Toon posts:

[IPCOP] Installeren van perl modules hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb recentelijk een IPCOP firewall geinstallleerd. Hij draait goed.. verbinding werkt.. maar ik wil graag voor eigen gebruik een paar perl modules extra installeren. Op een windows machine is het geen probleem via ppm of cpan. Dit is eigenlijk mijn eerste ervaring voor wat dit betreft met linux.
  • Ik heb de modules gedownload van CPAN
  • Ik heb ze gekopieerd via scp naar de server.
  • Ik heb ze uitgepakt
  • Nu wil ik een make Makefile.PL doen, maar hij kan dat hele make niet vinden.
Ik zou natuurlijk CPAN kunnen gebruiken voor de installatie van de modules, maar dan heb ik alsnog het probleem met dat make.

Hoe krijg ik het voor elkaar om die make er toch op te krijgen?

Het is trouwens ipcop 1.4.6.

Misschien hoort dit niet hier thuis en wel in de programmers sectie. Indien dat zo is dan hoor ik dat graag. Ik post het hier, omdat het mij verwonderd dat make niet aanwezig is op de Ipcop server en ook graag wil weten waarom het niet aanwezig is.

Alvast bedankt...

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

al die tools zijn natuurlijk achterwege gelaten op een firewall. je zult al dat spul er los bij moeten installeren wat alles behalve ok is voor je veiligheid.

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
iH8 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:00:
al die tools zijn natuurlijk achterwege gelaten op een firewall. je zult al dat spul er los bij moeten installeren wat alles behalve ok is voor je veiligheid.
Heel erg begrijpelijk....maar ondanks dat dit qua security niet een goed idee is, kan je mij vertellen hoe ik dat toch geinstalleerd krijg? Of misschien een pointer geven naar een locatie waar ik meer informatie kan vinden?

alvast bedankt...

• iH8

iH8

persoonlijk vind ik ipcop-support verdomde slecht. ipcop.nl is een portal waar je ongetwijfeld meer vinden kunt, waaronder enkele thirdparty support forums. ipcop.org heeft zelf geen supportforum. erg jammer allemaal. MAAR aangezien dat ipcop gewoon een regelrechte rip is van smoothwall en die wel een fatsoenlijk supportforum hebben, zou ik daar eens gaan kijken. http://www.smoothwall.org ze hebben me daar uitstekend geholpen met het installen van de bluemod. vier nics in één bak waaronder één wificard. werkt schitterend >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja omdat de support zo super slecht is (de nederlandse ipcop site heeft alleen informatie tot en met 3 mei 2003) kwam ik eigenlijk hier terecht. Ondanks dat ben ik best wel tevreden met hoe makkelijk het is om het te installeren. (Ondanks dat ik wel problemen had met mijn simpele isa netwerkkaartjes..)

in de mailinglist van sourceforge is op zich ook wel wat informatie te vinden...

Bedankt voor de link. Ik ga het eens even bekijken... :*)

• iH8

iH8

mocht je nog een keer opnieuw installen, ik zou zeggen probeer smoothwall zelf eens. ik ben destijds overgestapt van sw naar ipcop omdat ipcop eerder met adslondersteuning kwam als sw zelf. maar sinds versie 2.0 is dat ook weer verleden tijd. ik zie twee keer zo graag sw ipv ipcop. scheelt echt stukken en is ook extra gratis :7

[ Voor 4% gewijzigd door iH8 op 16-05-2005 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heh ... zal een keer smoothwall proberen.. Eerst dit voor elkaar krijgen en ergens een harddisk opsnorren om het op te zetten. ..

Kwam er trouwens achter dat het geen Ipcop probleem meer is. Via wat web sites kwam ik erachter dat je make kon downloaden en kon installeren. Nadeel was echter dat je dan weer een c-compiler nodig had die er ook niet op stond. Ben op dit moment bezig met het zoeken naar een c-compiler.

Ook op de smoothwall site kon ik niks over dit probleem vinden... waarschijnlijk heeft niemand hier problemen mee (of de perl installatie op een smoothwall server is wel volledig?).
Pagina: 1