|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
die dingen kunnen namelijk ook kapot
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Ik ga de drivers opnieuw installeren, baat het niet dan schaadt het niet (hoop ik
[ Voor 34% gewijzigd door pven op 16-05-2005 18:36 ]
Goud is geen geld
De drivers zijn dus niet corrupt ; de geluidskaart is gewoon ingeschakeld.Frank_Knopers schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:37:
Kijk eens in apparaatbeheer. Misschien dat de audiocontroller niet is ingeschakeld of corrupte drivers heeft.
Ik heb de keuze tussen mijn geluidskaart ('SoundsMAX digital audio') en het analoog modem ; het stond reeds goed ingesteld.sanfranjake schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:42:
Kijk in dat venster eens bij "Opties > Geavanceerd'. Staat daar ook de juiste geluidskaart geselecteerd?
Tot voor kort was het zo dat een mute via het toetsenbord een speakertje liet zijn met een kruis er doorheen; het valt me nu op dat er niets meer lijkt te gebeuren als ik de mute-knop op het laptop-toetsenbord gebruik.Jimbolino schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:49:
een laptop: kijk eens goed op het toetsenboard of dr geen mute-achtige knoppen op het keyboard zitten... meestal via FN+F1~F12
Schiet me net te binnen: vorige week is er 512Mb aan geheugen bij geplaatst. Door dat bijplaatsen kan er toch iets 'los schieten' wat verbinding heeft met de speakers?
Laptop in kwestie is overigens een IBM A31 ; zie ook http://www.tweakers.net/gallery/sys/2922
[ Voor 12% gewijzigd door pven op 16-05-2005 19:13 ]
misschien dat voorheen een of andere driver voor de hotkeys werd geladen. Dit is meestal gewoon een exe file die bij het opstarten geladen wordt, geen officiele driver zoals bv die van een geluidskaart.pven schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:10:
Tot voor kort was het zo dat een mute via het toetsenbord een speakertje liet zijn met een kruis er doorheen; het valt me nu op dat er niets meer lijkt te gebeuren als ik de mute-knop op het laptop-toetsenbord gebruik.
Kijk maar eens of je die hotkey-drivers nog ergens kan vinden...
De hotkeys waren inderdaad het probleem. Ik heb de drivers opnieuw gedownload (is een makkie via de site van IBM
Thx!