[2000] Geen geluid meer?

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds gisteren / vandaag komt er geen geluid meer uit mijn Windows. :?

Als ik naar bv. WinAmp kijk dan gaan de balkjes wel op-en-neer, wat aangeeft dat er geluid zou moeten zijn maar ik hoor dus niets. Uiteraard heb ik het uitgaande geluid niet gedempt staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58751/full.png

Aan de drivers of codecs is recentelijk niets veranderd, er is überhaupt niets veranderd aan mijn configuratie de laatste tijd (met uitzondering van wat virus-updates). Ik heb op alle gangbare plaatsen nagekeken of er iets uit is gezet, maar dat is niet zo.

Ik heb geen flauw idee waar ik dit moet zoeken, vandaar de vraag: iemand enig idee waar ik het moet zoeken? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 16:03

Jimbolino

troep.com

heb je al geprobeert met andere speakers/koptelefoon?
die dingen kunnen namelijk ook kapot

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:15

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Uit je verhaal blijkt dat het hele Windows systeem geen geluid meer heeft. Zijn de drivers nog wel in orde? Zijn er meldingen mbt het geluid/drivers te vinden in de Event Viewer? Of ook een goeie: Niet per ongeluk de kabel van de speakers eruit getrapt? Ik schop weleens de USB kabel van mijn printer eruit, kan me voorstellen dat ik niet enige ben :p

• pven
  • Niet online
Vergeten te melden: het gaat om een laptop (dus met geïntegreerde speakers). Ook via een hoofdtelefoon komt er geen geluid uit. In de events staan ook geen schokkende zaken (niet anders dan anders).

Ik ga de drivers opnieuw installeren, baat het niet dan schaadt het niet (hoop ik ;)).

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 16-05-2005 18:36 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Kijk eens in apparaatbeheer. Misschien dat de audiocontroller niet is ingeschakeld of corrupte drivers heeft.

Goud is geen geld

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk in dat venster eens bij "Opties > Geavanceerd'. Staat daar ook de juiste geluidskaart geselecteerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

een laptop: kijk eens goed op het toetsenboard of dr geen mute-achtige knoppen op het keyboard zitten... meestal via FN+F1~F12

• pven
  • Niet online
De drivers zijn, na enkele noodzakelijke herstarts, opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet mogen baten.
Frank_Knopers schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:37:
Kijk eens in apparaatbeheer. Misschien dat de audiocontroller niet is ingeschakeld of corrupte drivers heeft.
De drivers zijn dus niet corrupt ; de geluidskaart is gewoon ingeschakeld.
sanfranjake schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:42:
Kijk in dat venster eens bij "Opties > Geavanceerd'. Staat daar ook de juiste geluidskaart geselecteerd?
Ik heb de keuze tussen mijn geluidskaart ('SoundsMAX digital audio') en het analoog modem ; het stond reeds goed ingesteld.
Jimbolino schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:49:
een laptop: kijk eens goed op het toetsenboard of dr geen mute-achtige knoppen op het keyboard zitten... meestal via FN+F1~F12
Tot voor kort was het zo dat een mute via het toetsenbord een speakertje liet zijn met een kruis er doorheen; het valt me nu op dat er niets meer lijkt te gebeuren als ik de mute-knop op het laptop-toetsenbord gebruik. :?

Schiet me net te binnen: vorige week is er 512Mb aan geheugen bij geplaatst. Door dat bijplaatsen kan er toch iets 'los schieten' wat verbinding heeft met de speakers?

Laptop in kwestie is overigens een IBM A31 ; zie ook http://www.tweakers.net/gallery/sys/2922

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 16-05-2005 19:13 ]

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

pven schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:10:
Tot voor kort was het zo dat een mute via het toetsenbord een speakertje liet zijn met een kruis er doorheen; het valt me nu op dat er niets meer lijkt te gebeuren als ik de mute-knop op het laptop-toetsenbord gebruik. :?
misschien dat voorheen een of andere driver voor de hotkeys werd geladen. Dit is meestal gewoon een exe file die bij het opstarten geladen wordt, geen officiele driver zoals bv die van een geluidskaart.
Kijk maar eens of je die hotkey-drivers nog ergens kan vinden...

• pven
  • Niet online
Het is gelukt !!! :*)

De hotkeys waren inderdaad het probleem. Ik heb de drivers opnieuw gedownload (is een makkie via de site van IBM :)) en geïnstalleerd. Vervolgens is de PC, uiteraard, opnieuw gestart en TaDa: het geluid stond dus idd af, zonder dat ik het doorhad. Na het aanzetten van het geluid via de hotkeys, werkt alles weer zoals het hoort.

Thx! _/-\o_

Pagina: 1