Foto's afdrukken met overlay

Pagina: 1
Acties:

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Ik heb een aantal hiti fotoprinters waarmee ik op evenementen foto's afdruk.
Nu kun je met de software die erbij zit een template maken en meedrukken op je foto (bv een randje onder de foto met de naam van het evenement en eventueel logo's van sponsoren).
Zo ver geen probleem, maar je kunt die template alleen foto voor foto toevoegen en dat is minder leuk bij 200+ foto's op een avond.

Nu is de printer voorzien van standaard windows drivers dus kun je uit ieder programma afdrukken, aangezien de foto's nogal verschillen qua resolutie is het maken van een fotoshop batch ook niet te doen aangezien je randje dan te hoog/klein word.

Ik heb gekeken naar ACD Fotoslate, deze kan ongeveer doen wat ik wil (in 1x een hele map foto's afdrukken met toepassing van 1 template) alleen kan je in die template geen afbeeldingen gebruiken.

Weet iemand software waarmee je in 1 keer alle afbeeldingen uit 1 map kan afdrukken waarbij er een template/overlay over de foto word gedrukt? (of in 1x alle afbeeldingen voorziet van die template, afdrukken kan altijd)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Een photoshop batch kan je zo tweaken dat 'ie rekening houdt met de afmetingen van de foto.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

met een beetje netjes scripten icm GD of Imagick is dat goed te doen.

Aunt bunny is coming to get me!

• _-= Erikje =-_
Hoe zou je dat doen dan? ('t is ook handig als niet alleen ik er mee kan werken, ook wat minder begaafde computer gebruikers ;))

Ik had al verzonnen de afbeelding om te draaien zodat onder altijd boven zit

We hebben het hier niet over online gebeuren en om nou een webserver mee te slepen voor image bewerking :)

[ Voor 23% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 16-05-2005 18:33 ]

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

als een ps-batch, zoals hier bovengezegd, ook rekening kan houden met size etc, is dat een simpelere oplossing voor je :) alleen daar heb ik dan weer de ballen verstand van.

Aunt bunny is coming to get me!

• _-= Erikje =-_
't zou ook handig zijn dat je niet die hele batch opnieuw moet gaan maken als je een andere overlay/template wilt maken

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
ImageMagick is niet direct een webserver tool; meer command-line foto-bewerking. Maar ik gok zo dat dat in dit geval verre van handig is eigenlijk.

Een photoshop batch lijkt me handiger, al zal dat in het begin wel even prutsen zijn om hem goed werkend te krijgen :)

• _-= Erikje =-_
Ik ga nu ff naar Adobe Photoshop Album kijken of die deze mogelijkheden bied.

Edit

Nou das ook niets :)

Fotoshop batch krijg ik ook zo 123 niet voor elkaar, 't is ook onhandig omdat je eerst een compleet plaatje moet bouwen waar je je foto weer bij gaat plakken enz

[ Voor 62% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 16-05-2005 19:04 ]

• _-= Erikje =-_
Ik krijg die fotoshop batch niet voor elkaar, ik doe nu:

Foto openen
Template openen
Foto resizen naar 6x4 inch @ 400 DPI (template heeft ook deze afmetingen namelijk)
template gecombineerd copieren
Template plakken in andere foto en op de juiste plaats zetten
Opslaan als JPG kwaliteit 12
bestanden sluiten

Ik krijg nu ook netjes allemaal JPG's met de template erin alleen is nu de resolutie van de foto's een stuk minder geworden, plus dat als ik kleinere foto's dan 6x4 inch@400 dpi zou hebben er beeldinformatie verzonnen zou gaan worden.
Pagina: 1