Hoe haal ik meer uit mijn Nikon Coolpix 4500

Pagina: 1
Acties:

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
Hallos mensen, Ik heb nu al een tijdje een Nikon Coolpix 4500.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.backyard-astro.com/pMachinePro2.3/images/uploads/122120034500a.jpg

Hij maakt best hele leuke foto's maar ik heb vaak dat de foto te licht of te donker is dus ben ik soms best veel bezig met instellen. Als hij ingesteld is zijn de foto's best goed.

Heeft iemand nog tips of trucks om deze camera in te stellen en om er meer uit te halen dan dat ik nu doe?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Qua belichting kun je de meeste fouten wel aan zien komen. Zo gaat iemand fotograferen tegen een fel verlichte achtergrond (wit bewolkte lucht of een open raam) bijna altijd fout. De camera probeert dan zowel de persoon als de lucht goed uit te lichten (en dat gaat niet). De oplossing is in zo'n geval: inflitsen. Dus flitsen zodat je onderwerp en de achtergrond allebei even goed belicht zijn. Alternatief is natuurlijk een andere achtergrond kiezen, maar dat is niet altijd een optie.

Zo gaat het ook met overbelichten. Grote donkere achtergronden worden doorgaans overbelicht weergegeven, waardoor ook je onderwerp op de voorgrond overbelicht wordt.

Maar eigenlijk leer je nog het meest van gewoon veel proberen en leren van je fouten. Dus kijk waarom een foto mislukt en bedenk je de volgende keer VOOR de mislukking al wat je eraan gaat doen om _dat_ te voorkomen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
Thnx... ik ben met die belichting al bezig... na een beetje zoeken op de Nikon site heb ik ook de handleiding kunnen downloaden... deze had ik niet. Maar er zitten best veel opties in :)