2 Cisco 1600's + isdn telefooncentrale

Pagina: 1
Acties:

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Hallo,

Ik heb hier een aantal cisco router'tjes liggen met isdn (bri) interfaces. Nu leek het mij leuk om een testnetwerkje hiervoor te maken. Nu wil ik alleen niet de tikken hebben van het steeds inbellen naar mijn provider.

Volgens mij heb ik dan een thuis isdn centrale nodig. Heeft iemand deze setup wel eens uitgetest en kunnen jullie mij daarmee tips geven over welk type centrale ik daarvoor moet hebben?

Alvast bedankt

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
Dat wordt dan een thuis centrale met een interne S0-bus.

Deze zul je niet zomaar kunnen krijgen, die zijn aardig aan de prijs...

Op deze bus kun je dan je routers aansluiten, en ze een intern nummer geven, dan zou in theorie moeten werken.

Maar probleem is dat deze centrales meer in het bedrijfsleven te vinden zijn, je zou 2e hands kunnen zoeken, maar ik denk niet dat je veel kans hebt.

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Dit helpt me i.i.g al een stuk verder. Zijn deze nog te herkennen aan een naamgeving o.i.d ? Misschien een bekent type/merk?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Ik heb er ook eens naar gekeken maar daarna snel de hoop opgegeven.
Check hierzo voor wat meer info.
Wat overigens wel goed werkt is een oude homefox + twee modems op je aux poorten. Ik neem aan dat je wat met remote access wil proberen? Beetje dialers enz? Ik heb dat toendertijd o.a. thuis gedaan met een homefox en twee 56k6 modems, erg lache en werkt prima.
Voor ISDN heb ik mogen spelen met Adtran simulators, werkt ook prima, is alleen niet te betalen.

Succes ermee

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Justin_Time schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:26:
Dit helpt me i.i.g al een stuk verder. Zijn deze nog te herkennen aan een naamgeving o.i.d ? Misschien een bekent type/merk?
Een Homevox ISDN is op sites als marktplaats.nl wel te krijgen voor niet al te veel geld. Nadeel van deze dingen is natuurlijk dat je met 1 s0 bus geen ppp multilink en dergelijke kan doen. Voor de wat meer eenvoudige ISDN oefeningen zijn deze dingen prima geschikt.

Andere optie is bijvoorbeeld via Ebay een Hicom 100E te kopen met een STLS-2 of STLS-4 module, deze dingen zijn echter wel een draak om te configureren.

Wil je tijd besparen door er wat meer geld voor neer te leggen dan moet je eens kijken bij http://www.vconsole.net.

Verwijderd

MeatGrinder schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:17:
[...]

Een Homevox ISDN is op sites als marktplaats.nl wel te krijgen voor niet al te veel geld. Nadeel van deze dingen is natuurlijk dat je met 1 s0 bus geen ppp multilink en dergelijke kan doen. Voor de wat meer eenvoudige ISDN oefeningen zijn deze dingen prima geschikt.

Andere optie is bijvoorbeeld via Ebay een Hicom 100E te kopen met een STLS-2 of STLS-4 module, deze dingen zijn echter wel een draak om te configureren.

Wil je tijd besparen door er wat meer geld voor neer te leggen dan moet je eens kijken bij http://www.vconsole.net.
De hicom 100E heeft al twee digitale netlijnpoorten dus een extra netlijnmodule lijkt mij overbodig of je moet hem ook nog willen gebruiken om er gelijktijdig mee te kunnen bellen.
En het programmeren valt ook nog wel mee. :) , dat van vconsole is inderdaad wel leuk

Verwijderd

Ook wel eens naar gezocht, toen werd me ook geadviseerd om de investering in beltikken te stoppen . . . . .

• MeatGrinder
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:37:
[...]

De hicom 100E heeft al twee digitale netlijnpoorten dus een extra netlijnmodule lijkt mij overbodig of je moet hem ook nog willen gebruiken om er gelijktijdig mee te kunnen bellen.
En het programmeren valt ook nog wel mee. :) , dat van vconsole is inderdaad wel leuk
Niet alles wat digitaal is, is ISDN. Op de standaard up0 poorten kan je niet zomaar een router aansluiten en verwachten dat het werkt..

Verwijderd

MeatGrinder schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:30:
[...]

Niet alles wat digitaal is, is ISDN. Op de standaard up0 poorten kan je niet zomaar een router aansluiten en verwachten dat het werkt..
Oeps ik zat even te :Z das waar ook er zitten geen isdn aansluitingen op het MB. Dus heb je idd.een digitale netlijnmodule nodig.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
Een netlijnkaart heb je nodig om isdn lijnen vanuit je meterkast op aan te sluiten..

Hij heeft een S0-bus kaart nodig, zodat hij intern onderling tussen de routers kan bellen...

• MeatGrinder
rdfeij schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:50:
Een netlijnkaart heb je nodig om isdn lijnen vanuit je meterkast op aan te sluiten..

Hij heeft een S0-bus kaart nodig, zodat hij intern onderling tussen de routers kan bellen...
Ik denk dat we een beetje afdwalen maar de poorten op de STLS modules voor de 100E series zijn naar keuze in TE of NT modus te schakelen. Die keuze hoef je dus niet bij aanschaf te maken.
Pagina: 1