Toon posts:

[XP] lokale beleid staat niet toe interactief aan te melden

Pagina: 1
Acties:
  • 3.971 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er is iets heel raars gebeurd met m'n laptop. Sinds gister geeft hij bij het aanmelden de foutmelding "Het lokale beleid van dit systeem staat u niet toe om interactief aan te melden".

Nu heb ik daar op google en op GoT naar op zoek geweest, maar daar gaat het allemaal om servers die problemen geven. Bij dit systeem betreft het een stand alone XP home edition.

Ik snap echt niet wat er veranderd zou moeten zijn. Een account waar normaal geen wachtwoord opgegeven hoeft te worden vraagt opeens wel om een wachtwoord. Zelfs als administrator kom ik niet meer in het systeem. F8 > Laatst bekende goede configuratie of veilige modus werkt ook niet.

Het is een HP laptop met Windows xp home edition + service pack 2 voorzien van alle automatische laatste updates via windowsupdate.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
lijkt erop alsof iemand je heeft gehacked en er een password op heeft gezet

had je geen firewall draaien dan?

A wise man's life is based around fuck you

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik vermoed dat er gewoon geen wachtwoord op zit, en dat je sinds gisteren alleen het aanmeldvenster krijgt. Wat betreft de melding die je krijgt, dit komt omdat je gebruiker door een policy de toegang geweigerd wordt. Dit kun je wijzigen onder Lokaal beveiligingsbeleid > Lokaal beleid > Toewijzing van gebruiksrecht > Lokaal aanmelden

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
King_Louie schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:32:
...Dit kun je wijzigen onder Lokaal beveiligingsbeleid > Lokaal beleid....
Uhmm... hij kon toch niet meer inloggen.

Dat wordt je wachtwoord veranderen. De makkelijkste manier is door eens te kijken op http://www.ubcd4win.com/. Aangezien dat dit eigelijk hier niet gezegd mag worden. Laat ik het hierbij.

[ Voor 37% gewijzigd door Edmund op 16-05-2005 20:36 ]

• Victor
  • Niet online
Edmund schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:34:
[...]

Uhmm... hij kon toch niet meer inloggen.
Lees dan ook de rest van de post, ik weet niet of TS al geprobeerd heeft gewoon op enter te drukken, misschien dat er helemaal geen password op zit, maar dat hij alleen het aanmeldvenster krijgt.

Lees de draad voor je blaat.

Verwijderd

King_Louie schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:39:
[...]

Lees dan ook de rest van de post, ik weet niet of TS al geprobeerd heeft gewoon op enter te drukken, misschien dat er helemaal geen password op zit, maar dat hij alleen het aanmeldvenster krijgt.

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:03:
...Ik snap echt niet wat er veranderd zou moeten zijn. Een account waar normaal geen wachtwoord opgegeven hoeft te worden vraagt opeens wel om een wachtwoord. Zelfs als administrator kom ik niet meer in het systeem. F8 > Laatst bekende goede configuratie of veilige modus werkt ook niet...
Dat geldt dan vooral voor jou ben ik bang...

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:42:
[...]
Dat geldt dan vooral voor jou ben ik bang...
En ook jij bedankt voor je nuttige bijdrage. We weten echter nog steeds niet of TS al geprobeerd heeft zonder password in te loggen, het is dus nog altijd een mogelijkheid.

• Edmund
  • Niet online
King_Louie schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:39:
[...]

Ik heb wel alles gelezen. De TS zegt:
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:03:
.... Een account waar normaal geen wachtwoord opgegeven hoeft te worden vraagt opeens wel om een wachtwoord....
Dus ik dacht dat hij wel al eens gewoon op enter gedrukt had. Misschien een te voorbarige conclusie, maarja. Dat wil nog niet zeggen dat ik niet lees.

• Victor
  • Niet online
Edmund schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:51:
Dus ik dacht dat hij wel gewoon al eens op enter had gedrukt. Misschien een te voorbarige conclusie, maarja. Dat wil nog niet zeggen dat ik niet lees.
Laten we even rustig op de bevindingen van TS wachten :)

En nu maar weer ontopic ;)

Verwijderd

Note: * Je kunt bij XP home niet inloggen met het admin account (alleen onder veiligemodes).

Verwijderd

Topicstarter
meteen op enter drukken werkt ook niet.
ik wist dat je alleen als administrator in kon loggen in veilige modus... maar daar werkt het zelfs niet..
steeds weer krijg ik die foutmelding "Het lokale beleid van dit systeem staat u niet toe om interactief aan te melden".

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En is er iets veranderd sinds je dit probleem hebt? :)
Probeer anders eens met een boot cd (bv. BartPE of Knoppix) te booten, en alles in C:\Windows\System32\GroupPolicy\ te verwijderen (backup het wel even) :)

• Edmund
  • Niet online
elevator schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:47:
En is er iets veranderd sinds je dit probleem hebt? :)
Probeer anders eens met een boot cd (bv. BartPE of Knoppix) te booten, en alles in C:\Windows\System32\GroupPolicy\ te verwijderen (backup het wel even) :)
En als je nog geen boot-cd hebt liggen kijk dan eens op http://www.ubcd4win.com/. Daar zit een programma bij waarmee je je wachtwoord kunt veranderen, zonder dat je het huidige hoeft te weten.
Edmund schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:34:
[...]
Dat wordt je wachtwoord veranderen. De makkelijkste manier is door eens te kijken op http://www.ubcd4win.com/. Aangezien dat dit eigelijk hier niet gezegd mag worden. Laat ik het hierbij.

Verwijderd

Topicstarter
uuhm... ik zie in knoppix geen map staan met grouppolicy :S
in m'n andere systeem trouwens ook niet

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:11:
uuhm... ik zie in knoppix geen map staan met grouppolicy :S
in m'n andere systeem trouwens ook niet
hidden folder :X

A wise man's life is based around fuck you