[ps2] Netwerkaansluiting - lampje brandt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:22
Hoi,

ik heb deze week de nieuwe ps2 aangeschaft (de kleine zilveren versie), en ik probeer die nu op m'n netwerk aan te sluiten. Ik heb me al geregistreerd, maar heb de Network Acces Disc helaas nog niet binnen, maar dat lijkt me voor de hardwarematige aansluiting geen probleem?

Ik sluit mijn ps2 aan op een router, waarop ook enkele andere apparaten zitten (pc's, printer), deze werken allemaal correct. Als ik de ps2 aansluit gaat echter het lampje op mijn router niet branden, als teken van een goede aansluiting.... Op de ps2 zelf kan ik helemaal geen controlelampje ontdekken...

Ik gebruik een 'normale' UTP kabel, geen crosskabel. Ik heb de kabel al gecontroleerd door mijn printer er op aan te sluiten, die werkt prima. Ook het aansluiten op een andere poort van de router heeft geen effect. ps2 uit- en aanzetten, reset, etc heeft allemaal geen effect.
[edit: ik heb de tutorials op playstation.com ook gelezen, maar deze geven hierover geen uitsluitsel ]

Mijn vraag: klopt het dat het lampje op mijn router niet brand?

[ Voor 7% gewijzigd door Xcalibur op 16-05-2005 19:31 ]

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Xcalibur
schopje O-)

niemand? zo'n moeilijke vraag is het toch niet? :/

• BoY-z0nDeRMaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 16:17

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

waarschijnlijk moet alles nog geinstaleerd worden doormiddel van die disk dus kan best kloppen ... w8 even af tot je die disc hebt en dan nog es proberen.. als je het probleem dan nog hebt ja dan hoor ik het wel..

Network ACCES Disc . heeft misschien wel wat met de verbinding te maken :o

[ Voor 16% gewijzigd door BoY-z0nDeRMaN op 18-05-2005 09:41 ]

Manolo ???!?!? ||$p€ec$|| diablo II account = ASK!!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 16:53

mace

Sapere Aude

DIt is idd niet zo heel gek, omdat de netwerkadapter pas aktief wordt als de driver wordt geladen, welke alleen op online-enabled spellen (of de network access disk) staat.
Dus alleen als er een disk inzit die de netwerkadapter nodig heeft, werkt je netwerkadapter.

Dus maak je maar geen zorgen :)

[ Voor 19% gewijzigd door mace op 18-05-2005 09:43 ]

• Xcalibur
ok :)

ik vond het al vreemd, meestal gaan de lampjes branden zodra het apparaat aan staat...
maar goed, even afwachten dus... ;)

• Xcalibur
ik zit inmiddels al een paar weken op m'n netwerkdisc te wachten....
ik kreeg na een paar dagen al een brief met een wachtwoord ofzo, maar sindsdien geen teken van leven meer...

iemand enig idee hoelang dat duurt op het moment? Want in het verleden hadden ze nogal problemen om die dingen te leveren begreep ik uit andere topics hier? :/

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 12:36
Ja dat kan dus wel een tijdje duren, ik heb heb mijn nieuwe ps2 ergens in maart geregistreerd en ik kreeg eergisteren pas die network acces disk binnen. Werkt allemaal wel goed enzo, maar ik kan me alleen niet aanmelden bij central station. Ik heb een 14 cijferige network acces code nodig, die in de verpakking van de console bijgesloten zou moeten zitten, maar ik kan deze nergens vinden terwijl ik zeker weet dat ik niks heb weggegooid uit de verpakking.

Waar kan ik deze code vinden?

• Xcalibur
hmm, dan zal ik nog een tijdje geduld moeten hebben vrees ik... :/

die network access code zegt me niks... op de Playstation zelf staan een serial en een code, misschien is die het? Ik heb ook een pincode per brief gehad, maar het lijkt me dat ze die dan wel pincode noemen?

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 12:36
Ja als ik me bij central station aan wil melden vragen ze om een network acces code en een serial die gewoon op de ps2 zelf staat. Ik heb nooit een brief gehad met een pincode oid.

Central station station is opzich geen vereiste om online te kunnen gamen. Alleen bij spellen van sony zelf volgens bij, killzone kom ik bijvoorbeeld niet op, maar SSX3 een Burnout 3 werkt perfect zonder central station. (EA regelt zelf servers ofzo).

(trouwens wel belachelijk dat je voor killzone een update van 3mb moet downloaden om online te kunnen, kost je gewoon een halve memorycard :( )
Pagina: 1