Linux - win xp dual boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:42
Bij het booten van mijn pc, boot ie nu automatisch win xp, dus geen keuze tussen linux en windows. Nu ik wist dat dit kon gebeuren, alleen niet hoe het op te lossen (slim van mij tjah :+ ).
Zal ff uitleggen hoe dit gekomen is: ik had er (en heb er nog steeds) fedora 9.0 op staan, deze had ik geïnstalleerd na een win nt installatie, toen kreeg ik bootmanager van linux, werkte perfect, maar nu omdat die win nt zo brak draaide, heb ik er maar vlug win xp opgezet. Probleem nu is dus dat ie direct win xp bootte, had er achteraf maar aan gedacht dat je 1st wind en dan linux best installeert...
Weet er iemand hoe dit op simpele manier op te lossen? ps: mijn linux iso's staan op men linux partitie en kan ik momenteel niet aan dus, stom van me...

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Misschien kan je Damn Small Linux op n cd'tje duwen, en dmv fdisk onder Linux je partitietabel printen. dus:
fdisk /dev/hda (of /dev/sda met een SCSI schijf)
p
dat copy-pasten naar GoT (DamnSmall heeft Firefox)
q
en wachten op n reactie. Als t meezit staat Grub op n aparte partitie en kan je beiden weer booten door de grub partitie active te maken :).

Trouwens, Fedora 9.0? Is dat Redhat 9.0? Fedora is nog niet eens bij de 4 namelijk ;).

[ Voor 33% gewijzigd door RSpliet op 16-05-2005 18:41 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:38

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

BootPart 2.5
BootPart is an easy tool for adding additional partitions to the Windows NT multi boot menu (for example, add the OS/2 boot manager or a Linux partition)
Wel goed de Readme lezen ;)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:40

Nakebod

Nope.

Thirt party boottool, vast wel te vinden @ download.com/google.
Of zelf aan de slag, in Windows, met lilo of grub tooltjes, zullen er vast wel zijn. Die op diskette zetten, en dan daar vanaf booten, en daarna weer die config in het mbr gaan zetten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• scatman
Seven of Nine schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:39:
Misschien kan je Damn Small Linux op n cd'tje duwen, en dmv fdisk onder Linux je partitietabel printen. dus:
fdisk /dev/hda (of /dev/sda met een SCSI schijf)
p
dat copy-pasten naar GoT (DamnSmall heeft Firefox)
q
en wachten op n reactie. Als t meezit staat Grub op n aparte partitie en kan je beiden weer booten door de grub partitie active te maken :).

Trouwens, Fedora 9.0? Is dat Redhat 9.0? Fedora is nog niet eens bij de 4 namelijk ;).
dit doe ik nu, maar wsl een noobie vraag, maar hoe copier je txt uit de bash van damn small linux om deze dan te kunnen copieren? en je hebt idd gelijk, het is redhat :)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

hmm, overschrijven werkt sowieso, volgens mij is dat met xterm niet mogelijk namelijk.
Heeft Fluxbox geen manier om een screenshot te maken dmv printscreen?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• scatman
Seven of Nine schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:17:
hmm, overschrijven werkt sowieso, volgens mij is dat met xterm niet mogelijk namelijk.
Heeft Fluxbox geen manier om een screenshot te maken dmv printscreen?
geprobeerd dmv print screen knop en deed ook niets, dus zou niet weten hoe, en wat is fluxbox?

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

om je probleem te fixen; burn een of andere live cd (gentoo; knoppix, ....)

ik raad je de gentoo live cd aan, is maar 75 mb:

code:
1
2
3
4
mount /dev/hdXX /mnt/gentoo
mount /dev/hdXX /mnt/gentoo/boot
chroot /dev/hdX
lilo

en rebooten maar ...

fluxbox is grafische omgeving als kde & gnome