Radeon 9600 pro

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-07 16:41
ik heb afgelopen week een radeon 9600 pro gekocht, maar deze wil maar niet werken op agp 8x, want dan krijg ik een melding van vpu recover dat hij overgeschakeld is op softwarematige-beeldopbouw. ik heb mijn bios al ge-update, drivers veranderd en bios instellingen veranderd. aangezien dat ik hem 1 keer effe snel kon teste in aquamark, bleek dat er een verschil van 10000 punten in zat. dus ik wil hem tog egt op agp 8x hebben, want anders had ik net zo goed geen nieuwe kaart kunnen kopen. wie weet waar dit aan ligt?

verdere specs:
Intel P4 3ghz
Asrock p4v88 mobo (deze ondersteund agp 8x
512mb-ram
350w voeding

alvast BEDANKT!!!!

[ Voor 9% gewijzigd door ReX_NL op 16-05-2005 14:53 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 19:52

charrel

Cortisol4life..

en je verder hardware onderdelen zijn?
Vooral mobo is wel handig te weten, ondersteunt deze wel agp 8x

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat zijn je verdere specs? Vooral je mobo kan wel ns van belang zijn :)

EDIT: te laat, wat hierboven ook staat dus.

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 16-05-2005 14:47 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
volgens mij maakt agp 4x of 8x bij deze kaart weinig tot niets uit, die kaart is toch niet snel genoeg om 8x te kunnen benutten

zelf heb ik een moederbord die ook maar 4x heeft daar draai ik dus ook op maar het loopt allemaal perfect, 3dmark03 van boven de 10k

• ReX_NL
sorry, de verdere specs zijn:

Intel P4 3ghz
Asrock p4v88 mobo (deze ondersteund agp 8x
512mb-ram
350w voeding

• ReX_NL
PilatuS schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:49:
volgens mij maakt agp 4x of 8x bij deze kaart weinig tot niets uit, die kaart is toch niet snel genoeg om 8x te kunnen benutten

zelf heb ik een moederbord die ook maar 4x heeft daar draai ik dus ook op maar het loopt allemaal perfect, 3dmark03 van boven de 10k
ik heb hem 1 keer kunnen testen op agp 8x en dat scheelde 10000 punten (en de fps was ook hoger)
bij aquamark. dus ik heb hem toch liever op agp 8 :P

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
fastwrites al uitgezet? En wat voor koeling heb je op de kaart zitten?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ReX_NL schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:54:
[...]

ik heb hem 1 keer kunnen testen op agp 8x en dat scheelde 10000 punten (en de fps was ook hoger)
bij aquamark. dus ik heb hem toch liever op agp 8 :P
ik kan me echt niet voorstellen dat het zoveel scheelt, moet denk ik toch aan iets anders hebben gelegen, want volgens mij is het verschil tussen 4x en 8x bijna niets namelijk

• ReX_NL
ik heb fastwrites ook al uitgehad, ja en ik heb standaard koeling erop zitten (maar hij word maar 30 graden, dus)

• ReX_NL
PilatuS schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:15:
[...]

ik kan me echt niet voorstellen dat het zoveel scheelt, moet denk ik toch aan iets anders hebben gelegen, want volgens mij is het verschil tussen 4x en 8x bijna niets namelijk
ik heb de screenshots nog, dus :P ;)

Verwijderd

Ik heb ook eens tests gedaan en daarbij maakte het geen moer uit.:X
Overigens werkte bij mij de SMARTGART (schermpje van ATI in windows waar je die snelheden kunt zien) niet goed voordat ik een AGP driver van mijn mobo geïnstalleerd had. Ik heb ook een Asrock mobo (K7S8X), ik heb die driver geloof ik van de site van SiS (zit een chipset van SiS op) gehaald, ik weet niet wat voor chipset er op dat mobo zit maar misschien kun je daar eens naar kijken.
Overigens zag ik in de bios wel staan dat de kaart wel gewoon op agp 8x draaide dus wat dat betreft.

• ReX_NL
ik heb nou de 4 in 1 drivers van via geinstalleerd, maar dat heeft ook geen verschil gemaakt. nog meer idee'en

bedankt voor alle reply's :P

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 10:53

Cablekevin

CCCP Baby!

ok ik heb deze kaart ook.
punt 1: Asrock mobo's sucken echt ik had ook een asrock eerst 3ghz socket 775 die pakte me kaart niet eens kijk ik op de site we do not support ATI Radeon 9600Pro... das k*t dus.
punt 2: kijk eens op http://www.omegadrivers.net/ download daar die driver eens.
Als dit niet werkt zou ik het ook niet weten vraag het anders dan de leverantier...
Btw als je nog een ander mobotje ergens kan krijge/lene probeer dat dan eens dan kan je is probere zonder dat asrock rommel :)
( nu heb ik lekker weer een asus en draait ie lekker op :) )

[ Voor 7% gewijzigd door Cablekevin op 16-05-2005 15:29 ]

Verwijderd

ReX_NL schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:16:
[...]

ik heb de screenshots nog, dus :P ;)
Super, laat ns zien!
Ik ben benieuwd (agp 4 of 8 x zou toch niet zoveel mogen uitmaken)

• ReX_NL
Afbeeldingslocatie: http://www.redrival.com/aaronentomas/aquamark.JPG
als iemand me nie gelooft, dan moet ie zelf mar komme kijken (het verschil) :P

die linker is van een screenshot en de rechter is een foto (van me mobiel)

maar, genoeg hierover, weet iemand hoe ik mijn video-kaart op agp 8x kan krijgen?
want het loopt een beetje weg van het onderwerp :P

[ Voor 45% gewijzigd door ReX_NL op 16-05-2005 16:13 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
Cablekevin schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:28:
ok ik heb deze kaart ook.
punt 1: Asrock mobo's sucken echt ik had ook een asrock eerst 3ghz socket 775 die pakte me kaart niet eens kijk ik op de site we do not support ATI Radeon 9600Pro... das k*t dus.
punt 2: kijk eens op http://www.omegadrivers.net/ download daar die driver eens.
Als dit niet werkt zou ik het ook niet weten vraag het anders dan de leverantier...
Btw als je nog een ander mobotje ergens kan krijge/lene probeer dat dan eens dan kan je is probere zonder dat asrock rommel :)
( nu heb ik lekker weer een asus en draait ie lekker op :) )
Dan had je je vantevoren eerst moeten laten informeren, dat bord gebruikt namelijk een chipset die officieel helemaal geen AGP ondersteunt, Asrock heeft hier echter wat op gevonden, dit support echter niet alle videokaarten.

Aan de TS:
Die VIA chipset heeft nogal wat problemen met de 9600 serie op AGP 8x, op 4x loopt zo'n 9600 even snel en geeft dan verder geen problemen

• ReX_NL
mad-dog schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:18:
[...]

Dan had je je vantevoren eerst moeten laten informeren, dat bord gebruikt namelijk een chipset die officieel helemaal geen AGP ondersteunt, Asrock heeft hier echter wat op gevonden, dit support echter niet alle videokaarten.

Aan de TS:
Die VIA chipset heeft nogal wat problemen met de 9600 serie op AGP 8x, op 4x loopt zo'n 9600 even snel en geeft dan verder geen problemen
ok, dan zal ik nog maar moeten wachten tot VIA of Asrock met een oplossing komt (of update)

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Of een goed moederbord kopen
je systeem is toch wel een P4P800 waard

1337

• ReX_NL
ja, maar het probleem is ook weer dat ik dit nog maar een half jaar heb (en 3 mobo;s in 1 jaar is me vader denk nie zo blij mee :P )
Pagina: 1