Abit BL7 laat p4 frituren

Pagina: 1
Acties:

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben gistermiddag naar een mini-lan gegaan , daar hebik mijn server/routertje voor meegenomen , dit heeft daar tot vandaag deze middag opgestaan ( lage load ). Nu komik thuis zet ik het boordje aan en krijg ik plots een beep code. Na wat zoeken blijkt er iets mis te zijn met de cpu en de postcode van het displaytje toont : A7 . Dankzij wat irc vriendjes zijn we erachter gekomen dat het : "Detect & install co-processor" betekend.

Vervolgens heb ik dus de heatsink van de cpu afgehaalt en toen kwam ik een mooi gat tegen. Pics staat hieronder , eerst de specs :
  • Abit BL7
  • 256mb pc 133 sdram & 128mb pc 133 sdram
  • 2x realtec 8169 gigabit & 3com etherlink xl pci
  • q-tec wlan kaartje ( el-cheapo )
  • sblive 5.1
  • g-force2mx400 (passief)
  • seagate 200gieg
  • dvd brander
Nu wat fotos van de default opstelling , de ventilators lopen allemaal op 5volt.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/got/cpu-fikt/IMG_0091.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/got/cpu-fikt/IMG_0088.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/got/cpu-fikt/IMG_0090.jpg

Mijn vraag nu , heeft iemand hier ervaringen mee, wie weet wat hier gebeurt is ?

[ Voor 5% gewijzigd door analog_ op 16-05-2005 18:29 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat gat hoort er slimpie ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

wat is je probleem?

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:07

Aapje

Opel-beun
Denk dat 't probleem te maken heeft bij het aanzetten, hij krijgt piepjes te horen ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is dat niet het gat waar normaal de co-processor inzit? :+
edit:

Maar ik heb de ervaring dat als je dergelijke meldingen krijgt; en je het niet op kan lossen door alle insteekkaarten eruit te halen en je BIOS te resetten dat de snelste oplossing dat een nieuw mobo of processor is :)

[ Voor 67% gewijzigd door Spider.007 op 16-05-2005 18:47 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Spider.007 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:32:
Is dat niet het gat waar normaal de co-processor inzit?

:+
Sorry dat ik hier ff op wil anwoorden maar de moderators vragen zelf altijd van geef nuttige antwoorden geef er anders geen. Nou denk dat er hier ook wel 1 is. Hij heeft een nette post gedaan en krijgt hij v/d moderator zo'n nuttelose post.

[ Voor 8% gewijzigd door MasterMike op 16-05-2005 18:36 ]

Verwijderd

Gat hoort er, is om druk af te voeren ofzo...maarja, moet je maar ff googelen

• analog_
  • Niet online
Dat gat hoort er ? ow excuseer mij dan , ik dacht dat die core 'dicht' was.
Hmm , ik zal bios reset nog proberen. alle kaarten in/uit heb ik al geprobeerd helpt niet .
Nu jullie het zeggen, het zou kunnen zijn dat ik het voltage flink verlaagd had om hem minder warm te laten worden.
edit: owké , ik krijg nu random tussen A7 , 27 en 29. Niet veel beter dus.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/got/cpu-fikt/man.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door analog_ op 16-05-2005 19:16 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Daar hoort inderdaad een gaatje.
Maar dit gaatje ziet er best raar uit.
Te groot naar mijn idee. En echt een cirkel is het niet, lijkt wel ovaal.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 20:57
job schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:09:
Daar hoort inderdaad een gaatje.
Maar dit gaatje ziet er best raar uit.
Te groot naar mijn idee. En echt een cirkel is het niet, lijkt wel ovaal.
Komt door de koelpasta!

Heb je je computer wel goed vervoerd? Geen klappen enzo gemaakt:? Heb je hem plat vervoert zodat er geen druk op de socket heeft gestaan :?

[ Voor 21% gewijzigd door IJnte op 16-05-2005 19:12 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Dat gaat hoort er te zitten, en dat is niet de core maar de heatspreader die over de core heen valt om de hitte sneller af te voeren. En zet je spanning gewoon op normaal, is geloof 1.55 volt oid. Als je te weinig voeding geeft zal je cpu het ook niet snappen en en niet goed kunnen werken. Jij wilt toch ook fijn genoeg te eten krijgen, nou dat is met je cpu niet echt anders.

• analog_
  • Niet online
Bon , niks helpt . Ik ga morgen maar iemand zoeken met een p4 die even dat ding voor mij wilt testen. Het lijkt erop dat Spider.007 gelijk krijgt. Al hoop ik van niet , want dit spul heb ik geruilt en kan het dus ook niet terugruilen. Nor heb ik geld om nieuw speelgoed te kopen.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Bios reset?
ATX reset
CPu uit socket en er weer in.
Dimm in andere bank.
Alle insteekkaarten eruit behalve Videokaart

Dat allemaal al gedaan? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1