Linksys wireless notebook kaart start niet.

Pagina: 1
Acties:

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-04 15:07
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een draadloze router en netwerkkaart voor mijn laptop van Linksys.
Sinds gisteren functioneerd de draadloze kaart in mijn laptop niet meer.
Windows XP weigert hem op te starten.
De drivers heb ik al opnieuw geinstaleerd en ik heb de drivers ook al handmatig toegevoegt via XP maar ook dat werkt niet.
Ik heb het hele aparaat al verwijderd uit de hardwarelijst en opnieuw geinstalleerd maar ook dit mocht niet baten.
Als ik de kaart uit mijn laptop (Dell Latitude D500) haal en hem er weer in steek krijg ik wel een geluidje te hroen dat je een nieuw apparaat toevoegt aan het systeem maar hij word niet herkend als nieuwe of bestaande hardwaer, de kaartlezer werkt dus wel.
Aan de kaart is niks vreemds te zien, die ziet er nog prima uit, helemaal geen beschadigingen.
Wat zou het kunnen zijn?
In het hardwareprofiel van de kaart staat ook niet dat de kaart uit staat ofzo, hij zou gewoon moeten draaien maar hij kan niet gestart worden.
Hij heeft het 2 maanden gedaan, ik heb dus nog garantie, ik denk dat ik morgen maar terug ga naar Funprice, of er moet iemand zijn die een tip heeft?

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:38

defiant

Moderator General Chat
Als je in de device manager (of aparaatbeheer) kijkt, zie je er dan een uitroepteken bij staan?

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met mijn PCI linksys kaartje (al eerder gepost in hetzelfde forum: hier)

Als je op internet zoekt zul je veel meer van dit soort gevallen vinden, de linksys kaartjes "verliezen" op een gegeven moment hun hardware identificatie, en staan er dan tussen als "unkown device", geen enkele driver wil ook meer installeren.

Het beste advies is inderdaad maar het kaartje te ruilen, het liefst voor een niet linksys variant.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• kibber
John Crichton schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:54:
Als je in de device manager (of aparaatbeheer) kijkt, zie je er dan een uitroepteken bij staan?

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met mijn PCI linksys kaartje (al eerder gepost in hetzelfde forum: hier)

Als je op internet zoekt zul je veel meer van dit soort gevallen vinden, de linksys kaartjes "verliezen" op een gegeven moment hun hardware identificatie, en staan er dan tussen als "unkown device", geen enkele driver wil ook meer installeren.

Het beste advies is inderdaad maar het kaartje te ruilen, het liefst voor een niet linksys variant.
Ja dat krijg ik..
Ik kan dus aangeven dat dit een bekend probleem is?
Ik ben nu mijn registry aan het cleanen van cisco en linksys... eens kijken wat er dan gebeurd
EDIT: een oplossing heb je nooit gevonden zeker?

[ Voor 5% gewijzigd door kibber op 16-05-2005 21:18 ]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:38

defiant

Moderator General Chat
kibber schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:08:
[...]
EDIT: een oplossing heb je nooit gevonden zeker?
Nope, de kaart terugbrengen is je enige optie ben ik bang :/

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• kibber
John Crichton schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:37:
[...]

Nope, de kaart terugbrengen is je enige optie ben ik bang :/
Bedankt..
Heb hem 2 maanden in bezit en dit is gewoon lullig..
Ik hoop echt dat ze hem zonder problemen omruilen voor een andere kaart.. geen linksys...
Ik ga even zoeken naar een site voor meer informatie...
Dan kan ikd e verkopers overtuigen dat ik een nieuwe wil...
want ik ga niet wachten tot ik een andere krinjg van linksys zelf waar ikwe er problemen mee heb