Toon posts:

Maxtor 2200 GB Harddisk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
heb hier een Maxtor DM10 120GB waar ik een tijdje terug problemen mee had.
de MBR was beschadigd geraakt door een reboot tijdens een viruscan, waarna de schijf niet meer bootte.
Via een kennis is de schijf toen 'gerepareerd' met een programma 'MBR repair' wat op zo'n rescue cd staat (super WinPE plus 2004, met allerlei rescue tools)

hierna is ie nog één keer opgestart en heb ik wat backups kunnen maken van mijn belangrijke bestanden.

nu komt het:

- De schijf is niet meer aan te spreken onder XP, hij is wel aanwezig onder apparaatbeheer.
- Partition Magic ziet helemaal NIETS
- als ik met een Win98 of MSDOS diskette opstart ziet ie hem niet, niets mee aan te vangen.

de MBR is dus niet te herschrijven/ formateren.

-De (originele) WINDOWS XP home CD boot wel, ziet de schijf maar kan er NIET op... (not accesable)
hij kan dus niet geformateerd worden.

- Maxblast 4 tool van maxtor ziet hem wel, maar kan er NIETS mee... hij is niet aan te vinken als werkbare schijf.
volgens diskinfo maxblast is ie 2200GB groot.

heb geen verstand van linux, misschien dat daar nog wat mogelijkheden liggen?

wie-o-wie weet hoe ik deze schijf kan formatteren zodat hij weer bruikbaar is...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik denk dat hij kaduuk is. Kijk eens met een tooltje van Maxtor wat de status van de HDD is?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

regel één, probeer de zelfde disc eens in een andere bak met een andere cable. dan weet je iig al meer.

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
ben ook bang dat ie kapot is...

ik weet niet wat de winkel doet want als je hem in een willekeurige pc hangt dan ziet de bios hem wél...

helaas is de MBR tabel zo fuktup dat met de schijf niets meer aan te vangen is.

en de geeikte tools kan ik niets mee aanvangen , zelfs maxblast niet. hij ziet hem wél maar b.v. partitioneren lukt niet want hij is gewoon niet selectable voor handelingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 16:34 ]

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
laat Powermax er eens op los.
Deze kan ook low level formatten,wat je ook eens kan proberen.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ik neem aan dat het een normale ATA schijf is, dus kijk eens wat KillDisk er van ziet. Daarmee kan je ook makkelijk zien wat d'r op de schijf staat, en anders de hele schijf wissen.

http://www.killdisk.com/

Kan je zo downloaden en Booten van diskette.

Verwijderd

Kijk eens met powermax, als de schijf kapot is, of iig met RMA kan, dan geeft ie dat aan. Je krijgt dan een code en daarmee kun je op de maxtor site een RMA aanvragen. Als alles goed gaat kun je na 1-3 dagen al een nieuwe schijf hebben. Ik heb namelijk het idee dat hij defect is.
Ik had ook ooit een kapotte hdd. Die was in het bios en in windows te zien, maar windows kon er ook niks mee. Hij was niet toegankelijk. Na powermax kwam ik er dus ook achter dat ie kaduuk was.

Verwijderd

Topicstarter
ahh, powermax die ken ik nog niet.
low level format moet lukken anders is ie echt kapot.

p.s folie smoke? da's een slechte gewoonte, man. daar wordt je niet oud mee ;)
Pagina: 1