Toon posts:

[XP] The semaphore is set and cannot be closed*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Mijn computer krijgt start spontaan opnieuw op en krijgt dan error code 102 van windows mee.

volgens microsoft.com betekend dit "The semaphore is set and cannot be closed."

Heeft iemand een flauw idee wat dit betekend ??? Google al geprobeerd maar kom er niet uit

alvast bedankt!

Mod, Sorry zal volgende keer windows versie in de titel vermelden O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 00:34 . Reden: Ff lief zijn :p ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:15

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Eerste hit met Google met de zoektermen 'semaphore windows xp':
Semaphore Class
Limits the number of threads that can concurrently access a resource or a particular type of resource.
Blijkbaar wilt 'iets' (een programma, het OS, een driver, whatever) toegang tot een resource, maar die is al gelockt vanwege een ander 'iets' dat ook al toegang krijgt tot de resource. Het lijkt erop dat dit zo ernstig is dat Windows een kamikaze uitvoert, om zo de resource te unlocken.

Ik hoop dat mijn vage beschrijving jouw probleem iets verheldert :p

Maar jouw startpost verdient ook geen schoonheidsprijs ;) Wat is spontaan? Hoe 'krijgt hij de error code 102 mee'?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply,

en nee startposts zijn niet mn sterkste kant .... :P

nou spontaan is als ik gewoon lekker aan het internetten ben en met mijn muis op een pietluttig taakbalk pictogram ga staan ... dan komt gelijk het blauwe scherm naar voren

Ik denk overigens dat ik het probleem al heb gevonden , mijn videokaart schijnt namelijk ook allerlei rare foutmeldingen te veroorzaken zoals deze

En ik ontdekte net nog iets ... in spellen gebeurt er dit :

Afbeeldingslocatie: http://php2go.org/beeld_na_crash.jpg

:/

sorry als ik weer een kromme uitleg geef :9

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal toch iets meer info moeten geven dan dit ;)

Welke Windows gaat het hier over?
Heb je de BSOD tips (onder 'Howtos' bovenaan dit forum) al eens doorgelezen?
Je geheugen al eens getest? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok... dan ga ik meer even zoveel informatie geven als ik kan :p

Het gaat hier om Windows XP Professional met ingebakken Service Pack 2. ik heb geen getweakte of aangepaste drivers op mijn systeem staan, allemaal door de orginele fabrikant geleverde stuurprogramma´s

Ik heb een AMD 64 3000+ op een Asus A8N-SLI Met bios revisie 1007. De desbetreffende videokaart is een Asus EAX600XT/TD 128 MB ( PCI-Express )

Ook zit er 1 GB Geheugen in de computer welke ik al getest heb met memtest86. dit was error vrij. ook heb ik de pc aan een zogeheten stress test onderworpen. zolang er aan deze stresstest geen 3d te pas komt gaat alles prima ... zowel dan krijg ik net zon beeld als in de screenshot die ik hier boven heb gepost.

De computer loopt gewoon zeer stabiel en zonder problemen en op het andere ogenblik crasht hij gehevelijk. de blauwe schermen terwijl ik niks aan het doen was lijken eenmalig te zijn aangezien deze niet terug keren. ik weet niet hoe ik hier meer informatie over kan geven, ik weet wel dat beide bsod's zijn verbonden aan de videokaart , jammer genoeg geven juist deze bsod's geen informatie over het bestand waarin de fout voorkomt. ( heb de bsod's al beschreven in deze tread :) )

Ook is het zeer raar dat de videokaart de ene keer 3dmark 2005 geheel goed door loopt terwijl hij de volgende keer gelijk al crasht... ( zie screenshot )

Ik heb de temperatuur van de kaart gecontroleert en deze is 35 tot 37 graden , ook heb ik verschillende drivers geprobeert zowel van ati als van asus maar dit mocht niet baten.

Ik heb dus al geprobeerd :

- Windows opnieuw te installeren
- Een andere windows versie te proberen( Windows 2000 & Windows XP 64 Bit )
- Andere stuurprogramma's te gebruiken
- Onnodige dingen in de bios uitschakelen
- Bios Update
- Met en zonder de door Asus bijgeleverde 'Asus Enhanced Driver' en 'SmartDoctor'

Maar het helpt allemaal niets ... ik begin echt een gevoel te krijgen dat mijn videokaart stuk is ... |:(

Het zal toch niet aan de mobo plank liggen of wel ? :? ( Dat ati niet echt fijn loopt op een Nforce4 SLI Systeem ? :/ )

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-04 14:15
Het beeldscherm zoals ik het daar zie herken: Dat is een kapotte vid-kaart. Al 2 keer gehad, en de enige mogelijkheid was een nieuwe videokaart ben ik bang...

En gezien het feit dat je vid-kaart ook foutmeldingen veroorzaakt en 3dmark niet door kan lopen, wijst het er alleen maar meer op :)

[ Voor 31% gewijzigd door Morax op 17-05-2005 01:12 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:15

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ja, dat begin ik ook te denken (videokaart defect). Ik heb dit weleens gezien in een systeem van een klant van mij waarin zijn Radeon 9000 aan het sterven was. De Radeon drivers konden dit sterven afvangen door steeds over te schakelen naar software mode (zodat het 3D gedeelte uitgeschakeld werd) en waarschijnlijk is dit bij jou ook het geval. Ik denk dat jouw videokaart al zo ver heen is dat zelfs de drivers niets meer kunnen doen, althans, Windows is ze voor met een spontane reboot.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, maar s ff de RMA gemailt van pczaak.nl

is het nu raar dat ik geen mail terug krijg ? :/

** UPDATE : Ik heb zojuist een net mailtje terug gekregen, dat ik de kaart RMA Kan sturen _/-\o_

edit:

Ja want hun site ligt plat :9

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 14:49 ]

Pagina: 1