Haupauge WinTV-PVR-500

Pagina: 1
Acties:
  • 2.754 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23
Ik zie in de pricewatch een WinTV-PVR-500 en een WinTV-PVR-500MCE staan met een groot prijsverschil, de niet mce is dan een retail, maar 90 euro verschil is wat groot voor een oem tov. een retail, weet iemand wat de verschillen zijn?
en daarnaast hoorde ik ook dat dit model zowel een mpeg2 decoder als ecoder heeft, dus dat zou betekenen dat mits ingesteld in powerdvd ik een cpu usage van 0 heb bij het afspelen van een dvd, klopt dit?

http://www.tweakers.net/pricewatch/114439

pricewatch: Hauppauge WinTV PVR-500MCE

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34
Volgens mij is de MCE-editie niet te gebruiken met een normale Windows versie, maar alleen, zoals de naam al doet vermoeden, met WindowsMCE.
En dat zou het prijsverschil ook verklaren.

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11-2025

The CarNagE Man

SüperG33K

de MCE versie doet het gewoon ondere andere windows versie's. Word alleen als oem gelevert, alleen de kaart dus en geen cdtje met programma's of drivers.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:39

Nakebod

Nope.

+ dat de MCE versie geen afstandsbediening heeft, want, die zit immers bij je legale Win XP MCE :P
Maar, in het geval van de 150 en 150MCE, de 150MCE heeft ook een radio tuner erop, wat de normale 150 weer niet heeft.
Geen idee hoe dat zit met de PVR500/PVR500MCE.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34
The_CarNagE_Man schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:32:
de MCE versie doet het gewoon ondere andere windows versie's. Word alleen als oem gelevert, alleen de kaart dus en geen cdtje met programma's of drivers.
Op de website van Hauppauge staat dat de MCE-uitvoering het niet doet onder de standaard software, in dat is in dit geval WinTV2000.
En ik vraag me af of er 3rd party software is die een dualtuner ondersteunen.

Lees ook even op het forum van Hauppauge; er schijnen nogal veel problemen te zijn icm bepaalde moederborden.

[ Voor 22% gewijzigd door Marco op 16-05-2005 18:58 ]

• HKS-Skyline
thnx voor de reacties, ik ben van plan om binnenkort mn pc te upgraden, dus het mobo is geen probleem, maar als hij alleen werkt met mce heb ik er weinig aan want ik gebruik gewoon xp pro :|
de link naar t forum werkt niet, ik stuur wel een mailtje naar haupauge support.
toch hoop ik dat er andere software is voor dit speeltje, want er is maar weinig dat aan dit ding kan tippen voor die prijs.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 19:24

Caveman

whahoehaha

en daarnaast hoorde ik ook dat dit model zowel een mpeg2 decoder als ecoder heeft, dus dat zou betekenen dat mits ingesteld in powerdvd ik een cpu usage van 0 heb bij het afspelen van een dvd, klopt dit?
Nee, je kunt niet bij de encoder/decoder komen, dus zeg maar apart gebruiken. Dat ding zit ingebakken in de TV-kaart, wat uit de kaart komt is al een mpeg2 stream, het is wel een voordeel met het opnemen, je merkt er nl. bijna niets van als je op record drukt in tegenstelling met andere kaarten (zonder mpeg encoder) die vliegen meestal naar de 100% cpu belasting.
Op de website van Hauppauge staat dat de MCE-uitvoering het niet doet onder de standaard software, in dat is in dit geval WinTV2000.
Mja, dat zeggen ze ook van de pvr 150mce, maar die van mij doet het prima onder XP met wintv2000.

[ Voor 18% gewijzigd door Caveman op 18-05-2005 10:03 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• HKS-Skyline
Cavie schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:00:
[...]

Nee, je kunt niet bij de encoder/decoder komen, dus zeg maar apart gebruiken. Dat ding zit ingebakken in de TV-kaart, wat uit de kaart komt is al een mpeg2 stream, het is wel een voordeel met het opnemen, je merkt er nl. bijna niets van als je op record drukt in tegenstelling met andere kaarten (zonder mpeg encoder) die vliegen meestal naar de 100% cpu belasting.

[...]

Mja, dat zeggen ze ook van de pvr 150mce, maar die van mij doet het prima onder XP met wintv2000.
vreemd, ik hoorde namelijk dat je de encoder in powerdvd kon selecteren als primarry encoder (uiteraard ligt het aan de software of dit mogelijk is) maar ik ga haupauge ff bellen, net een nl nummer gevonden :)

[ Voor 16% gewijzigd door HKS-Skyline op 18-05-2005 10:36 ]

• HKS-Skyline
net gebeld met haupauge benelux en een aantal dingen zijn me nu helder:

de WinTV-PVR-500MCE is te gebruiken met de normale winxp, icm de wintv2000 software, maar die ondersteund geen dual tuner, dus kan wel 3rd party mediacenter software worden gebruikt onder winxp, en dan dus ook de dual tuner mogelijkheid.

het encoder/decoder verhaal is onzin, dus ik ga maar eens iemand bij de kraag pakken })
hij heeft alleen een encoder, dus bij het opnemen word de cpu ontlast.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:27
Er bestaat helemaal geen non-mce versie van de pvr500. Hij wordt ook alleen oem verkocht dus als ze het in de pricewatch over de pvr500 en pvr500mce hebben is dat dezelfde.

PS Hij wordt altijd zonder hauppauge-ab geleverd. Soms wordt hij verkocht in bundel met XP-MCE misschien verklaart dit het prijsverschil.

PS2: Hij werkt onder XP en 2000 met de MCE drivers. Alleen 3rd party software zoals mediaportal, SageTV(BeyondTV), Snapstream of GBPVR (Dit gebruik zelf is super zo eenvoudig in te stellen in vergelijking met het andere gratis pakket mediaportal)

Spec waarin hij zat
P3 450 mhz
Asus P2B-F
384 mb ram
Ati RageXL
Hauppauge 350
Hauppauge 500
Promise TX100
3com 905c-TX
SB Live 1024
WB 160GB
Maxtor 120GB
W2K SP4
GBPVR http://www.gbpvr.com

Spec waarin hij nu zit
Sempron 2600 socket A
525 mb
Asus VM400 (mATX)
Onboard video
Hauppauge 350
Hauppauge 500
Promise TX100
WB 160GB
Maxtor 120GB
WXP SP2
GBPVR http://www.gbpvr.com

[ Voor 55% gewijzigd door leonbong op 18-05-2005 20:05 ]

Verwijderd

is een p3 800mhz
512mb ram
nvidia geforce fx 5200
video action capture kaart met hardware mpg2 decoder
wd 200gb
geschikt voor gb-pvr ik kan namelijk geen systeem eisen vinden wat betreft processor
op de site van gb-pvr.

ik gebruik nu windvr 3 maar die maakt geen gebruik van de hardware mpg2 decoder
en geeft dus hoge cpu belasting.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:27
Je kan het altijd proberen ik gebruikte het ook op mijn P3-450mhz jouw CPU is bijna dubbel zo snel

Verwijderd

die capture kaart werkt niet maar ik heb nog een pinnacle tv kaart liggen ik zal die
eens proberen

Verwijderd

ik heb een haupauge wintv pvr 500 in een amd 64 3500 men een gigh ram en hd 250 gig maar nu is mijn vraag wat voordeel heb jij leonbong door er een haupauge wintv pvr 350 bij te steken?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:39

Nakebod

Nope.

Mijn logische antwoord zou zijn:
Opnemen, opnemen en tv kijken (Of nog eens opnemen).

De praktijk zal waarschijnlijk zijn: PVR350 reeds in bezit, en de PVR500 komt uit met dual tuner.
En als ik in de T.net pw kijk en zie dat de PVR500 goedkoper is dan de ondertussen "veel" oudere PVR350... Ga je niet nog een PVR350 nemen.
Hoewel een PVR150 in bovenstaande voorbeeld misschien ook goed was, als het alleen ging om tv kijken en opnemen tegelijk.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

op de haupauge win tv pvr 500 heb je twee aansluitingen op de kaart waar bij geschreven staat header 1 en de andere header 2 voor wat dient dat want ik heb geen manual gekregen bij de kaart en op de website van haupage vind ik het ook niet kan iemand mij zeggen voor wat het dient?
dank u

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
Kan iemand mij vertellen of de PVR-500 een tv-out heeft zodat ik MCE op mijn tv kan weergeven?
(er staat wel s-video out bij maar dit is voor mij een beetje onduidelijk)

ik heb nu een 9800Pro met tv-out en daar is het beeld erg slecht van. ik hoop er dan ook op dat de PVR-500 misschien betere tv-out ondersteuning heeft en wel mooi beeld op mijn tv kan krijgen.

bedankt!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Extera schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:52:
Kan iemand mij vertellen of de PVR-500 een tv-out heeft zodat ik MCE op mijn tv kan weergeven?
(er staat wel s-video out bij maar dit is voor mij een beetje onduidelijk)

ik heb nu een 9800Pro met tv-out en daar is het beeld erg slecht van. ik hoop er dan ook op dat de PVR-500 misschien betere tv-out ondersteuning heeft en wel mooi beeld op mijn tv kan krijgen.

bedankt!
Heeft hij wel, maar dat gaat niet werken.
De TV-out van PVR-kaarten kan je niet gebruiken om je Desktop op weer te geven (dus is niet als 2e monitor te gebruiken). Wel zijn er een aantal applicaties (zoals GB-PVR en MythTV [Linux]) die rechtstreeks in de videobuffer schrijven, waardoor je wel de GUI van GB-PVR + rest over de TV-uit van hauppauge kunt krijgen.

Om erg kort te zijn: MCE => vergeet het maar
Andere applicaties: hiervoor moet je een redelijke kennis hebben, want reken maar dat er wat configuratie gepruts aan te pas komt.

Hopelijk was dit duidelijk genoeg,

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
ik kom er net achter dat de tv-out van mijn 9800 pro best goed is op een andere tv.
het lag dus aan mijn tv. helaas is de tv waar hij wel op werkt een beetje klein.

maar ik kan me de PVR-500 niet media center op mijn tv zien? (wel tv op mijn monitor)
dan kan ik toch via de tv-out van de 9800pro media center weer op mijn tv weergeven?
dus desktop clonen enz.

tevens denk ik dat voor mijn doeleinden deze kaart best hoog gegrepen is. ik ga media center niet als vervanger gebruiken voor mijn dvd speler en tv. meer om wat te klooien en daarna misschien wel voor bovenstaande.

bedankt voor je reactie, ik weet voorlopig genoeg. ik ga eens wat verder lezen en rotzooien.
zal dit topic ook goed in de gaten houden :)

nog 1 vraag: is de media center afstandbediening los te koop?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Extera schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:36:
ik kom er net achter dat de tv-out van mijn 9800 pro best goed is op een andere tv.
het lag dus aan mijn tv. helaas is de tv waar hij wel op werkt een beetje klein.

maar ik kan me de PVR-500 niet media center op mijn tv zien? (wel tv op mijn monitor)
dan kan ik toch via de tv-out van de 9800pro media center weer op mijn tv weergeven?
dus desktop clonen enz.

tevens denk ik dat voor mijn doeleinden deze kaart best hoog gegrepen is. ik ga media center niet als vervanger gebruiken voor mijn dvd speler en tv. meer om wat te klooien en daarna misschien wel voor bovenstaande.

bedankt voor je reactie, ik weet voorlopig genoeg. ik ga eens wat verder lezen en rotzooien.
zal dit topic ook goed in de gaten houden :)

nog 1 vraag: is de media center afstandbediening los te koop?
Je kan de opgenomen beelden (of rechtstreeks waar je op hebt afgestemd) afspelen via de TV-out van PVR500. Wat jij wilt is de PVR500-TVout gebruiken zoals je de videokaart kan gebruiken binnen Windows. En dit kan dus niet, omdat de beeld data via een compleet andere route gaat.
MediaCenter is niets anders dan een applicatie die full-screen zonder titelbalk werkt (op de Desktop / Bureaublad). Dit gaat vervolgens naar "Display Adapter" en een PVR is geen display adapter... helaas.
Zoals genoemd: GB-PVR heeft een optie waarmee deze rechtstreeks schrijft in de videobuffer van de PVR500, waardoor het hier wel kan.

Wat je zegt over klonen: correct. Je kloont het beeld dan op je TV-out van de 9800. Je hebt een 3-tal andere methodes. Maar kijk hiervoor naar de ATI-drivers. Zorg wel dat er iets aan de TV-out hangt voordat je de PC start, omdat anders de (ATI)-drivers de TV-out niet activeren.

Over het tehoog gegrepen:
Nou nee...
Ik heb een soortgelijke opstelling: mijn videorecorder is vervangen door PVR500. TV-kijken kan ik eventueel ook wel via de PVR doen, maar kan ook rechtstreeks. DVD is ook via PC: deze heeft betere postprocessing filters (via FFDSHOW) dus dat ziet er ook beter uit. Verder al mijn muziek: ook via PC (maar dat ken je wel van Media Center). Ikzelf gebruik Meedio met een ander pakket (ben naam net even kwijt) voor TV/PVR mogelijkheden omdat die bij Meedio nog in pre-stadium is.

Suc6

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nakebod schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:30:
Mijn logische antwoord zou zijn:
Opnemen, opnemen en tv kijken (Of nog eens opnemen).

De praktijk zal waarschijnlijk zijn: PVR350 reeds in bezit, en de PVR500 komt uit met dual tuner.
En als ik in de T.net pw kijk en zie dat de PVR500 goedkoper is dan de ondertussen "veel" oudere PVR350... Ga je niet nog een PVR350 nemen.
Hoewel een PVR150 in bovenstaande voorbeeld misschien ook goed was, als het alleen ging om tv kijken en opnemen tegelijk.
De 350 had toch hardware encoding én decoding?

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:12
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:59:
Je kan de opgenomen beelden (of rechtstreeks waar je op hebt afgestemd) afspelen via de TV-out van PVR500..
De 500 heeft uberhaupt geen tv-out, enkel in.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

amontillado schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:43:
[...]

De 500 heeft uberhaupt geen tv-out, enkel in.
Huh...
Ojee... dan ben ik in de war met de andere PVR-modellen.
Mijn excuses!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:15:
[...]

De 350 had toch hardware encoding én decoding?
Correct.
Maar dit staat los van bovenstaande verhalen (als je daar op doelde)

Verwijderd

Wat ik nog niet helemaal berijp is wat presies het verschil is tussen de 350 en de 500.
&
Of er al kaarten bestaan die zowel analoog tv als digitaal tv kunnen verwerken _/-\o_

Verwijderd

Dan moet je een Hauppage Nexus variant nemen. Volgens mij kunnen die zowel digitaal (sat) en gewoon gezellig aan de kabel hangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 12:13 ]

Verwijderd

Kwam dit net tegen, misschien heb je hier ook nog wat aan ;-)
http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=3100

• Murapogilo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 06:06
Hauppauge PVR-500 geeft problemen met mijn comp. Nadat de gegevens van de Sata HDD en DVD worden getoond tijdens het boot'en hangt het systeem. Ik heb de kaart in verschillende PCI sloten geprobeerd, maar zonder resultaat. O.a. AGP fast write op disabled gezet en ik heb nog enkele bios settings gewijzigd, maar dit wilde ook niet helpen. Heeft iemand de PVR-500 werkend gekregen op de Asus A7V880?

Mijn systeemconfiguratie:
Asus A7V880, BIOS v1009
AMD Athlon 2600+ 333
2x 512MB DDR 400
Asus V9520-X/TD FX5200
Maxtor DiamondMax Plus 9 120Gb Sata
NEC DVD-RW N3500
Voeding Tagan TG380-U01

[ Voor 8% gewijzigd door Murapogilo op 08-08-2005 03:40 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 19:24

Caveman

whahoehaha

Murapogilo schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 03:17:
Hauppauge PVR-500 geeft problemen met mijn comp. Nadat de gegevens van de Sata HDD en DVD worden getoond tijdens het boot'en hangt het systeem. Ik heb de kaart in verschillende PCI sloten geprobeerd, maar zonder resultaat. O.a. AGP fast write op disabled gezet en ik heb nog enkele bios settings gewijzigd, maar dit wilde ook niet helpen. Heeft iemand de PVR-500 werkend gekregen op de Asus A7V880?

Mijn systeemconfiguratie:
Asus A7V880, BIOS v1009
AMD Athlon 2600+ 333
2x 512MB DDR 400
Asus V9520-X/TD FX5200
Maxtor DiamondMax Plus 9 120Gb Sata
NEC DVD-RW N3500
Voeding Tagan TG380-U01
Kijk eens op het forum van hauppauge, daar staan meer mensen met dit probleem....
http://www.hauppauge.tv/hcwforum
http://www.hauppauge.tv/h...hp?showtopic=2608&hl=asus

[ Voor 7% gewijzigd door Caveman op 08-08-2005 10:40 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Murapogilo
Cavie schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:37:
[...]

Kijk eens op het forum van hauppauge, daar staan meer mensen met dit probleem....
http://www.hauppauge.tv/hcwforum
http://www.hauppauge.tv/h...hp?showtopic=2608&hl=asus
Echter helaas zonder bruikbare oplossing. Probleem ontstaat doordat de TV tunerkaart twee IRQ's nodig heeft. Een aantal mobo's kunnen daarmee niet omgaan. Voor de A8V heeft Asus een nieuw BIOS waarmee de PVR 500 werkt, maar niet voor de A7V880. Met de laatste BIOS, een bêta versie, voor de A7V880 kan ik het probleem niet verhelpen. Het lijkt er sterk op dat dit probleem voor de A7V880 niet opgelost kan worden. Ik moet de PVR-500 terugbrengen of een nieuw moederbord kopen. Ik heb het sowieso gehad met de chipsets van Via. Zie commentaar Asus aan een ander slachtoffer:
"Its not necessarily the ASUS board that's been giving up problems, but more the chipset on it. On the VIA 800 chipsets it won't post, which isn't good and on the 400 chipsets it will post but either won't boot into windows or will just randomly restart the system." http://forums.viaarena.co...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear
Ik heb al redelijk veel problemen gehad met de A7V880.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-02 11:34
nou, hopen maar dat het probleem opgelost wordt met een nieuw bios, ik heb dezelfde mammaplank in een van mijn computers zitten en het is de bedoeling dat die bij de aanschaf van een nieuwe computer in mijn htpc komt.

• Murapogilo
De PVR500MCE Dual werkt niet met de Via chipset KT880. In dit geval gaat het om het moederbord van Asus de A7V880. Het systeem hangt na het tonen van de Sata-drive informatie. Verschillende PCI sloten geprobeerd. Instellingen in het BIOS gewijzigd zoals de latency op 128 gezet, AGP fast write op disabled gezet, etc. Nieuwste firmware voor BIOS geïnstalleerd. Op forums van Hauppauge en tweakers worden veel problemen ervaren met de Via chipsets in combinatie met de PVR-500. Voor de A8V heeft Asus een nieuwe BIOS firmware uitgebracht waarmee het probleem voor de PVR-500 is opgelost. Echter schijnt het systeem daarmee niet echt stabiel te worden. Met Asus en Hauppauge telefonisch contact gehad. Zij hebben geen oplossing. Hauppage beweert zelfs dat de kaart niet los verkocht mag worden omdat het een oem versie betreft.

Het probleem wordt in alle waarschijlijkheid veroorzaakt doordat de dual tuner twee IRQ's nodig heeft. Hierdoor moet het BIOS twee IRQ's toewijzen aan de PCI-kaart. De afhandeling in het BIOS is voor de Via chipsets niet goed geïmplementeerd. PnP toewijzing werkt ook niet omdat het systeem al hangt voordat het besturingsysteem laadt.

Oplossing is een tv kaart met een enkele tuner te nemen of door het moederbord te vervangen met nVidia chipset. Ik kies voor het laatste.

Verwijderd

Hey guys,

Sorry dat ik zo'n oude topic weer oprakel.. Ik ben op zoek naar eigenaren van zo'n PVR 500 kaartje.

Ik heb onlangs zo'n Winterm 9455XL gekocht. Er zit maar zo'n EPIA VIA moederbordje in.. Zou dit systeem in extremis toch nog zo'n kaart kunnen draaien? Ik ben al maanden op zoek naar een dual tuner kaartje.
Mijn oude WinTV PCI kaartje werkt perfect, alleen wil ik 2 tuners zodat ik 2 zenders tegelijk kan bekijken.

Opnemen op de HD is NIET nodig.. Enkel kijken.

Iemand raad/advies?

Thanks, Dave.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Als dat ding over een PCI slot beschikt en er voor jouw OS drivers verkrijgbaar zijn zie ik niet in waarom hij niet zou werken.

Wordt alleen nog een hele tour vrees ik om een programma te vinden waarmee je 2 zenders tegelijk kunt bekijken......had je al 1 op het oog?
Pagina: 1