Toon posts:

[XP] Rechtermuisknop fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, als ik in deze computer zit bij het beginschermpje dus alleen wanneer ik een overzicht heb van de hd's en drives kan ik niet op m'n rechtermuisknop klikken want dan krijg ik de foutmelding explorer.exe moet worden afgesloten. En dan kan ik het rapport verzenden maar niks helpt. En het rare is dat het alleen bij dat overzicht de foutmelding ontstaat.

Windows OEM fjoetji Siemens
3.2Ghz, 1024mbram 3200, 2*160Gb, 5700VE.

Iemand bekend met dit probleem en kan me helpen?. Alvast bedankt

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:10

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik neem aan dat je de computer opnieuw heb opgestart? Er staat niet bij welke Windows versie je gebruikt, maar ik neem aan dat je Windows XP bedoelt. Dan kan je dit proberen:
- Open een Command Window (opdrachtprompt)
- Type in: 'sfc/scanonce'
- Plaats de originele Windows XP cd in de cd/dvd-drive
- Reboot de computer en drink een kop koffie :p

Als het explorer.exe bestand beschadigd is (wat ik vermoed), dan wordt deze op deze manier vervangen met de versie van de CD. Let wel, het is mogeljik dat updates verloren gaan, dus een ritje naar de Windows Update site is daarna wel handig :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dankje ik zal het even proberen, het is trouwens een windows xp home, stond btw ook in de titel van de topic :D

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 18:27 ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:10

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ah, goed gegokt dus. Laat het ff weten of het iets heeft geholpen :)

Verwijderd

Topicstarter
k heb het net geprobeert, maar hij begint naar de windows cd te vragen, terwijl die erin zit. Dit zal dan wel komen omdat het een oem versie is, Fujitsu Siemens. Ik zal dus waarschijnlijk op zoek moeten naar een andere windows ofzo

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 18:42 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je wel vanuit Windows 'sfc /scannow'uitvoeren? Of anders even SP2 opnieuw installeren? Heb je dit alleen bij rechtsklik-acties in de verkenner, of ook in andere vensters? Ook in de veilige modus?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het uitvoeren ervan lukt wel en dan begint die ook wel te controleren, maar als die 10-20 seconden bezig is vraagt die naar de windows cd, om een dll bestand daarvanaf te halen. Dus doe ik de windows cd erin. (de oemversie andere heb ik zo niet bij de hand maar deze hoort bij pc) en dan zegt die dat het de verkeerde cd is. heel raar maar ik zal es proberen SP2 gewoon overnieuw te installen.
En dat ik de rechtermuisknop niet kan gebruiken heb ik volgens mij alleen maar in Deze Computer bij het schermpje met het overzicht van de hd's en de andere drives.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 18:57 ]

Verwijderd

Gebeurt dit in safe mode ook? Heb je toevallig een ATI grafische kaart?Zo ja moet je de drivers even updaten. http://windowsxp.mvps.org/slowrightclick.htm ook al bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Hey, neeh ik heb Nvidea maar ik had wel super veel aan je post, want ik ben met dat programmatje aan de gang gegaan, en AlcoholShellEx was de boosdoener, maar in ieder geval hartstikke bedankt en ik ben nu dus eindelijk van de ellende af, SUPER :D.
Pagina: 1