Extera schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:36:
ik kom er net achter dat de tv-out van mijn 9800 pro best goed is op een andere tv.
het lag dus aan mijn tv. helaas is de tv waar hij wel op werkt een beetje klein.
maar ik kan me de PVR-500 niet media center op mijn tv zien? (wel tv op mijn monitor)
dan kan ik toch via de tv-out van de 9800pro media center weer op mijn tv weergeven?
dus desktop clonen enz.
tevens denk ik dat voor mijn doeleinden deze kaart best hoog gegrepen is. ik ga media center niet als vervanger gebruiken voor mijn dvd speler en tv. meer om wat te klooien en daarna misschien wel voor bovenstaande.
bedankt voor je reactie, ik weet voorlopig genoeg. ik ga eens wat verder lezen en rotzooien.
zal dit topic ook goed in de gaten houden
nog 1 vraag: is de media center afstandbediening los te koop?
Je kan de opgenomen beelden (of rechtstreeks waar je op hebt afgestemd) afspelen via de TV-out van PVR500. Wat jij wilt is de PVR500-TVout gebruiken zoals je de videokaart kan gebruiken binnen Windows. En dit kan dus niet, omdat de beeld data via een compleet andere route gaat.
MediaCenter is niets anders dan een applicatie die full-screen zonder titelbalk werkt (op de Desktop / Bureaublad). Dit gaat vervolgens naar "Display Adapter" en een PVR is geen display adapter... helaas.
Zoals genoemd: GB-PVR heeft een optie waarmee deze rechtstreeks schrijft in de videobuffer van de PVR500, waardoor het hier wel kan.
Wat je zegt over klonen: correct. Je kloont het beeld dan op je TV-out van de 9800. Je hebt een 3-tal andere methodes. Maar kijk hiervoor naar de ATI-drivers. Zorg wel dat er iets aan de TV-out hangt voordat je de PC start, omdat anders de (ATI)-drivers de TV-out niet activeren.
Over het tehoog gegrepen:
Nou nee...
Ik heb een soortgelijke opstelling: mijn videorecorder is vervangen door PVR500. TV-kijken kan ik eventueel ook wel via de PVR doen, maar kan ook rechtstreeks. DVD is ook via PC: deze heeft betere postprocessing filters (via FFDSHOW) dus dat ziet er ook beter uit. Verder al mijn muziek: ook via PC (maar dat ken je wel van Media Center). Ikzelf gebruik Meedio met een ander pakket (ben naam net even kwijt) voor TV/PVR mogelijkheden omdat die bij Meedio nog in pre-stadium is.
Suc6