Toon posts:

[XP] 'gebeurtenis kan geen van de abbonees aanroepen'? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het "repareren" van een systeem van iemand anders.

Specificaties:
XP HOME - SP2
AMD Athlon XP 1800+
256 MB RAM
etc.

2 weken geleden kwam ik bij de betreffende mensen om norton antivirus te updaten. van 2003 naar 2004. Toen kreeg ik de error: Geen toegang toch microsoft windows installer. Vervolgens komt de error erachterna: ( ! ) Een gebeurtenis kan geen van de abbonees aanroepen. Weird niet?

Ik heb allerlei dingen geprobeerd: clean utillity / opnieuw installeren MS Installer/ alles wat de microsoft support voorscheef.

Ik dacht laat ik dan eens ff systeem herstel doe vanaf de win xp cd rom.

Er wordt dan gevraag nadat je "R" ingedrukt hebt om het nr in te toetsen: 1: C:/windows
Vervolgens vraagt hij om het admin wachtwoord. Die was er niet: immers in de veilige modus hoef ik ook geen wachtwoord op te geven om als Administrator in te loggen. Echter niets is minder waar.

XP zegt gewoon: ongeldig wachtwoord. Maar er is helemaal geen wachtwoord.

Allemaal rare dingen dus. Is er een probleem met het rechtensysteem? Ik krijg iig sterk de indruk.

Wie kan mij verder helpen? Ik vertik het om een schone installatie te doen. Ik ben meer een probleemoplosser.

Alvast bedankt
JP

PS - Ik heb van alle gebruikers de wachtwoorden gereset, dus dat kan het conflict ook niet veroorzaken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij lopen er wat zaken door elkaar. Dat jij niet in hoeft te loggen betekent niet dat de Adminstrator account geen wachtwoord heeft; daarnaast vraag ik me af of je het probleem met de veilige modus wel kan oplossen. Draait de Windows Installer service bijvoorbeeld wel; en wie heeft daar rechten op? Ik pas ook je topictitel even aan; die moet aan een aantal eisen voldoen namelijk

Probleem rechtensysteem? > [XP] 'gebeurtenis kan geen van de abbonees aanroepen'? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik dan bekijken of de administrator een wachtwoord heeft. Als er aangegeven wordt dat hij geen wachtwoord heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu zover dat ik al een gedeelte van het rechten-probleem opgelost heb.

Nu krijg ik de melding: Er is een fout opgetreden bij het openen van het installatielogboekbestand.
Controleer of de opgegeven locatie van het logboekbestand bestaat en of het bestand niet alleen lezen is.

....
JP