Asus a7n8x-x Vcore

Pagina: 1
Acties:

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Beste mede tweakers,

Al 9 maanden draai ik tot grote tevredenheid een amd mobile 2500+ + asus a7n8nx-x, echter kan de vcore op dit bord niet lager dan 1,575. Ook overvolt het asus bord nogal flink waardoor je al snel op 1,61 vcore zit. Nu zal ik graag mijn mobile op 1.45 volt willen draaien, is dit mogelijk? Indien met een mod.

Wat heb ik gezocht & gevonden:
Bios mod -> gemodde bios gevonden namelijk bios 1007 alleen kan ik daarmee niet lager dan 1.6 volt :/
Voltmod op het bord zelf -> Alleen maar hoger :(
Wiretrick -> Heeft geen resultaat immers de mobile staat al standaard op 1.45 volt en dat werkt niet.
Google search -> alleen maar mensen die juist de vcore hoger willen
GoT search -> " "

Ook herkent het moederbord mijn cpu niet, maar het vreemde is als ik hem instel op 6x100 dan herkent hij hem als een mobile cpu. Kan ik de naam blijvend veranderen, want bij cbid gaat de naam weer weg na een reboot.

Alvast bedankt,

Xiled

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:43

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Je post in het "overclock" forum, maar ik begrijp dat je juist terug wilt klokken voor een stil en zuinig systeem?
Probeer het tooltje van AMD PowerNow eens. Misschien dat dat werkt. maar ben bang dat je pech hebt.
A-Open heeft laatst een speciaal desktopbord voor de Mobile Pentium 4 uitgebracht, denk dat je ook zoiets nodig hebt voor je Athlon als je hem langzamer wilt laten lopen op een lager voltage.

Specs

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:16

Thandor

SilverStreak

Je kunt software matig (met bv. 8rdavcore) het voltage niet verlagen :?
Wees wel voorzichtig. Het kan zijn dat een laag voltage buiten de specificaties van jouw moederbord gaat B)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Xiled
  • Niet online
@Thandor
Er is geen driver voor mijn mobo bij 8rdavcore :/ Wel kan ik natuurlijk de fsb aanpassen maar daar heb ik niet veel aan.
Na nog wat op google hebben gesearched kwam ik een aantal asus a7n8x bios mods tegen. Wat is het verschil tussen a7n8x en a7n8x-x? Of kan ik gewoon de bios voor a7n8x op mijn mobo flashen? Kwa specs verschilt er namelijk niks.

Alvast bedankt,

Xiled

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
de a7n8x heeft dualchannel ondersteuning, de a7n8x-x niet.

• Xiled
  • Niet online
Hmm, dat is jammer :(
Maar goed, de enigste manier is dan via een bios, of iemand moet weten hoe je een vcore mod kan omdraaien zodat hij juist lager wordt i.p.v. hoger.

Xiled

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Xiled schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:08:
Hmm, dat is jammer :(
Maar goed, de enigste manier is dan via een bios, of iemand moet weten hoe je een vcore mod kan omdraaien zodat hij juist lager wordt i.p.v. hoger.

Xiled
door een andere VR te gebruiken.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Xiled
  • Niet online
Ok ik heb het volgende gevonden over de mods:
http://www.xtremesystems....read.php?s=&threadid=5167
Dit is een mod voor de asus a7n8x, maar verschillende mensen op dat forum zeggen al dat het enigste verschil tussen de a7n8x en a7n8x-x is dat de x-x versie geen soundstorm en geen dual channel geheugen, en dat verder de layout hetzelfde is. Wat moet ik er dan tussen solderen om hem juist lager te krijgen?

Xiled

[Edit]
Mijn mobo staat niet in de lijst van 8rdavcore, wel heb ik asus A7N8X v2.0 geprobeerd maar daar gebeurd niks als ik de vcore omlaag zet. Zowel cpu-z en asus probe geven nog steeds 1.61 vcore aan :/

[ Voor 20% gewijzigd door Xiled op 17-05-2005 17:44 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:16

Thandor

SilverStreak

Xiled schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:18:
Ok ik heb het volgende gevonden over de mods:
http://www.xtremesystems....read.php?s=&threadid=5167
Dit is een mod voor de asus a7n8x, maar verschillende mensen op dat forum zeggen al dat het enigste verschil tussen de a7n8x en a7n8x-x is dat de x-x versie geen soundstorm en geen dual channel geheugen, en dat verder de layout hetzelfde is. Wat moet ik er dan tussen solderen om hem juist lager te krijgen?

Xiled

[Edit]
Mijn mobo staat niet in de lijst van 8rdavcore, wel heb ik asus A7N8X v2.0 geprobeerd maar daar gebeurd niks als ik de vcore omlaag zet. Zowel cpu-z en asus probe geven nog steeds 1.61 vcore aan :/
Hmm, jammer dat 8RDAvCore niet werkt. Het programma is orgineel geschreven voor de EPoX 8RDA en daar werkt het vlekkeloos mee. Echter zijn veel nForce 2 moederborden vergelijkbaar met elkaar qua structuur e.d.
Er staan dus een hele lading compatible moederborden in, maar niet alles werkt op elk mobo.

Op mijn 8RDA gebruik ik het progsel, de AutoFSB versie is bv. erg handig en kan realtime instellingen veranderen op basis van bv. CPU gebuik :). Ik heb de PC 24/7 aan staan. Bij minder dan 8% CPU gebruik durende 60 seconden gaat de PC op 2100MHz draaien met een vCore van 1,5V.
Zo kun je instellen hoe snel de PC moet draaien. Ik heb een LOW(2100 @ 1,5V), MEDIUM(2300@ 1,65V) en HIGH (2530 @ 1,85V) setting gemaakt. Zodra mijn CPU gebruik hoog wordt schakelt de PC in op de HIGH setting zodat ik alle power heb die ik op dat moment nodig heb :9

[ Voor 23% gewijzigd door Thandor op 17-05-2005 17:57 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1