of=testfile bs=2048 count=xx skip=yy

if is de input-file en dat was in mijn geval dus de cdrom, maar als je al 3 (corrupte) iso's hebt kan dat natuurlijk ook)
of is de outputfile
bs is de blocksize en die moet je dus enigzins handig kiezen. (bij mode-1 cds zal die dus beter iets anders kunnen zijn dan 2048, bijv 2354 (uit mijn hoofd, weet niet zeker)
count is het aantal blokken (van grootte bs) wat je wilt kopieren
skip is het aantal blokken (van grootte bs) wat je overslaat.

Als je dan een aantal blokken data hebt die achter elkaar zouden moeten passen, kunt je die met
code:
1
cat file1 file2 file3 > uiteindelijke.iso
tot 1 iso samenvoegen.
Kost ff wat administratie op een papiertje, maar dan zou het zeker moeten lukken, mits de fout niet op elke CD op dezelfde plek zit.

[ Voor 6% gewijzigd door TD-er op 17-05-2005 11:53 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

gaat het toevallig om RA2?

Ook mijn beide RA2 CD's zijn kapot.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
j-w schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:51:
gaat het toevallig om RA2?

Ook mijn beide RA2 CD's zijn kapot.
DJMurtz schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:04:
het gaat hier 'helaas' om raven-shield. Niet helaas omdat het om die game gaat, wel omdat we het dan over ubisoft hebben :(
Ahum :P En jij kan je cd's wel opsturen naar EA-Games en dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe cd.
Link is al in dit topic vermeldt.

• DJMurtz
Als iemand me zou kunnen uitleggen op welke manier ik dat retry scherm bij nero kan krijgen zou ik erg dankbaar zijn. Ik heb verschillende manieren geprobeerd, eerst heb ik 'CD-Kopie' geprobeerd maar hierbij stopte hij met een error bij de beschadigde bestanden, ik heb met nero express een iets andere methode gebruikt maar zelfde verhaal hier en heb ook bij extra's 'track opslaan' geprobeerd maar ook deze geeft een error en geen retry scherm....

De vraag dus, hoe krijg ik dat retry scherm in plaats van een stop scherm?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

alle tooltjes worden moeilijk, omdat op dit soort schijven een kopieer beveiling zit. Je moet dus een exacte copie maken van de schijf inclusief copieer beveilign(rave shield = safedisk 2.8) ... en die copieer beveilign bevat ook enkele "bad sectors".

Dus tenzij het een install disk betreft en niet de uiteindelijke play disk geef ik je niet veel kans.in het andere geval met de sector extractor van twister aan de gang gaan lijkt me.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DJMurtz
leuk_he schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:03:
alle tooltjes worden moeilijk, omdat op dit soort schijven een kopieer beveiling zit. Je moet dus een exacte copie maken van de schijf inclusief copieer beveilign(rave shield = safedisk 2.8) ... en die copieer beveilign bevat ook enkele "bad sectors".

Dus tenzij het een install disk betreft en niet de uiteindelijke play disk geef ik je niet veel kans.in het andere geval met de sector extractor van twister aan de gang gaan lijkt me.
We hebben dus 3x het spel gekocht en iedere x bestaat uit 2 CD's, alle 2 die CD's zijn nodig bij de installatie en als ik het me goed herinner is CD 1 nodig om het te spelen, hier zitten fouten op waardoor we niet kunnen installeren (kans is aanwezig dat de CD 2's ook kapot zijn maar dit kan ik niet bevestigen zonder een werkende CD 1) echter, toen ik de game nog wel geinstalleerd had werkte alle drie de CD 1's wel nog als play disks maar konden we ze niet meer gebruiken als installdisk, dus als ik maar een kopie kan krijgen waarmee ik de game kan installeren dan is het al goed (hoop ik) :)

Verwijderd

ravenshield kost nog maar ongeveer € 5,-- ik zou ze opnieuw kopen.
Pagina: 1