vette flamebait?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:07

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
In het Sony neemt maatregelen tegen PSP-hacks draadje begint deze reactie met:
'Beste BREIN vrienden,
Wmb een flame van de bovenste plank, vrijwel iedereen is het er over eens dat Brein een uiterst vervelende organisatie is, doodsverwensingen en vergelijkbaar onbehouwen uitlating zien we immers in elk Brein draadje langskomen, dus iemand een Brein-vriend noemen is bepaald geen vriendelijk compliment. Een reactie beginnen met 'Beste BREIN vrienden, is imho minimaal vergelijkbaar aan 'Beste klootzakken,' . . .

Nu is de rest van de reactie wel netjes geschreven, wmb iets te suggestief en teveel gebaseerd op populistische praat, maar imho overheerst de flamebait.

Ben ik de enige zwartkijker? en wat is jullie objectieve mening?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
sarcasme ? :?

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:25
Ik denk eerder dat hij ons aller mening deelt en dat hij het ironisch of zelfs sarcastisch bedoeld ;).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

UTM

Och. Zodoende kan je wel over elk woord gaan vallen. Een beetje humor is natuurlijk ook altijd fijn he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je bent een zwartkijker, als je in elk van zulke situaties moet gaan mensen dat het een flame is heb je aan 24 uur op een dag niet genoeg. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:57:
Ja je bent een zwartkijker . . .
Die optie was me idd als mogelijkheid opgevallen :+ , soms zie ik domweg _te_veel reacties en _te_ vaak verkeerde moderaties, en daar ga je mogelijk wat zwarter van kijken dan nodig is. Vandaar dat ik ook graag de mening van een grotere, minder gedeformeerde, groep moddereters lees en me zodoende een spiegel voor laat houden :* :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

*zwartkijker 2 meldt zich*

Brein staat hier doorgaans toch in een behoorlijk negatief daglicht. Sarcasme zie ik ook, maar het is wel op de man spelen - en de bespeelde mannen zijn ook bezoekers, die gewoon een punt moeten kunnen maken zonder hatelijkheden naar het bolletje te krijgen. Ik zou het in elk geval tamelijk onvriendelijk vinden als iemand me Breinvriend noemt :) De hoofdletters - hoe correct gebruikt ze in dit geval ook mogen zijn - dragen ook al niet bij aan een sympathieke post.

Ironie heb ik graag, goed gebruikt sarcasme moet ook kunnen maar hoewel dit zeker geen pure flamebait is, vind ik 'm te hard om heel hoog te eindigen. Beetje respect voor de medemens kan geen kwaad, en ik vind 'm zeker niet meer waard dan bijvoorbeeld deze post (waar het een reaktie op lijkt te zijn) - dus ik heb er een minnetje aangehangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 16-05-2005 20:43 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik vind dat deze reactie totaal door de beugel zou moeten kunnen. Hij begint met een lekker sarcastische sneer, daar hebben jullie inderdaad gelijk ik. Echter, daarna wordt netjes onderbouwd. Als je altijd op die manier zou kijken zou een column bijvoorbeeld per definitie fout zijn, daar druipt sarcasme vaak vanaf. Je kunt in mijn ogen ook te ver gaan in flames ergens achter zoeken. De +4 score kan ik goed mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
G33rt schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:35:
Ik vind dat deze reactie totaal door de beugel zou moeten kunnen.
./.
Echter, daarna wordt netjes onderbouwd.
./.
De +4 score kan ik goed mee leven :)
Zoveel mensen, zoveel meningen, en als een mening onderbouwd is kan ik daar prima mee leven :).
- so far so good -
./.
Onderbouwd?
Dat onderbouwen wil ik graag doornemen.
het gaat helemaal niet om de paar gedumpte spellen, die werken nog niet eens, verder dan een menu'tje komt men nog niet.
bron?
Imho niet meer dan een eigen conclusie gebaseerd op (imho) populistische hearsay.
Die paar spellen is alleen een smoesje; Sony wenst te bepalen wat er runt op dat ding en dat voor een leuk bedragje.
Wederom een kreet zonder bron en een conclusie zonder enige onderbouwing.
Het gaat om het kunnen uitvoeren van niet door Sony gesigneerde applicaties:
- zelf gemaakt
- demo's (PSP is bij uitstek een platform om de demo scene nieuw leven in te blazen!)
- shareware games
- commerciële budget games te d/l van internet via secure server

Vooral die laatste twee zijn Sony een doorn in het oog, van van die ruif kunnen ze niets meeplukken.
The story continues: geen bron en niet meer dan een eigen conclusie die overbelicht word door hetgeen hij graag zou willen (eigen makelij, demo's, shareware en downloadable budget games).
Ik ben het met eerdere posters eens dat de kans dat de firmware binnen enkele maanden gehacked word groot is, en dat ook de spellen gekraakt worden om op deze gehackte firmware en vanaf MemoryStick te kunnen runnen.
Wat herhalingen van eerdere reacties (ook wel genoemd 'dubbelpost').
Sony zal dit verlies moeten nemen, maar een florerende shareware/budget download markt zal er niet komen.
Eigen mening dat Sony dat verlies maar moet nemen en een voorspelling dat die markt er niet gaat komen.
Is dat nu echt veel punten waard?
De kans dat de encryptie gebroken word, zodat iedereen zelf applicaties kan signeren, is uitermate klein i.g.v. brute force, iets groter "via via" (vgl. satelliet tv).
:?

./.
Met de beste wil van de wereld zie ik hier geen +4 in (je weet wel, een reactie van het niveau dat je beslist _moet_ lezen).

* botoo vraagt * botoo om nog eens kritisch te kijken, of is je '+4: mee te leven' ook sarcastisch bedoeld? ;) :P

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
botoo schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:07:
[...]

Zoveel mensen, zoveel meningen, en als een mening onderbouwd is kan ik daar prima mee leven :).
- so far so good -
./.
Onderbouwd?
[...]
bron?
Imho niet meer dan een eigen conclusie gebaseerd op (imho) populistische hearsay.
In het artikel zelf staat al dat bijvoorbeeld de GBA emulator nog verre van perfect functioneert.
[...]
Wederom een kreet zonder bron en een conclusie zonder enige onderbouwing.
In mijn ogen is dat de enige conclusie die je kunt trekken uit dit soort berichten. Waarom zou Sony zich er anders druk om maken? Als het ze niets had kunnen schelen waren ze er echt niet acheraan gegaan :)
[...]
The story continues: geen bron en niet meer dan een eigen conclusie die overbelicht word door hetgeen hij graag zou willen (eigen makelij, demo's, shareware en downloadable budget games).
Ook daar wederom: wat voor beweegredenen kan Sony anders hebben dat bovenstaande willen voorkomen?
[...]
Wat herhalingen van eerdere reacties (ook wel genoemd 'dubbelpost').

[...]
Eigen mening dat Sony dat verlies maar moet nemen en een voorspelling dat die markt er niet gaat komen.
Is dat nu echt veel punten waard?
De poster concludeert uit zijn eerder genoemde argumenten dat hij vind dat Sony dat verlies zou moeten nemen. Wat is daar mis mee?
[...]
:?
Dat is inderdaad vaag :P
./.
Met de beste wil van de wereld zie ik hier geen +4 in (je weet wel, een reactie van het niveau dat je beslist _moet_ lezen).

* botoo vraagt * G33rt om nog eens kritisch te kijken, of is je '+4: mee te leven' ook sarcastisch bedoeld? ;) :P
Nee, dat was niet sarcastisch bedoeld. Ik kan met de +4 leven, maar zou zelf liever op +3 zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Dat de GBA emulator nog niet goed werkt staat idd in het artikel, en voegt inhoudelijk dus niets meer toe behalve suggestie en hearsay.

De gemaakte conclusie(s) vind ik verder prima om te lezen, maar ik zie er geen hoge score in, een +2 max. en in combinatie van de 'Brein-vrienden' vind ik de flamebait behoorlijk dominant aanwezig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
botoo schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:07:
[...]

Onderbouwd?
Dit vind ik dus nergens op slaan, op T.net is het volgens mij de bedoeling dat je discussieert over onderwerpen. Ik denk dat het ontzettend vervelend en irritant wordt als je voor elke reactie die je post een gedocumenteerde bronvermelding mag gaan maken. Dit is gewoon bedoeld als mening / visie wat hij denkt dat de beweegredenen van Sony zijn, en eerlijk gezegd kan ik me daar nog wel (gedeeltelijk) in vinden.

En die eerste regel is in mijn ogen puur sarcasme, en niks mis mee. (wel erg flauwe grap, maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vold schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:16:
[...]

Dit vind ik dus nergens op slaan, op T.net is het volgens mij de bedoeling dat je discussieert over onderwerpen. Ik denk dat het ontzettend vervelend en irritant wordt als je voor elke reactie die je post een gedocumenteerde bronvermelding mag gaan maken. Dit is gewoon bedoeld als mening / visie wat hij denkt dat de beweegredenen van Sony zijn, en eerlijk gezegd kan ik me daar nog wel (gedeeltelijk) in vinden.

En die eerste regel is in mijn ogen puur sarcasme, en niks mis mee. (wel erg flauwe grap, maar dat terzijde)
Op sommige mensen kan dat wel zo overkomen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 14:24

Stewie!

Keen must die!

botoo schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:43:
Een reactie beginnen met 'Beste BREIN vrienden, is imho minimaal vergelijkbaar aan 'Beste klootzakken,' . . .
Grappig, jij vindt "BREIN" dus gelijk staan aan "klootzakken"? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

DaMorpheus schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:46:
[...]

Grappig, jij vindt "BREIN" dus gelijk staan aan "klootzakken"? 8)7
Dat wordt niet bedoeld en dat weet je denk ik best wel. De duidelijk sarcastische ondertoon in het woord vrienden is misschien niet letterlijk gelijk aan klootzakken, maar is in ieder geval niet positief bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Inderdaad, ik zie er echt geen probleem in hoor. Het is maar net hoe je het opvat. Een flamebait vind ik het eigenlijk niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Ik ben het met bor de wolf eens.

De post is als je het mij vraagt nog best te doen. Hij flamed voor de rest niet en het is een nette en duidelijke post. Niks mis mee als je het mij vraagt :)

[ Voor 33% gewijzigd door Roberto op 28-05-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 14:24

Stewie!

Keen must die!

KeX schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:03:
[...]

Dat wordt niet bedoeld en dat weet je denk ik best wel. De duidelijk sarcastische ondertoon in het woord vrienden is misschien niet letterlijk gelijk aan klootzakken, maar is in ieder geval niet positief bedoeld.
Waar maken we dan een probleem van? Moet tweakers.net een humorloze site worden :?
Sarcasme is gewoon pure humor mits het goed gebruikt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
DaMorpheus schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:55:
Waar maken we dan een probleem van? Moet tweakers.net een humorloze site worden :?
We maken geen probleem, we leggen iets ter discussie/beoordeling aan een grotere groep, en T.net moet zeker niet humorloos worden (niet te verwarren met site voor grapjurken).

Zoals ik in de startpost al uitgelegd heb is de reactie imho flink verpest door de aanhef. Zoals ik het sub-draadje lees is die aanhef gericht op een aantal users die begrip voor Sony's standpunt aannamen en ik ben van mening dat er een verschil is tussen sarcasme en beledigen. Ik geloof niet dat er veel bezoekers van T.net het als compliment zien als je ze voor Brein-vriend uitmaakt.

Overigens wil ik van de gelegenheid gebruik maken om te laten zien dat crew prima bereid is om naar users te luisteren en de argumenten van die users ook aan te nemen :), de bewuste post staat immers gewoon nog steeds op +3 interessant.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

DaMorpheus schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:55:
[...]

Daarmee is T.net nog niet direct een humorloze site hoor. En volgens mij wordt hier absoluut geen probleem gemaakt. Topicstarter vraagt duidelijk om andere meningen en kijkt ondanks zijn mening nog steeds kritisch naar zij eigen modvermogen. Reacties geven aan dat er inderdaad wat te zwart naar ie post wordt gekeken en de reacties in uiteindelijk zelfs op +3 geëindigd. Misschien iets aan de hoge kant, maar duidelijk geen powermod voer. Ondanks dat er twee crewmods met de frontpage als verantwoordlijkheidsgebied het als flamebait zien wordt het alsnog een +3tje. De enige die het probleem maakt is de user die dan na meer dan een week nadat dit al uitgekristalliseerd was dit topic een kick geeft.

* KeX ziet echt geen probleem en juist een mooi resultaat van de invloed van de users

edit: tuulijk bo, anders kruip je ff voor en zeg je weer eens precies hetzelfde :+

[ Voor 10% gewijzigd door KeX op 28-05-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Overigens ziet * KeX nu opeens wat bo bedoelt (twee weken later).

Het is nogal een verschil of je het ziet als aanhef van een reactie richting Brein of als aanspreken van de mede users die de reactie lezen als vrienden van Brein. Haha, dan zou je het inderdaad wel eens als flamen kunnen zien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
KeX schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:37:
. . . tuulijk bo, anders kruip je ff voor en zeg je weer eens precies hetzelfde :+
Zal ik nu zeggen 'great minds think alike'? of zou dat in dit draadje als sarcastisch worden gezien? :+

ennieweej: :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
botoo schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:30:
[...]

Zal ik nu zeggen 'great minds think alike'? of zou dat in dit draadje als sarcastisch worden gezien? :+
/flamebait
Alle schapen blaten ook het zelfde. :+ :+ :P :> :> >:)
Ja dat moest even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

Vold schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:16:

Bronvermeldingen zijn nodig, maar niet alles wordt officieel bekend gemaakt en als we alleen op het officiële moeten vertrouwen, dan hebben we bijna geen info. Dan kunnen we even goed PCM of andere boekje gaan lezen. Juist de foto's van een Japanner die een nieuwe stuk hardware in een computerwinkel heeft gezien, specs-geruchten van een nieuw product,... geeft tweakers.net meerwaarde tov de boekjes.

Beste brein vrienden, moet er niet bij. Voor de rest is de post ok, het is zelfs onderbouwd. Een bedrijf zal hun "consument-ongezonde/uitbuitende-visie" uiteraard niet vertellen aan de consumenten, als de consument door heeft dat ze uitgebuit worden... Hiervoor kan je nooit een bronvermelding vinden, maar het klopt wel. Vanaf het moment dat een bedrijf op de beurs is (dus aandeelhouders tevreden moet houden), dan draait het puur om geld. Ookal proberen ze consumentonvriendelijke dingen uit, desnoods ook personeelsonvriendelijke dingen (alwie ervaring heeft, dus duur is, eruit gooien en direct vacatures in de krant zetten voor goedkope pas afgestudeerden). En de consument blijft maar kopen uit onwetenheid.

Hoe dan ook blijft de reacties een mening van een user, zolang deze onderbouwt en normaal is, dan is er weinig verkeerd aan. Je mag nog kritiek geven op iets als je het kan onderbouwen? De reacties moet niet perse happy zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Netjes verwoord rapture :).

En -Skyhawk- :
blaat!!! ;)

FXDLS 'S&S edition'