[Fedora Core 3](Binaries) downloaden uit nieuwsgroepen.

Pagina: 1
Acties:

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Hallo mensen, ik ben inmiddels bijna helemaal over op linux en leer elke dag weer wat bij (wat de computer als hobby weer extra leuk maakt, windows had niet meer zoveel geheimen zeg maar...maar linux heeft er nog genoeg!). Ik wil echter nog wel wat extra functionaliteit in mijn linuxbakkie inbouwen die ik onder windows ook had...1 daarvan is binaries downloaden (films/muziek etc uit newsgroups), ik kan hier alleen maar bijzonder weinig software voor vinden! Iemand hier enig id voor?

Ook ben ik met programma's als MLDonkey bezig, lukt me allemaal nog niet helemaal, maar dat is een kwestie van RTFM... ;)

Ook zoek ik een programma als DVD shrink voor onder linux...om snel een DVD te rippen...

Alvast bedankt voor de reacties!

Ps: ik weet dat ik zelf naar proggies kan gaan zoeken op sourceforge en freshmeat, maar om al die software te gaan uitproberen eerst...gaat me hier ook wel een beetje om gebruikerservaringen dus.... ;)

Verwijderd

install wine ;) en al je windows tools doen het ook :)

• -TheNose-
hehehe, tsja liever zonder dat soort noodgrepen...speel al wat met cedega voor games ook, maar dat werkt toch niet optimaal hoor.. :/

Verwijderd

Klibido een grafisch programma dat zo'n beetje hetzelfde werkt als de windows readers.
De nieuwste versie kan ook met NZBs overweg.

http://klibido.sourceforge.net/

Afbeeldingslocatie: http://klibido.sourceforge.net/subgroups.png

---------------------------------------------------------------------------------
Down v1.4 (eigen versie NNTPgrab)

--------------------------------------------------------------------------------

Dit programma ik heb in de loop van afgelopen jaar gemaakt met als functie een heleboel werk uit handen te nemen en het binary usenet downloaden te vereenvoudigen.

Het programma is volledig geschreven in PHP en werkt gewoon via een shell.
Het maakt gebruik van externe programma's (nget, nzbget, rar, par2cmdline) wat de efficientie minder maakt. Ik ben ook nooit begonnen aan dit programma met de
gedachte dat het een binary news downloader zou worden, maar met de bedoeling dat deze daemon nget steeds opnieuw aanroept tot alles gedownload is. Dit is uitgegroeid tot programma met NZB, unrar, par2repair en nog veel meer ondersteunt. De bedoeling was dat ik dit programma ooit zou herschrijven in C of in C++, maar noch de tijd noch de ervaring ontbrak.

Mensen die geintereseerd zijn in dit programma kunnen het downloaden van
http://www.elzorro.nl/scripts/Down+v1.4
Er staan ook een aantal screenshots als je alleen geinteresseerd bent in de layout van de webadmin.
----
ps het is niet gemaakt door mij ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 19:43 ]

Verwijderd

Als newsreader kan je Pan gebruiken, om par te draaien ->wine+Quickpar

• -TheNose-
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:41:
Klibido een grafisch programma dat zo'n beetje hetzelfde werkt als de windows readers.
De nieuwste versie kan ook met NZBs overweg.

http://klibido.sourceforge.net/

[afbeelding]
Ik gebruik Gnome als desktop en Par is niet ondersteund onder linux? Linux gebruikers willen ook muziek en films hebben toch? :P

Verwijderd

par is volgens mij wel ondersteunt maar ik keek naar de installatie tips en dacht toedeloe dat snap ik niet^^

alles in met commandline installeren is bullshit :( })

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 19:54 ]

• -TheNose-
commandline is nog wel erg veel gebruikt in linux dus kan je bijna niet omheen! :P

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
bnr2 is uiteindelijk nog het meest geschikt gebleken voor binaries.

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Ik gebruik newzbin.com om nzb's binnen te halen van dat wat ik wil hebben. Daarna die nzb's ff door nzbget halen en voila, verse binaries.
Voor par kun je gewoon par2cmdline gebruiken en binaries posten gaat prima met newspost.

Happy downloading!
Pagina: 1