Toon posts:

[ervaringen?]Reacties nieuwe/toekomstige systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

EDIT

verwijder maar als dat zo moet.

Jammer... 8)7

vraag was dus of het volgende goed bij elkaar paste, met name de HDD, Video, en CPU in combinatie met de rest. Topic ziet er door misverstand wat rommelig uit, maar kan daar ook niets aan doen. Moederbord en geheugen zijn inmiddels trouwens al besteld, en hoop config zo te kunnen houden, maar ben gewoon benieuwd of kenners ook zeggen dat het wel of niet goed past bij elkaar, kort samengevat deze keer.

Kast: Thermaltake VA7000BWA behuizing zwart
Voeding: Enermax 465AX-VE-GFMA (420 Watt)
Moederbord: Gigabyte GA-K8NXP-9
Processor: AMD Athlon 64 3800+ ( Venice Core )2.4 GHz, 2000Mhz, Boxed
Geheugen: 2x Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2 Non-parity, 2.8V, 64Meg x 64, 184pin
Videokaart: Club3D Radeon X800XL 256MB
Floppy: NEC 3,5" FDD zwart
Dvd-rw: NEC 3520A Dual Layer DVD-RW
Dvd:ASUS DVD-E616P2 DVD-player
Harde schijf: Hitachi T7K250 250GB HDD SATA2
Besturingssysteem: MS WinXP Home OEM
Toetsenbord: Logitech OEM black
Muis: Logitech optical Wheen OEM
TFT: BenQ FP937S+ 19" TFT

[ Voor 221% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat denk je zelf? Dat dit systeem niet vooruit te branden zal zijn? Je vorige topic hierover was nog wel nuttig vanwege de nieuwe AMD core en je vraag daarover, maar hier heeft niemand iets aan.
Als je voordat je dit topic opende even de tijd had genomen om je te verdiepen in de regels alhier, was misschien opgevallen dat dit niet echt de bedoeling is
Zie:
http://gathering.tweakers...ge/19899215#systeemvragen

met daarin de tekst:
Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd

[ Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 16-05-2005 16:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:46
van dat systeem mag je inderdaad redelijke prestaties verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand iets aan...hm fijn als je geen mening van de mensen mag vragen die er meer kijk op hebben..maargoed, gooi maar slotje op dan als dat hier zo gaat. bedankt voor de hulp.

>Tuurlijk heb ik er wel iets aan laat ik het anders formuleren dan:
Zul jij dingetjes componenten wijzigen of zal het goed zijn zo. M
Mag het dan wel :S ?

|:(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, mja, zoals ik het nu zei kwam het wat hard over, mgoed, punt is wel dat het niet heel veel toevoegd als jij hier de config neerzet van een heel mooi systeem en vervolgens en aantal mensen komen zeggen dat je daar best wel goede prestaties mee hebt. Kijk als je nu een concrete vraag had omtrent een bepaalde keuze ofzo (zoals je vorige topic), dan is dat natuurlijk prima.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja was dus de bedoeling > werken de onderdelen die ik gekozen had allemaal wel optimaal samen, maar als dat hier zo moet weet ik voldoende en ga ik wel verder op een ander forum.

kijk ik meende dat forums er waren om elkaar te helpen maar als meteen zo gereageert wordt weet ik genoeg hoe je hier 'geholpen' word.Snap dat je het uit de algemene regels hebt hoor, dat wel, maar als een algemene regel zou zijn dat ik hier niet om zo'n reactie mag vragen OF alles wel goed samenwerkt in dat systeem, wat heb ik dan aan 'n forum ;) ...

jammer, had ik niet verwacht. ik zoek het zelf wel uit dan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en niet om te zeiken maar een ander mag het wel bijvoorbeeld:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1036827...

achja zal we aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat je genoeg geld hebt is duidelijk, maar waarom zou je dat geld gebruiken voor iets waarvan je zelf niet eens weet of het wel lekker werkt. Uiteraard zal dat systeempje van jou wel hard willen, maar imo kun je beter wat meer 'achter de high-end markt aan' kopen, zo voorkom je bijvoorbeeld dat je iets koopt waarvan later blijkt dat je er niet zoveel meer aan hebt. Neem bijvoorbeeld de socket 423 pentium 4, of Rambus. Beide ontwikkelingen zijn gewoon stopgezet, zit je dan met je "top-of-the-bill-systeempje" snappie!? Ik zeg natuurlijk niet dat AMD64 het niet gaat worden, maar zorg er gewoon voor dat je producten in huis haalt die zich allemaal al in verschillende configuraties hebben bewezen en waarvan je zo goed als zeker weet dat ze met de nieuwe standaarden van de toekomst mee kunnen. Koop dus niet als een kip zonder kop het nieuwste van het nieuwste, daar maken de heren fabrikanten namelijk graag gebruik van. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehm...mijn config staat niet meer in dit topic wegens omstandigheden zeg maar.
denk dat jou reactie dan ook op link hierboven is? -is niet mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, gaat over jouw systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh..goed opgelet dan :P !
In elk geval alsnog bedankt voor je reactie zal ik zeggen dan ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:46
je zei dat je het al besteld hebt, dan kun je het toch niet meer wijzigen?
Overigens vond ik je systeem er wel goed uit zien hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grotendeels wel, alleen bijvoorbeeld CPU, grafische kaart en HDD zouden evt. nog kunnen wijzigen.
Vandaar dus eigenlijk dit topic toen ;) . Werken die onderdeeltjes goed samen, oke dan. Zo niet, vroeg ik het me af wat de meer ervaren AMD kenners ervan zouden zeggen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

K, als je dat dan allemaal meteen had gezegd dan was ik niet zo boos geworden ;) :P
En zoals ook in het andere topic al naar voren kwam zal die cpu geen probleem zijn, al heb je misschien een bios update voor je mobo nodig om alles perfect herkend te laten worden.
grafische kaarten en harde schijven werken over het algemeen wel lijkt me.
Misschien trouwens een idee om te topic start nog even te herstellen, dat leest wat makkelijker. En mocht er nog een moderator naar dit topic willen kijken dan snapt die ook waar het over ging :P

[ Voor 89% gewijzigd door Orion84 op 16-05-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:14:
K, als je dat dan allemaal meteen had gezegd dan was ik niet zo boos geworden ;) :P
En zoals ook in het andere topic al naar voren kwam zal die cpu geen probleem zijn, al heb je misschien een bios update voor je mobo nodig om alles perfect herkend te laten worden.
grafische kaarten en harde schijven werken over het algemeen wel lijkt me.
Misschien trouwens een idee om te topic start nog even te herstellen, dat leest wat makkelijker. En mocht er nog een moderator naar dit topic willen kijken dan snapt die ook waar het over ging :P
Oke zijn we daar uit, beginnen we maar met schone lij...(of lei :P ?)
Zal de starttopic even herstellen.
Waarom ik meteen zo stug reageerde begrijp je wel denk ik ook he, dat je (wat je overigens nu netter hebt gewijzigd zie ik :) ) opeens zo tekeer ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:38:
niemand iets aan...hm fijn als je geen mening van de mensen mag vragen die er meer kijk op hebben..maargoed, gooi maar slotje op dan als dat hier zo gaat. bedankt voor de hulp.
Geen probleem.

Dit is natuurlijk niet de manier waarop je dient te reageren hier. We proberen het forum zo schoon mogelijk te houden, en elk topic behulpzaam te maken voor iedereen. Met dit soort topics is het vaak zo, dat anderen er maar weinig aan hebben. Als er echter specifieke vragen in worden gesteld (is videokaart X geschikt voor taak A), kunnen anderen er ook nog iets van leren. :)

Als je even de huisregels doorneemt, leer je iets meer van de verwachtingen hier op GoT. Op die manier kan je de volgende keer een perfect topic openen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.