Toon posts:

[gps ontvanger] help ik lijk in taiwan te zitten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:45 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:55

Nakebod

Nope.

Waar en hoe heb je gechecked of je in Taiwan zit?
En, als ik mij niet vergis zijn er 3 verschillende manieren om de positie door te krijgen, net zoals je de tijd op meerdere manieren door kan krijgen :P 12h/24h
Dus als je dan zeg maar manier 1 krijgt, en je voert het ergens in als manier 3, krijg je natuurlijk foute resultaten.
En, aan de output hierboven te zien lijkt me toch dat je wel ontvangst hebt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:55

Nakebod

Nope.

Even gezocht:

otatie geografische coördinaten
Een geografische coördinaat bestaat altijd uit (in deze volgorde !) een Breedte en een Lengte graad aanduiding. Veel gebruikte notaties zijn:

* hddd°mm.mmm’ h=N-S of E-W. ddd=graden. mm.mmm=minuten in duizenden
* hddd°mm’ss.s h=N-S of E-W. ddd=graden. mm=minuten. ss.s=seconden in tienden
* hddd.ddddd h=N-S of E-W. ddd.ddddd=graden in decimalen

Voorbeeld : De geografische positie van de Dam in Amsterdam is : N 52°22.376’ E004°53.566’
Bron

Als ik het dus ook goed begrijp blijft de graden in die notatie altijd hetzelfde, dus 52N 04E, alleen de notatie erachter kan anders zijn.
Is idd heel wat anders dan 24.46N en 121.00E

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Hoe lang heb je die ontvanger aan laten staan met zicht op de hemel.
Een koude start kan vaak erg lang duren (30 minuten), omdat er ook nog geen almanac data aanwezig is. Over de notatie, je kunt nmea output niet zomaar met real life coördinaat notaties vergelijken.
Overigen ziet de ontvanger uit de startpost 1 a 2 satellieten, dat is het derde getal achter $GPGSV.
bron

[ Voor 47% gewijzigd door Henk007 op 16-05-2005 23:25 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

klinkt als last known location oid?
Iig op een lekker met veel hemelzicht plekje leggen, een normaal gps-proggel aansluiten zodat je niet steeds nmea hoeft te ontcijferen, en wachten tot de nieuwe almanac data is geladen. GPS systemen willen er nog wel eens lang over doen als ze opeens op een ander halfrond oid blijken te zijn.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
idd, gooi dat ding eens op een lokatie met GOED vrij zicht, en laat m een half uur ofzo z'n fix zoeken. Zoals gezegt, als ie ff aan de andere kant vd aarde is duurt dat wel ff.

Desnoods pak je een usb verlengkabel, slopen, 5V erop zetten (pin 1 en 4 geloof ik) en 'm in de tuin leggen voor een uur ofzo ;)

Binnenshuis zal ie weinig fix geven.

Installeer ook eens bv www.visualgps.net . Daarmee kun je ook prima de NMAE data zien, en ook de (hoeveelheid) satallieten en of ie fix heeft of niet.

Verwijderd

Topicstarter
.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:42:
Ik heb hem gisteravond toch zeker een uur in de vensterbank laten liggen, welliswaar binnen maar een goed zicht naar buiten (door dubbelglas). Ik woon niet in een flat of grote stad dus er was meer dan genoeg lucht te zien. Ik had een programma waarmee ik een koude start kon forceren en dat resulteerde in het 'resetten' van de coordinaten naar 24.99999N en 121.00000E. en dat bleef zo. Visual GPS ken ik, die geeft ook geen fix.

Ik zal hem nu weer eens een hele tijd laten liggen en zien wat er gebeurt.

Of hij echt satelietjes ziet twijffel ik aan omdat deze nogal snel komen en verdwijnen. Vooral visuele programmatjes laten dat goed zien.
Probeer 'm eens buiten, grote kans dat ie gewoon niets ontvangt achter dubbelglas. Ik had een Tomtom bluetooth ontvanger (grijs blokje), die deed 't ook niet achter dubbelglas.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:42:
Ik heb hem gisteravond toch zeker een uur in de vensterbank laten liggen, welliswaar binnen maar een goed zicht naar buiten (door dubbelglas).
Werkt niet. of heel slecht en duurt eeuwig. Zeker bij dergelijke BT-GPS-en.
Ik woon niet in een flat of grote stad dus er was meer dan genoeg lucht te zien. Ik had een programma waarmee ik een koude start kon forceren en dat resulteerde in het 'resetten' van de coordinaten naar 24.99999N en 121.00000E. en dat bleef zo. Visual GPS ken ik, die geeft ook geen fix.
Geen fix = Geen coordinaat. Die rommel uit je log is ouwe zooi dat eerst vervangen moet worden.

Netjes ff flink buiten laten liggen, en dan nog eens kijken.
Hij onthoud nu posities van oude satellieten. Hebbie er geen software bij waarmee je een cold-start kunt uitlokken (of misschien een reset-button)

Bij zo'n grote sprong (taiwan->holland) kan het heel lang duren voordat hij weer een fix heeft.
Geduld is een schone zaak als je geen cold-start kunt geven.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Sabbi schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:49:
klinkt als last known location oid?
made in taiwan :+

Join TeamBVD!

Verwijderd

Topicstarter