Toon posts:

[PHP] Script uitvoeren op webspace?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website waarop ik graag een poll zou hebben, dus heb ik een freeware php script, wat ik van www.ajsquare.com gehaald heb aan de gang proberen te krijgen, volgens de info op de website is het zelfs voor de grootste n00bs nog makkelijk dit werkend te krijgen. Nou ik ben een n00b op php gebied, dus ik dacht dat het met een beetje puzzelen wel zou lukken, niet dus.
Mijn probleem:
Mijn website staat op mijn webspace van Wanadoo, die zover ik kan vinden gewoon over weg kan met php script e.d. Ik heb precies gedaan wat er in de readme stond, de config.php aangepast, permissions ingesteld en dan komt het, ik moet het setup.php uitvoeren in mn webbrowser, met user=admin en password=user, maar als ik het script uitvoer via IE of FF krijg ik alleen het script te zien of wordt het lokaal opgeslagen en pakt Dreamweaver het om te editen. Maar in de browser valt er niets aan te passen, dus ik geprobeerd het setup.php uit te voeren in Smartftp, maar die download het weer om vervolgens te gaan zeuren dat het serverside script is en niet lokaal uitgevoerd kan worden, ik heb uren rondgesnuffeld op google en got maar kan geen oplossing vinden. Mijn vraag: Is het überhaupt wel mogelijk PHP script uit te voeren op de webspace van Wanadoo, en zoja hoe dan?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Met de grootste waarschijnlijkheid is het dan niet mogelijk; maar wat zegt de Helpdesk hiervan? Die zullen het het beste weten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Waarschijnlijk is PHP niet geinstalleerd nee, of tenminste, je mag het niet gebruiken.

Als je dan toch een poll nodig hebt, die 100% zeker WEL gaat werken, ga dan naar http://poll.qualitysign.nl/add of http://poll.dezeserver.nl/

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Een van de laaste mogelijkheden zou nog kunnen zijn dat de scripts bijvoorbeeld .php3 als extensie hebben, en de webserver alleen .php accepteert.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de oorzaak gevonden:
Wanadoo eResponse: Het gebruik van scripts is niet mogelijk: scripting-talen (zoals PHP en ASP) zijn niet te gebruiken, ook Frontpage-extensies en databases (MySQL etc.) kunnen niet worden gebruikt.

Bedankt voor de hulp allemaal.

@ TRON: Heb nu een poll van jou op mijn website ;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tja.. het betreft daarnaast nog eens een *installatie* probleem welke in SA horen en niet in P&W (zie ook P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen). Daarbij komt ook nog eens dat we geen support leveren op scripts van derden en voor de installatie problemen bij je hoster moet zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 16-05-2005 17:39 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.