[XP] Bestanden niet zichtbaar/benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51
Hallo Tweakers

Ik heb een bizar probleem. Sinds kort zijn sommige mappen van mijn F:\ partitie leeg. althans zo lijkt het maar is het niet.

Het gaat om de volgende mappen:
F:\Incoming
F:\Mp3

Als ik via Windows Explorer (hidden en system files & folderes zijn zichtbaar) naar F:\Incoming ga dan zie ik niets, als ik op eigenschappen klik dan geeft het 0 bestanden terug, en dus ook 0 bytes.
Maar er zit wel degelijk data in deze map. Als ik namelijk via mijn Bitcomet (bittorrent downloader) een map in F:\Incoming open, b.v. F:\Incoming\Kaspersky, bestaat hij wel degelijk.

In eerste instantie dacht ik aan een virus maar aangezien ik mijn systeem redelijk goed schoon en gepatch houdt is de klans klein. maar goed, het kan altijd.

Maar later dacht ik aan een corrupt TOC van de schijf waarop de F:\ partitie staat. Ik heb namelijk laatst namelijk een Windows Server 2003 fixboot geprobeerd, en ik ben bang dat hij zodanig iets met mijn MBR's/TOCs heeft gedaan dat sommige mappen van de partities niet meer 'zo' toegankelijk zijn.

Mijn hoogste prioriteit is de data veilig te stellen voordat het 'echt' foetsie is.

Ik kan me ook herinneren dat ik een 'japans' bestand via Shareaza (F:\Incoming) heb gedownload die in het bestandsnaam rare tekens had, iig tekens die mijn XP karakterset niet ondersteunde. Zou het daar aan kunnen liggen? Hulp is van harte welkom

Thanx in advance