Ok... dan ga ik meer even zoveel informatie geven als ik kan
Het gaat hier om Windows XP Professional met ingebakken Service Pack 2. ik heb geen getweakte of aangepaste drivers op mijn systeem staan, allemaal door de orginele fabrikant geleverde stuurprogramma´s
Ik heb een AMD 64 3000+ op een Asus A8N-SLI Met bios revisie 1007. De desbetreffende videokaart is een Asus EAX600XT/TD 128 MB ( PCI-Express )
Ook zit er 1 GB Geheugen in de computer welke ik al getest heb met memtest86. dit was error vrij. ook heb ik de pc aan een zogeheten stress test onderworpen. zolang er aan deze stresstest geen 3d te pas komt gaat alles prima ... zowel dan krijg ik net zon beeld als in de screenshot die ik hier boven heb gepost.
De computer loopt gewoon zeer stabiel en zonder problemen en op het andere ogenblik crasht hij gehevelijk. de blauwe schermen terwijl ik niks aan het doen was lijken eenmalig te zijn aangezien deze niet terug keren. ik weet niet hoe ik hier meer informatie over kan geven, ik weet wel dat beide bsod's zijn verbonden aan de videokaart , jammer genoeg geven juist deze bsod's geen informatie over het bestand waarin de fout voorkomt. ( heb de bsod's al beschreven in deze tread

)
Ook is het zeer raar dat de videokaart de ene keer 3dmark 2005 geheel goed door loopt terwijl hij de volgende keer gelijk al crasht... ( zie screenshot )
Ik heb de temperatuur van de kaart gecontroleert en deze is 35 tot 37 graden , ook heb ik verschillende drivers geprobeert zowel van ati als van asus maar dit mocht niet baten.
Ik heb dus al geprobeerd :
- Windows opnieuw te installeren
- Een andere windows versie te proberen( Windows 2000 & Windows XP 64 Bit )
- Andere stuurprogramma's te gebruiken
- Onnodige dingen in de bios uitschakelen
- Bios Update
- Met en zonder de door Asus bijgeleverde 'Asus Enhanced Driver' en 'SmartDoctor'
Maar het helpt allemaal niets ... ik begin echt een gevoel te krijgen dat mijn videokaart stuk is ...
Het zal toch niet aan de mobo plank liggen of wel ?

( Dat ati niet echt fijn loopt op een Nforce4 SLI Systeem ?

)