[XP] Lsass.exe altijd een beetje bezig met de HD

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik geen applicaties heb draaien (dus ook geen updateprogjes van antivirus, of wat dan ook) is de harde schijf in kleine beetjes actief. De schijf is dus nooit 10 sec niet actief. Ik hoor gemiddeld om de seconde een klein prutteltje.

Bij het taakbeheer kan ik zien dat Lsass.exe steeds wat info wegschrijft. Netwerkkabel eruit of niet, het maakt niet uit. Lsass.exe is altijd bezig op een laag pitje.

Ik heb dit probleem op een nieuwe pc. Alle achtergrondservices die eventueel gebruik maken van de HD in loze momenten staan uit. Ik weet zeker dat ik geen virus/spyware heb. Daar zal het niet aan liggen.

Mijn vraag: Weet iemand of het hoort dat lsass.exe de schijf steeds benaderd? Ik heb veel gelezen over lsass.exe (GoT, google..), maar niemand schrijft over iets vergelijkbaars.
En is krijgen jullie het wel voor elkaar om de schijf even niets te laten doen?

PC:
MB: Asus A8n-SLI
CPU: AMD64 3000+
MEM: 1024mb DDR400
HD: Samsung SP1614c

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Met xp is het inderdaad zo dat de HD altijd wordt aangesproken.
Kan je niets aan doen.

Maar waarom is dit een probleem?

• Cubix
  • Niet online
job schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:08:
Met xp is het inderdaad zo dat de HD altijd wordt aangesproken.
Kan je niets aan doen.

Maar waarom is dit een probleem?
Probleem is een groot woord. Ik heb een erg stille pc, en de grootste lawaaibron is die Samsung hardeschijf (kan je nagaan ;)). Als het dus stil is in de kamer hoor je die prutteltjes dus steeds.

En daarbij merk ik dat de pc van m'n vader gewoon wel stil is (tijdens het lezen van een topic bijvoorbeeld).

[ Voor 12% gewijzigd door Cubix op 16-05-2005 15:11 ]

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En is er op de pc van je vader ook een lsass.exe actief?
"lsass.exe" is the Local Security Authentication Server. It verifies the validity of user logons to your PC/Server. It generates the process responsible for authenticating users for the Winlogon service. This process is performed by using authentication packages such as the default Msgina.dll. If authentication is successful, Lsass generates the user's access token, which is used to launch the initial shell. Other processes that the user initiates inherit this token. More info

Note: The lsass.exe file is located in the c:\windows\System32 folder. In other cases, lsass.exe is a virus, spyware, trojan or worm! Check this with Security Task Manager.
En natuurlijk: http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta= ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Cubix
  • Niet online
Scipionyx schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:15:
En is er op de pc van je vader ook een lsass.exe actief?
Ja, maar die is niet zo overijverig.
Dat heb ik zelf ook wel gevonden. Maar zolang er geen activiteiten plaatsvinden is er toch geen reden omdat informatie te verwerken?

En doet lsass.exe hetzelfde bij jullie?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Aan de i/o reads en writes te zien in systeembeheer wel.

Maar op die pc van je vader is lsass.exe niet actief?
Lijkt me sterk.
En ja de ene pc maakt inderdaad nietzoveel geluid als de ander.
Verschillende onderdelen die daar van invloed op zijn.
En de ene behuizing is gehoriger dan de ander.

• Cubix
  • Niet online
Juist omdat zijn hardeschijf veel meer lawaai maakt dan die van mij kan ik deze goed in de gaten houden wanneer er ook maar iets gebeurd. (anders is het HDD-lampje er altijd nog wel)

Maargoed, ik zal me er bij neer moeten leggen. Bedank voor de info! :)

• Cubix
  • Niet online
Kijk eens aan wat ik nu lees bij een userreview van de opvolger van de hardeschijf die ik gebruik:
De schijf produceert in idle toestand 2,5 Bels en 2,8 in gebruik. Als de schijf idle is hoor je hem niet, maar gaat om de zoveel seconden heel kort lees/schrijfgeluiden maken die matig tot behoorlijk irritant zijn. Het kan ook aan mijn eenvoudige Parardigit kast liggen, die overigens niet resoneert/trilt. De oude Samsung had dit euvel ook, wat lijkt op de gevallen die Seagates hebben/hadden.
Link: http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/850

Typisch toch!

[ Voor 14% gewijzigd door Cubix op 17-05-2005 16:57 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Cubix schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:56:
Kijk eens aan wat ik nu lees bij een userreview van de opvolger van de hardeschijf die ik gebruik:

[...]

Link: http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/850

Typisch toch!
Dat lijkt me toevallig. Een harde schijf gaat toch niet uit zichzelf rammelen lezen/schrijven?
Denkd at die reviewer het nooit is opgevallen ofzo, maar het ligt wel degelijk aan lsass.exe :P

[ Voor 3% gewijzigd door rb338 op 17-05-2005 17:01 ]

Pagina: 1