Toon posts:

GTA Vice City: muis probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een probleempje met Grand Theft Auto Vice City. Laats had ik weer zin om het spel te spelen dus ik installeer het, alles ging goed en zelfs 2 of 3 opdrachten uitgevoerd.
Toen na het opslaan werkte de muis niet meer !?! en sindsdien heeft de muis nooit meer gewerkt met Vice City.
Ik heb het internet nagekeken maar oplossingen zoals Alt-tab tijdens het spel maar dat helpt niet, wel in het menu maar niet in het spel. Ook de 1.1 patch helpt niet (die is eigenlijk ook alleen bedoeld voor een graphics probleem dat ik niet had)

Nu installeerde ik het om te proberen ook op mijn 'oude' pc, waar ik het spel al een keer had uitgespeeld. Daar werkt ie dus uitstekend, alleen ziet het er op mijn nieuwe pc iets beter uit, dus speel ik het liever daarop. Weet iemand een oplossing voor dit muis probleem?

Verdere info: voor de rest geen problemen met computers/spellen en geen gamepads of dergelijke geinstalleerd (of ooit geinstalleerd)

Verwijderd

Het is gewoon de combinatie van het spel en je (nieuwere) pc, na het opslaan werkt je muis niet meer dus dat kan betekenen dat het spel ergens op slaat waardoor je muis gewoon blokkeerd, denk dus iets vaags met je hd. Als je muis verder goed werkt in windows en bij andere spellen, ligt het dus niet aan de muis of je moederbord waar je de muis op aansluit. Dit is denk erg moeilijk op te lossen maargoed misschien heeft iemand anders een oplossing hiervoor. :+

Verwijderd

Wat heb jezelf al gedaan? Misschien eens uninstallen en daarna installen.

Denk niet dat je HD naar de klote is hoor ;) Eerder windows/software achtig iets wat fout gaat :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:18:
Wat heb jezelf al gedaan? Misschien eens uninstallen en daarna installen.

Denk niet dat je HD naar de klote is hoor ;) Eerder windows/software achtig iets wat fout gaat :)
Jah klopt, het ligt waarschijnlijk aan het spel en windows. Bedoelde ik eigenlijk ook :D

Ik zou zeggen instaleer de boel opnieuw en kijk of het probleem zich daarna ook weer voordoet. suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een paar keer opnieuw geinstalleerd. Het is dus een heel vaag probleem. Toen ik hem de allereerste keer installeerde deed hij het dus 3 opdrachten goed, toen na het opslaan kon ik dus niet meer om me heen kijken met de muis, en ook niet schieten/slaan met linkermuisknop. Heel irritant
En toen ik hem na de tweede (3e, 4e, 5e) installeerde en daarna opstarte werkte de muis nog om het filmpje weg te klikken, maar klikken in het menu lukt niet, wel heen en weer gaan met de muis, en dan in het spel lukt het bewegen v/d muis ook niet meer, alsmede dus ook het klikken niet.

Ik heb al geprobeerd opnieuw installeren (een stuk of 5 keer) en internet afgezocht zoals gezegd, maar niks werkt. Kheb nog nooit eerder problemen gehad met mijn nieuwe pc met wat dan ook (das opzich ook al bijzonder)

Standaard dingen heb ik: geupdate drivers en site van de makers nageplozen.
Verder werkt mijn pc (ook de muis) overal goed, gewone logitech muis

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 22:26 ]

Verwijderd

Tjah dan weet ik het zo ook even niet meer, denk dat je voorlopig GTA op je andere computer maar moet spelen, of je moet je hele pc formatteren alleen dat is het spel en die pc denk niet waard!! :9

Verwijderd

Topicstarter
ja formateren is het net niet waard. Maar zou iemand anders niet hetzelfde probleem hebben, ik heb nu niet echt een unieke computer hier staan.
Het is op zich dus echt een heel vaag probleem, maar meer mensen hebben het, zie:

http://forums.filefront.com/archive/index.php?t-127082.html

Maar de oplossing die hier genoemd wordt helpt helaas niks.
Mischien dat iemand anders een oplossing heeft?

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:50

Shapeshifter

Get it over with

*Steelt topic*

Mijn mx-1000 doet ook vaag in Vice City, hij staat op laagste gevoeligheid, maar schiet als een gek heen en weer. Richt ontzettend moeilijk :P

Anyway, ik heb nog nooit gehoord van een muis die er in een bepaald spel mee ophield, ik zou zeggen, probeer het eens zonder de logitech drivers. Die doen namelijk wel eens moeilijk...

[ Voor 1% gewijzigd door Shapeshifter op 16-05-2005 22:32 . Reden: Typo... ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Verwijderd

Topicstarter
Nee khad er ook nooit van gehoord totdat ik er zelf last van kreeg ...

Ik zal eens met de drivers gaan kloten om te kijken of die dan gaat werken.
In ieder geval bedankt voor de hulp iedereen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 14:40 ]

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
@ TS: delete ff GTA_ViceCity.set (ofzow) uit \My Documents \ GTA Vice City User Files.

Verwijderd

Topicstarter
Het deleten van dat .set bestand van vice city in de gta vice city user files map heeft helaas geen effect,
ik had het gedelete maar dan en als je dan opstart is zijn de standaard instellingen hersteld (ik had alleen de resolutie aangepast), maar de muis doet het nog steeds niet.

Toen ik het bestand van de oude pc kopieerde naar de nieuwe starte die helemaal niet meer op, dus toen orginele bestand teruggezet. Alles werkt perfect, behalve de muis ...

Verwijderd

En je logitech drivers verwijderen heeft geen zin? Want deed voor mij wel the trick in vele andere spellen waar de muis niet reageerde.

Verwijderd

Topicstarter
nee, ook de logitech drivers verwijderen had geen effect. Ik had die drivers zelfs niet eens geinstalleerd, alleen de windows muisdrivers. Voor de grap geprobeerd logitech nieuwste drivers installeren maar ook dit bleek tevergeefs.
Pagina: 1