Underclocken 9700PRO naar 9500(PRO?)

Pagina: 1
Acties:

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:54

JoeBlack2k

I Love Hilary

Topicstarter
Kan ik mijn videokaart (Ati Radeon 9700 PRO 128mb Samsung geheugen , Club3d)

underclocken naar een Ati 9500 PRO ?

dit vanwege artifacts.. ik heb een P4 2,6 512mb MX46 533 MAX (Aopen) mobo
en die club3d kaart maar ik krijg 4 blauwe balken door het scherm als hij een tijdje aanstaand
mischien als ik de pipelines uitschakel en wat naar beneden klok (9500 pro dus) dat hij het dan wel weer doet ??

iemand ervaring ?

Hilary Duff 4-Life

• CyberSpeedy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 15:44
Ligt het niet gewoon aan de koeling??
Als hij namelijk te warm wordt krijg je idd artifacts..
en zoals je zegt dat je dat pas krijgt als hij een tijdje aanstaat, lijkt mij gewoon een hitteprobleem

Verwijderd

onderclocken moet geen probleem zijn. Om de pipelines uit te schakelen moet je de bios editen ( corrigeer me als het anders kan ).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:28

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je daar niet beter gewoon mee naar je leverancier gaan (of is je garantie al verlopen)? Lijkt mij dat zoiets niet hoort. Of je moet hem al een keer hebben overclockt, en hem daarmee zelf hebben beschadigd. Kloksnelheid omlaag doen kan sowieso wel, pipes dichtmaken zou ik niet weten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

ervaring heb ik niet, maar probeer eerst eens om je kaart lager te klokken, zonder pipes uit te zetten.
Er is dan kans dat hij het vervolgens doet, verwacht er niet teveel van, want je kaart is gewoon kapot, blauwe strepen lijken mij geen software probleem...

Waar je wel eens naar moet kijken is de koeling in je kast, te weinig airflow? stof?
Even een goede schoonmaakbeurt doet wonderen :)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Het is dus een 9500 pro unlocked zodat je 8 pipelines hebt?
Als het niet weggaat met undeclocken moet je idd die pipes terug uitzetten.

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Topicstarter
ik zal het even uitbreiden :)

ik had een MSI Mega (Brak) Pc (zo'n oranje)
daar zat hij netjes en vrolijk in maar hij ging kaduk .. die strepen dus
ik heb hem toen terug gestuurd naar ATI en kreeg vrolijk een nieuwe voor 25 euro (3 jaar oud istie)

nu heb ik een nieuwe kast gekocht (Coolermaster Centerion) en hem daarin gezet met 3 dikke ventilators hij heeft het de hele dag gedaan en gister ook nog
maar net installeer ik Pariah en na het eerste level .. strepen! grrrrrrrrrrrr
nu heb ik hem net op 250/400 gezet dat zijn de waarden van 9500 pro maar nog steeds
met pariah lockups (ineens reboot) en strepen

daarom dacht ik .. als ik hem nou gewoon terug zet naar 9500 pro dan doet ie het mischien

Hilary Duff 4-Life

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Een 9500pro heeft 8 pipes, dus daar schiet je niets mee op als de pipes kapot zouden zijn. Wel zou je kunnen overwegen om er een 9500 np (deze heeft 4 pipelines) bios in te flashen, maar of dat gaat werken... Of klok je kaart gewoon handmatig met ATI tool op 9500pro snelheden.

Kijk iig even naar je koeling of deze nog wel goed werkt en/of deze nog wel goed op de core aansluit. Een schoonmaakbeurt van je pc kan soms ook wel helpen, als je dat al een paar jaar niet hebt gedaan.
Wel kan ik opmaken uit je verhaal dat het, zoals ook in eerdere posts staat, waarschijnlijk een warmteprobleem is.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:35
http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/9500_128_np.php
volgens mij moet je deze hebben.
Is het die 9700 uit de bliksem pc ?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

JoeBlack2k schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:02:
nu heb ik een nieuwe kast gekocht (Coolermaster Centerion) en hem daarin gezet met 3 dikke ventilators hij heeft het de hele dag gedaan en gister ook nog
maar net installeer ik Pariah en na het eerste level .. strepen! grrrrrrrrrrrr
Hmm, kan ik hieruit opmaken dat het alleen bij Pariah gebeurt en niet bij andere spellen?

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Topicstarter
bertenernie schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:11:
[...]

Hmm, kan ik hieruit opmaken dat het alleen bij Pariah gebeurt en niet bij andere spellen?
nee alle games en ook in windows zelf (na het spelen van een game)

Hilary Duff 4-Life

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Topicstarter
Althalus schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:09:
http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/9500_128_np.php
volgens mij moet je deze hebben.
Is het die 9700 uit de bliksem pc ?
nee een Paradigit kaartje echt heel irri die strepen

Hilary Duff 4-Life

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Uit interesse: hij doet het dus pas na een tijdje, en als je opnieuw opstart, doet ie het in de POST dan ook al? Ik heb ook nog een 9700 Pro liggen met hetzelfde probleem, en die zou ik best wel weer aan de gang willen krijgen :)

Verwijderd

Toevallig heeft een vriend van me dit ook gehad. Hij heeft wat zitten kloten met zn kaart en op een gegeven moment vertoonde hij de zelfde mankementen als de jouwe. Hij heeft er toen een 9500 np bios in geflashed en alles werkte weer naar behoren, alleen langzamer. Je mist niet alleen 4 pipelines, maar je geheugenbus gaat ook van 256 naar 128 bits. Als je garantie is verlopen zou ik iig de gok wagen.
Tsunami schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:19:
Ik heb ook nog een 9700 Pro liggen met hetzelfde probleem, en die zou ik best wel weer aan de gang willen krijgen :)
Als je hem nu toch niet gebruikt zou ik niet eens twijfelen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 20:32 ]

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Topicstarter
Tsunami schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:19:
Uit interesse: hij doet het dus pas na een tijdje, en als je opnieuw opstart, doet ie het in de POST dan ook al? Ik heb ook nog een 9700 Pro liggen met hetzelfde probleem, en die zou ik best wel weer aan de gang willen krijgen :)
pcies

Hilary Duff 4-Life

Verwijderd

is de koeling dan nog wel goed?
Pagina: 1