PC naar DVD via DTS

Pagina: 1
Acties:

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-02 21:10
Ik ben een beetje aan het klooien met het hele Media Center gedoe, en sindsdien ben ik bezitter van de Pioneer DSC222 Home Cinema Set en een BenQ DV2680 LCD TV. Nou wil ik mijn PC op de TV en DVD speler aansluiten en natuurlijk het beste geluid eruit proberen te halen. Ik heb al eens rondgespeurd op het forum maar ik heb er niet een duidelijk antwoord op gevonden dus vandaar dit nieuwe topic. Nu had ik gedacht om me een Creative SoundBlaster Live! 24BIT (http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/kk-c45.html) te halen en deze via zijn optishe uitgang aan te sluiten op de optishe ingang van de DVD speler. Ik had geplend dit te doen via een kabel die van 3,5mm Jackplug naar Toslink plug loopt. Dus zoiets: http://www.gsmgigant.nl/images/products/CABLE-624.jpg . Nou is mijn vraag, kan ik via de Creative SoundBlaster Live! 24BIT daadwerkelijk DTS/DD signalen versturen zodat mijn DVD speler ze kan ontvangen en is dat ook mogelijk via de kabel wat ik in gedachten heb? Dit is trouwens de link naar de DVD speler: http://www.pioneer.nl/nl/...d=7928&taxonomy_id=42-100

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45
Een DVD-speler heeft geen optische ingang, da's een uitgang!

Verwijderd

Ik heb geen antwoord op je vragen.

Maar de combi van DCS222 + Xbox met optische kabel ging bij mij prima met DTS
Ik kan je dit dan ook aanraden als Media center

• l00pz
Wouter! schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:21:
Heel even op je reactie, dit staat op de site van Pioneer.

Terminals DCS-222
Digital Input Optical Yes
Audio (TUNER Included)/Video Inputs 3/-
Audio/Video Output 1/1
Euro-SCART Yes

Maar het is ook niet echt een DVD speler maar een Home Cinema Set dus eigenlijk ook wel een versterker.

Thnx voor de reactie Smooth2K, maar werkt dat ook via de 3,5mm Jackplug? Ik hoop dat iemand het ook geprobeerd heeft :P

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wouter! schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:21:
Als je eerst even de specs van dat ding bekeken had hadje gezien dat ie die wel degelijk een had. En das ook helemaal niet vreemd aangezien het een all-in-one home theatre ding is, dat dus ook receiver/versterker is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Ik niet snap

Je wil een geluidskaart met optisch uit
De DCS222 heeft optisch in, dus dan ben je klaar

Wat wil je met die 3,5mm jackplug ???

• l00pz
nee de bedoeling van mijn vraag is, de Creative SoundBlaster Live! 24BIT, de optishe uitgang daarvan is via een 3,5mm Jackplug, dus ik vraag me af werkt dat dan gewoon via de kabel wat ik in mijn 1e post had laten zien?

[ Voor 38% gewijzigd door l00pz op 16-05-2005 19:49 ]

Verwijderd

Maak je het jezelf niet erg moeilijk zo.
Voor wat jij wil klinkt een 24 bits kaart echt niet beter.

Deze heeft volgens mij alleen Coax, of je moet zo'n extern kastje erbij kopen.

Koop een simpele geluidskaart met optical out
Bij mij zit het zelfs als meegebakken in m'n mobo
Bij alternate staat al een terratec met optisch out voor 22 euro

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 19:57 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op de site van Creative staat ook niet gespecificeerd dat de kaart DD/DTS passthrough kan doen.

Misschien dan sowieso interessanter om een kaart te nemen waar dan ook een toslink connectie op zit.

btw als ik jou was zou ik een "Terratec Aureon Sky" overwegen .

[ Voor 17% gewijzigd door enchion op 16-05-2005 20:01 ]

How do you save a random generator ?

• l00pz
Daar heb ik idd niet bij nagedacht om zo`n kant en klare kaart te kopen :P
Is idd een beter idee om een Terratec Aureon Sky te halen dan.
Thnx voor de reacites

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45
Orion84 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:26:
[...]

Als je eerst even de specs van dat ding bekeken had hadje gezien dat ie die wel degelijk een had. En das ook helemaal niet vreemd aangezien het een all-in-one home theatre ding is, dat dus ook receiver/versterker is.
Goed, ik had de specs inderdaad niet bekeken ... maar ik heb het verhaal verkeerd begrepen. Ik dacht namelijk dat het om een losse DVD-speler naast z'n cinema-set ging. Maar nu begrijp ik 't :).

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:02
Hier staat een aardig stukje over het aansluiten van de audigy 2 geluidskaarten aan een externe receiver, ik denk dat dit voor de sb live ongeveer hetzelfde is.
De audigy 2 heeft in ieder geval DD/DTS passthrough.

Waarschijnlijk is het echter makkelijker om gewoon een terratec kaart te kopen, die hebben volgens mij geen vreemde verloopstukjes nodig.

• l00pz
maar ik weetnie, als ik gewoon op me instinct zou moeten afgaan, zou ik eerder voor een Soundblaster gaan, dan voor een Terratec kaart... maar is dit fout denken?

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
vraag "maar is dit fout denken?"
antwoord "JA"

Alleen als je ook spellen op je mediacenter wil spelen is de soundblaster interessant.
Maar je wil hem zelfs aansluiten op de spdif en alleen de Soundstorm chip van nvidea kan eax naar DD omzetten dus daar heb je zelfs geen Soundblaster voor nodig .

Die terratec kaart geeft in elk ander opzicht of hetzelfde of beter geluid.
Neem alleen niet de "terratec aureon fun" want die heeft een mindere chip dan de "Aureon sky" en kost ongeveer hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 16-05-2005 21:57 ]

How do you save a random generator ?

• l00pz
Hmm, ik ben even rond aan het kijken, de Terractec Aeron Sky is nergens te krijgen.. Ook niet bij de leveranciers bij de winkel waar ik werk. Ook op Pricewatch is er geen te vinden dus dan wordt het helaas de duurde Soundblaster Audigy 2...Of misschien toch de Terratec Aeron Fun, deze is namelijk wel overal leverbaar.. vreemde vaak...

[ Voor 18% gewijzigd door l00pz op 16-05-2005 22:12 ]

Pagina: 1