Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telfoon. Nu weet ik dat je met diverse Smartphones (Nokia 6600, 6630 etc) films kunt kijken. (Een divx converteren naar het juiste formaat en op de geheugenkaart zetten.)

Echter, hoe het precies werkt wordt mij niet duidelijk. Bovendien wil ik liever net met zo'n enorme smartphone in mijn zak lopen (sinds de 3310 heb ik besloten nooit meer een grote gsm aan te schaffen.). Dus is het ook mogelijk met telefoons als de Nokia 6230(i) en de SE k750i films te kijken? Of ontbreekt het aan de juiste hardware? En welke gsm is bij uitstek geschikt?

Verwijderd

Met de Nokia 6230(i) kun je ook gewoon films kijke op je telefoon. Zij het met een kleiner beeldschermpje maar het gaat wel.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
* UltraSub kan zich he-le-maal niks voorstellen bij film kijken op zo'n pietluttig schermpje en kut geluid...
Sorry :-|

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

plus het geluid van een 6600/6630 is vele malen beter..3gp geluid is niet om aan te horen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 15:56
Ik weet dat je het om kan zetten met bijvoorbeeld Smartmovie (niet gratis), heb het alleen nog nooit helemaal getest. Vriend van me heeft een N-Gage NQ en dan daarvoor kan je met smartmovie de je film ook 90 graden draaien zodat je een wat breeder beeld hebt.

Verwijderd

Het is toch wel eens handig als je lange bus/trein reis moet maken (en je wilt beetje stoer doen ;)).

[Edit]
Je kunt met het bijgeleverde Nokia PC Suite de meeste films gewoon omzetten naar het *.3gp formaat met de bijbehorende resolutie (128 * 128) wat je telefoon kan afspelen. en dan is je film ook nog maar iets van 30 mb ofzo.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 14:33 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als een telefoon een videomogelijkheid heeft, moet je vooral kijken naar het schermpje.
Bijvoorbeeld wat de resolutie is, de grootte van het scherm, het aantal kleuren, en het aantal FPS.
Geluid hoeft imho niet helemaal top te zijn, omdat als je een film kijkt op zon ding, het je toch meer gaat om het beeld.
En bij filmpjes is geluidskwaliteit imho minder belangrijk, omdat het toch vooral om gesproken woorden gaat :)
Aan te raden is om wel een telefoon te nemen met een scherm van 2 inch of groter, vanaf die grootte kun je imho pas lekker kijken.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het rotte van die telefoon en pda-schermen is dat ze 90 graden gedraaid niet zo fijn meer kijken door de beperkte verticale kijkhoek van die dingen. Beide ogen krijgen dan een ander beeld als je te dichtbij kijkt (wat al van 30 tot 20 cm afstand is).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11 11:46
Ik heb daar gelukkig geen problemen mee als ik mijn scherm 90 graden draai. Heb een Qtek S100. Kleiner dan een Ipod. Kijk er graag films mee (DivX, hoeft geen gedoe met conversie) in de trein. ideaal ook als telefoon, mp3 speler, pda, filmspeler, etc etc. Vrij populair toestel ook als je moet afgaan op het aantal berichten op dit forum. (ze zijn nu al bij deel 6, 42 pagina's per deel).

• RoD
  • Niet online

RoD

Room42 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:05:
Het rotte van die telefoon en pda-schermen is dat ze 90 graden gedraaid niet zo fijn meer kijken door de beperkte verticale kijkhoek van die dingen.
Volgens mij is dat bij alle TFT schermen zo.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RoD schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:34:
En bij filmpjes is geluidskwaliteit imho minder belangrijk, omdat het toch vooral om gesproken woorden gaat :)
Juist spraak is bij 3GP amper te verstaan (bij m'n broers 6230)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
oke, wat jij dus zoekt is dit.
ImTOO MPEG Encoder v2.1
Powerful AVI to MPG converter which can convert AVI to MPG, AVI to MPEG. ImTOO MPEG Encoder is also a WMV converter which can convert WMV to MPEG, convert WMV to AVI. The MPEG Encoder supports converting among MPG, WMV, MP4, 3GP, MOV, RM and extracting audio from video file and converting to MP3, WAV, AC3, WMA, M4A, OGG, AAC etc. popular audio file formats.
daarnaast zijn er genoeg divx to..(name it) converter's te vinden ;)

vervolgens zet je je geconverteerde film op MS en doe je die in je k750i K750 en speel je hem af met de ingebouwde video-speler
specs van k750 (onderaan..)

Op mijn broers D500 werkt het prima. :)

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 08:06

trimakassi

haapsie is eepsie!

Vergeet niet dat als je 3gp's op een smartphone afspeelt dat je genoeg ram moet hebben, anders kun je codecs proberen wat je wilt. maar dan blijft de kwaliteit brak. Ik kan je alvast verklappen dat het op de Sendo X gewoonweg klotekwaliteit is....Op een 6630 gaat het volgens mj beter. Natuurlijk is framerate en afmeting van het scherm belangrijk, maar mijn tip is: Let op hoeveelheid beschikbaar (ram)geheugen en de processor snelheid als je voor een smartphone gaat.
Dit verhaal gaat btw alleen op voor Symbian based spul. Met Windows heb ik alleen op ppc gebied ervaring, niet met smartphones. Je zou een gsmwinkel binnen kunnen lopen om met eigen ogen te zien hoe een .wmv-tje eruit ziet. Maar vergeet niet, winduh's blijft resetten, resetten en nog eens resetten... ;)

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 11:28
gium schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:24:
Ik heb daar gelukkig geen problemen mee als ik mijn scherm 90 graden draai. Heb een Qtek S100. Kleiner dan een Ipod. Kijk er graag films mee (DivX, hoeft geen gedoe met conversie) in de trein. ideaal ook als telefoon, mp3 speler, pda, filmspeler, etc etc. Vrij populair toestel ook als je moet afgaan op het aantal berichten op dit forum. (ze zijn nu al bij deel 6, 42 pagina's per deel).
Yup ik heb hem zelf onder de naam van Imate Jam, gewoon Betaplayer/PocketDivx of MEdia player 10 gebruiken en klaar is kees (uuh snake). 320x240 op redelijke kwaliteit en je kan met een 120mb uit de voeten voor een hele film. Ook heb je PocketDivxEncoder, een programma wat gewoon direct aan jouw eisen (toestel,opslag maximum) een dvd/ander bestands formaat om kan zetten naar de juiste benodigdheden ;).... en het is nog een goede telefoon ook :D
Dit verhaal gaat btw alleen op voor Symbian based spul. Met Windows heb ik alleen op ppc gebied ervaring, niet met smartphones. Je zou een gsmwinkel binnen kunnen lopen om met eigen ogen te zien hoe een .wmv-tje eruit ziet. Maar vergeet niet, winduh's blijft resetten, resetten en nog eens resetten
ach houw op jo.. deze smartphone/pocketpc phones zijn super geil.. heb er nu 2 (orange e200,Imate jam) en die hoef ik nooit te herstarten, met uitzondering waneer ik zelf iets programeer wat iets te veel kut met shit _/-\o_ (wat is volwardig programeren op een mobiel apparaat toch geil, vooraal invergelijking met die symbian meuk :P)

nog 1 edit dan..

check hier maar wat je er allemaal wel op kan zetten, niet alleen tv kijken maar ook onderweg emulators draaien :P [rml]HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500)[ Deel 7][/rml] en veeel meer :D

[ Voor 34% gewijzigd door ultimasnake op 16-05-2005 16:15 ]

Verwijderd

Ik denk dat je om films te kijken genoeg hebt aan een series 60 smartphone... Ga vervolgens gewoon naar www.lonelycatgames.com en download een trial van smartmovie. Indien je dit programma goed vind zou ik gewoon zeggen: koop het.

• cornelixnootje1
Dus als ik het goed begrijp is 3GP qua geluid 3 keer niks.

Maar dat de k750i een mpeg speler heeft, wil dat zeggen dat hij divx kan afspelen? (Dus met goed geluid?)

• RoD
  • Niet online

RoD

Glashelder schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:26:
[...]

Juist spraak is bij 3GP amper te verstaan (bij m'n broers 6230)
Ik gaf meer een algemeen advies, ik heb geen flauw idee hoe dat allemaal klinkt :P
Je hoeft in ieder geval niet naar super goed geluid te zoeken, gewoon naar redelijk geluid.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:34
cornelixnootje1 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:06:
Dus als ik het goed begrijp is 3GP qua geluid 3 keer niks.

Maar dat de k750i een mpeg speler heeft, wil dat zeggen dat hij divx kan afspelen? (Dus met goed geluid?)
je zegt het denk ik zelf al... MPEG speler, dat klinkt niet echt hetelfde als DIVX ;)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

1 woord: c500 :) nix nokia gepruts

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 08:06

trimakassi

haapsie is eepsie!

Maar zeg eens eerlijk, geen last van stof achter je scherm? Toch wel een veel gehoorde klacht.
Ik blijf het zeggen, er zijn goeie Symbian based devices op de markt. Zelf zou ik niet voor Windows gaan. Het is gewoon een feit dat je zo'n toestel gemiddeld vaker moet resetten dan een smartphone op een ander os. (geen ervaring met Linux trouwens) Grote voordeel is idd wel dat je gewoon divx op je gsm af kan spelen. Dat heb ik nog geen Symbian gsm zien doen. Daarbij komt nog eens dat de meeste Nokia's met die afgrijselijke dv-rs-mmc kaartjes werken (die tot nu toe maar een halve gig kwijt kunnen en die zijn ook nog eens vreselijk moeilijk verkrijgbaar). Achterlijk gewoon. Het voordeel van de sda bijv. is dat ze met minisd werken: 1 gig erin en kijken maar! En idd, op een i-mate jam is het al helemaal relaxed kijken.
Mijn advies blijft, gewoon ns zo'n smartphone in je vingers houden en kijken wat je ervan vindt. Succes met kiezen!

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Je kan ook andere software proberen zoals die van makayama... www.makayama.com

Ik vind deze veel beter werken, omdat ie zelf de juiste instellingen gelijk kiest en je hoeft dus niet te gaan zitten spelen met de bitrates tot je een goeie kwaliteit voor geluid en video hebt... Maar je kunt het beste een smartphone kopen met een snelle processor en natuurlijk een redelijk groot scherm.. Mijn tip is de S100, alhoewel ik deze zelf niet heb vind ik hem bijzonder mooi en de eigenschappen van deze zijn ook top...

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 14:54

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Geen probleem voor windows based:
http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=3193
Enne geluid los je op met oordopjes natuurlijk :)

Gewoon weg fantastisch als je veel reist en de tijd neemt wat leuke series te kopieren voor als je heimwee krijgt ;)

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 08:49
op www.makayama.com kan je inderdaad software vinden voor zowel de Symbian toestellen als de Windows based toestellen die video van alle soorten content kan omzetten zodat je mobiele toestel het kan afspelen, en dit in zeer goede kwaliteit. De link die hiervoor gepost is is trouwens al aardig gedateerd aangezien DVD 2 Smartphone tegenwoordig Mobile Media Maker (smartphone) heet.

• cornelixnootje1
die HTC i-mate is natuurlijk helemaal te gek, alleen wel 500+ euro en dus onbetaalbaar. De opties lijken mij:

* Nokia 6230i (Real One Player)
* Sony Ericsson k750i (MPEG player)

Het scherm van de SE is wat groter, maar welke player is nu het beste? :?

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 14:42
Ik bak mijn filmpjes zelf met DVDx (DVD's rippen, incl ondertiteling) en Virtualdub (evt. omzetten). Gaat uitstekend en ik houd er echt een superkwaliteit aan over, beter als het makayama-pakket omdat ik hier tenminste zelf de kwaliteit kan regelen. Symbian Series 60 Smartphones zijn waardeloos voor goede video, ik haalde uit de 6630 (snelste S60 toestel) slechts 512 kb/s met een magere 16 fps bitrate. Meer kon-ie niet aan omdat ze gewoon minder krachtigere hardware hebben als een Windows Mobile Smartphone / PPC! Video op een 6230(i)/ D500 / K750i of een andere dumbphone moet je gewoon niet aan beginnen. De videokwaliteit is ruk, vaak alleen maar 3GP of MPEG. :X En dan komt er ook nog eens bij dat de 6230 echt heel beroerd en klein scherm heeft.

De Smartphones die ik heb, nml de Mio 8390, Qtek 8020 en Motorola MPx220 spelen probleemloos superstrakke DivX-video af op een bitrate van 2 MB /s, 24 frames per seconde en een resolutie van 220 x 176 pixels. Hier het fotoresultaat: (alle filmpjes draaiden toen ik de foto's nam)

Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/review/tmobile_sda/foto_18.jpg

Op de SPV C500, T-Mobile SDA en iMate SP3(i) kun je deze kwaliteit natuurlijk ook halen, allemaal HTC Feeler/Typhoon based toestelletjes.

Verder doet mijn Pocket PC Phone, de MDA Compact, hetzelfde (2 MB/s DivX, 24 fps) maar dan op een resolutie van 240x320. Kwaliteit is echt een eye-opener voor de meeste mensen aan wie ik het laat zien, vooral op bijv. een Qtek 9090 ziet het er ook leuk uit door het grote scherm. Resolutie is verder gelijk, 240x320 pixels.

Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/review/tmobile_mdacompact/foto_77.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/review/tmobile_mdacompact/foto_78.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/review/tmobile_mdacompact/foto_79.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/review/tmobile_mdacompact/foto_80.jpg

Als ik straks een QVGA-Smartphone in mijn handen heb om te testen (240x320 pixels op 2.2") of een VGA-Pocket PC (480x640 pixels op 3.5"/4.0") wordt het alleen maar mooier :9~

[ Voor 7% gewijzigd door AvWijk op 17-05-2005 11:13 ]

• AvWijk
cornelixnootje1 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:03:
die HTC i-mate is natuurlijk helemaal te gek, alleen wel 500+ euro en dus onbetaalbaar.
Niks duur. de iMate SP3i heb je al voor rond de 400 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.smartphonestunts.nl/images/sp3i.jpg

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hahah,
Toevallig kwam net een klasgenoot naar mij toe met zijn 6600.
hij heeft een dvd van 1 1/2 uur zo weten te comprimeren met subs tot maar 80mb.
en ik moet toegeven het kijkt best grappig.
ik heb zelf de 6630 en ga het vanavond ook eens proberen
hij gaf mij het programma dvd2nokia maar daarmee redt je het niet tot 80 mb
dan moet je hem nog een heel eind comprimeren tot "ie"de 80 MB haalt

www.degroot-it.nl

• cornelixnootje1
AvWijk schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:04:
Ik bak mijn filmpjes zelf met DVDx (DVD's rippen, incl ondertiteling) en Virtualdub (evt. omzetten). Gaat uitstekend en ik houd er echt een superkwaliteit aan over, beter als het makayama-pakket omdat ik hier tenminste zelf de kwaliteit kan regelen. Symbian Series 60 Smartphones zijn waardeloos voor goede video, ik haalde uit de 6630 (snelste S60 toestel) slechts 512 kb/s met een magere 16 fps bitrate. Meer kon-ie niet aan omdat ze gewoon minder krachtigere hardware hebben als een Windows Mobile Smartphone / PPC! Video op een 6230(i)/ D500 / K750i of een andere dumbphone moet je gewoon niet aan beginnen. De videokwaliteit is ruk, vaak alleen maar 3GP of MPEG. :X En dan komt er ook nog eens bij dat de 6230 echt heel beroerd en klein scherm heeft.

De Smartphones die ik heb, nml de Mio 8390, Qtek 8020 en Motorola MPx220 spelen probleemloos superstrakke DivX-video af op een bitrate van 2 MB /s, 24 frames per seconde en een resolutie van 220 x 176 pixels. Hier het fotoresultaat: (alle filmpjes draaiden toen ik de foto's nam)

[afbeelding]

Op de SPV C500, T-Mobile SDA en iMate SP3(i) kun je deze kwaliteit natuurlijk ook halen, allemaal HTC Feeler/Typhoon based toestelletjes.

Verder doet mijn Pocket PC Phone, de MDA Compact, hetzelfde (2 MB/s DivX, 24 fps) maar dan op een resolutie van 240x320. Kwaliteit is echt een eye-opener voor de meeste mensen aan wie ik het laat zien, vooral op bijv. een Qtek 9090 ziet het er ook leuk uit door het grote scherm. Resolutie is verder gelijk, 240x320 pixels.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik straks een QVGA-Smartphone in mijn handen heb om te testen (240x320 pixels op 2.2") of een VGA-Pocket PC (480x640 pixels op 3.5"/4.0") wordt het alleen maar mooier :9~
Dank voor de moeite, echt een nuttige bijdrage.

Blijkbaar moet ik dus toch flink de portemonnee trekken wil ik films kijken. Vooral de 15fps op de 6630 vind ik wel schokkend, dat voor zo;n dure smartphone.

Ik vraag me trouwens af hoe belabberd MPEG op een 750i is (niemand heeft het tenslotte al geprobeerd). Het scherm is relatief klein, dus lage kwaliteit hoeft neit direct een probleem te zijn lijkt mij.

Welke van de door jou geteste apparaten met "groot" scherm is de goedkoopste oplossing?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 20:31

n00bs

Het is weer Zomer!

De vraag is wat je eraan hebt? je bent 10 jaar bezig met het omzetten van films naar een mobiel formaat en nog eens 1000jaar voordat het op je mobiel staat. Tja en waarschijnlijk ken je die film al en dan ga je 1000x die film op je telefoon kijken :? wat een lol op zo een klein schermpje met crap geluid. En wanneer heb je daadwerkelijk tijd om onderweg een film te kijken.... ohja in de auto ALS je achterin zit... nadeel dat na het kijken van die film je accu leeg is en je de telefoon niet meer kan gebruiken waarvoor die bedoeld is. Kan je beter in de auto een portable dvd player doen.

En dan ook die onzin van Vodafone... TV kijken op je mobiel, kost je een paar Euro per uur |:(
Nee echt het gaat echt nergens over... ik ontken niet dat er practische toepassingen KUNNEN zijn... maar voor zover heb ik die nog niet gevonden en dan ook nog voor een lage prijs.

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:49:
De vraag is wat je eraan hebt?
als je goede ogen hebt, is het niet eens vervelend om op een klein schermpje te kijken. als je op de bank tv kijkt, zie denk ik ongeveer even veel(als op een mda compact: 320x240)
je bent 10 jaar bezig met het omzetten van films naar een mobiel formaat en nog eens 1000jaar voordat het op je mobiel staat.
tegenwoordig hoef je niets meer om te zetten, als je een mda compact hebt
Tja en waarschijnlijk ken je die film al en dan ga je 1000x die film op je telefoon kijken :?
's avonds de nieuwste tv afleveringen uit america downloaden, ff door pocketdivxencoder gooien(als je een spv c500 (of imate sp3)hebt). Maar op een mda compact kun je ze gewoon kopieren naar je SD kaart.
wat een lol op zo een klein schermpje met crap geluid.
tja het schermpje is niet groot, maar scherp genoeg, en dit wordt alleen maar beter. Als je slechte ogen hebt en bril nodig hebt om dichtbij goed te kunnen zien, dan is dit niet aan te raden. Over het geluid, kan ik zeggen, dat er vaak genoeg rekenkracht is om 128kb/s audio stream te beluisteren(naast je video stream).
En wanneer heb je daadwerkelijk tijd om onderweg een film te kijken.... ohja in de auto ALS je achterin zit...
ja precies en bijvoorbeeld: trein(aanrader!), wachtkamer, tuin enz.
nadeel dat na het kijken van die film je accu leeg is en je de telefoon niet meer kan gebruiken waarvoor die bedoeld is. Kan je beter in de auto een portable dvd player doen.
De enige limitatie is op dit moment de geheugen kaartjes, accu's trekken het wel om 4 uur video te kijken. Dan ben je vaak je al thuis, of klaar met wachten.
En dan ook die onzin van Vodafone... TV kijken op je mobiel, kost je een paar Euro per uur |:(
Nee echt het gaat echt nergens over... ik ontken niet dat er practische toepassingen KUNNEN zijn... maar voor zover heb ik die nog niet gevonden en dan ook nog voor een lage prijs.
Op dit moment is nog duur, maar na verloop van tijd, zal dit beter beschikbaar worden en betaalbaar worden. Maar dit is een heel ander gedeelte van video kijken op je mobiel.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 14:31 . Reden: typo ]

• Pierz
  • Laatst online: 19:13
De vraag is wat je eraan hebt? je bent 10 jaar bezig met het omzetten van films naar een mobiel formaat en nog eens 1000jaar voordat het op je mobiel staat. Tja en waarschijnlijk ken je die film al en dan ga je 1000x die film op je telefoon kijken :? wat een lol op zo een klein schermpje met crap geluid. En wanneer heb je daadwerkelijk tijd om onderweg een film te kijken.... ohja in de auto ALS je achterin zit... nadeel dat na het kijken van die film je accu leeg is en je de telefoon niet meer kan gebruiken waarvoor die bedoeld is. Kan je beter in de auto een portable dvd player doen.

Een afleveringetje Southpark is anders goed te pruimen op mijn SE k700i, maar een actiefilm moet je er niet op willen bekijken. Als je het houdt bij dingen met weinig visuele effecten dan voldoet het prima.

Dat verhaal over omzetten slaat echt nergens op. Op mijn (trage) pIII 550 mHz doet ImToo er 10 min over om een aflevering southpark om te zetten. Op de huidige PC's zal het in een paar minuten gepiept zijn. Ik denk dat je in de war bent met het rippen van een DVD in de allerbeste kwaliteit.

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:03:
die HTC i-mate is natuurlijk helemaal te gek, alleen wel 500+ euro en dus onbetaalbaar. De opties lijken mij:

* Nokia 6230i (Real One Player)
* Sony Ericsson k750i (MPEG player)

Het scherm van de SE is wat groter, maar welke player is nu het beste? :?
c500 gaan vrij goedkoop 2e hands (heb die van mij maand of 3 a 4 geleden voor 160 euro gekocht).
Nieuw valt het ook erg mee (260 euro ofzo geloof ik).
Als je nog even kunt wachten komt de opvolger c550 er en zal de c500 nog wel wat goedkoper zijn :)

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-10 22:59
trimakassi schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:08:
Maar zeg eens eerlijk, geen last van stof achter je scherm? Toch wel een veel gehoorde klacht.
Ik blijf het zeggen, er zijn goeie Symbian based devices op de markt. Zelf zou ik niet voor Windows gaan. Het is gewoon een feit dat je zo'n toestel gemiddeld vaker moet resetten dan een smartphone op een ander os.
Stof valt mee, heb er geen last van, zie het alleen als het scherm uitstaat.
Laatste keer dat ik heb gereset weet ik niet eens meer. Ding draait super stabiel.

Ik denk dat je een smartphone niet moet gebruiken voor complete films alhoewel het zeker wel te doen is.
Gewoon een serie op je mobieltje in de tram of trein is echt perfect.
Met oordopjes klinkt het geluid ook gewoon goed.

Heb zelf trouwens een C500 en krijg met betaplayer het scherm niet geroteerd, kan dat kloppen?
Werkt alleen met een benchmark.

Verwijderd

kijk daarvoor effe in het c500 topic :p denk dat het wel moet kunnen.. (gebruik zelf geen betaplayer, kijk geen films op m'n c500, omdat ik het uberhaupt nutteloos vind.)

• AvWijk
De vraag is wat je eraan hebt? je bent 10 jaar bezig met het omzetten van films naar een mobiel formaat en nog eens 1000jaar voordat het op je mobiel staat.
Nee hoor, met DVDx hoef ik de DVD alleen maar de te rippen en het AVI bestandje op mn geheugenkaartje te zetten. Via de USB 2.0 cardreader natuurlijk :) Zo werkt het bij mij voor mijn Smartphones en Pocket PC Phone (MDA Compact / HTC Magician)
Tja en waarschijnlijk ken je die film al en dan ga je 1000x die film op je telefoon kijken :? wat een lol op zo een klein schermpje met crap geluid..
Ach ik gebruik het voornamelijk voor op vakantie (tent :P) en in de auto, films dan. Thuis heb ik daarvoor een prachtige DVD speler of PC voor de HDTV-films en overige formaten die mijn DVD speler niet pakt. Korte afleveringen en series kan ik in de bus of trein kijken. Qua grootte ben ik best tevreden (2.2" bij mijn Smartphones en 2.8" bij de MDA Compact) Het geluid is juist erg goed, gewoon fijn stereogeluid via mn oordopjes. Ik gebruik geen Nokia _/-\o_ En dan nog, als je een film al kent en gewoon de moeite waard vind om te bewaren op DVD of wat voor formaat dan ook, waarom niet op je mobiel? Wat heeft het ermee te maken dat je hem toch al vaker gezien hebt?
Nee echt het gaat echt nergens over... ik ontken niet dat er practische toepassingen KUNNEN zijn... maar voor zover heb ik die nog niet gevonden en dan ook nog voor een lage prijs
Dat snap ik ook niet. Dit is helemaal crapkwaliteit, zoals je ongeveer op een 6230 ziet. En dan over UMTS :X Ik heb niet eens UMTS bereik waar ik woon, noch 3G toestel dus het heeft ook weinig zin. Introduceer lekker snel landelijk WiMAX oid en de toestellen die daarvoor geschikt zijn ;)

• degroot
  • Niet online
Nee echt het gaat echt nergens over...
Hmm dan weet ik niet wat jij ervoor betaalt maar iedere vodafone abonee betaalt er nu nog steeds niks voor hoor.
Ik kan met mijn abo(net als de rest van de vodafone abo's) tot aan begin oktober gratis umts'e.
en dus gratis tv kijke op mijn mobiel.

Vanaf Oktober kost umts 0.25€ per kwartier.
Dat is dus 1€ per uur. 1 = enkelvoud en dus niet een paar.

Dus je verhaal klopt niet helemaal wat je daar zo zei
AvWijk schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:20:
Ik heb niet eens UMTS bereik waar ik woon, noch 3G toestel dus het heeft ook weinig zin. Introduceer lekker snel landelijk WiMAX oid en de toestellen die daarvoor geschikt zijn ;)
Hmm volegns mij herriner ik me nog iets over dat een mobiele telefoon zijn entree maakte in Nederland.
Toen had alleen de randstad maar een gsm bereik.
en pas veel later hadden ook de pre-paid toestellen bereik in geheel NL.

Ze moeten toch ergens beginne?

Ik heb vanaf het moment dat ik in de bus stap (van Made naar Den Bosch) vol umts bereik dus kan lekker tv kijken in de trein en in de bus.

[ Voor 36% gewijzigd door degroot op 17-05-2005 15:29 ]

www.degroot-it.nl

• --MeAngry--
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik hoor hier een aantal mensen die het maar MPEG-player blijven noemen, maar de K700i en K750 hebben een MPEG4 player, en zouden dus wel degelijk MPEG4 Small Profile moeten kunnen afspelen wat een best goede beeldkwaliteit heeft en fatsoenlijke snelheid zou moeten opleveren. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• AvWijk
trimakassi schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:08:
Zelf zou ik niet voor Windows gaan. Het is gewoon een feit dat je zo'n toestel gemiddeld vaker moet resetten dan een smartphone op een ander os. !
Generaliseer :/ Ik heb al mijn Smartphones (MPx220, Mio 8390, Qtek 8020 en nog een C500 een tijdje) eigenlijk geen enkele keer zien vastlopen, laat staan dat ik voor het laatst weet wanneer ik ze een softreset heb gegeven. Bij mijn MDA Compact is dat wel anders ja, zo ook wat Palm apparaten waar ik mee gespeeld heb. UIQ liep standaard in de winkel al vast :( Verder mis ik mn keyboard, dus de volgende keer wordt het een Windows Mobile 5 Smartphone met hopelijk wireless LAN erin. Symbian Series 60 beviel qua logica en bediening ontzettend goed, ben er helemaal weg van, maar de hardware voldoet voor mij nu gewoon niet. Het zijn bijna allemaal lelijke Nokia's die allemaal wel iets raars hebben, of ze zijn gewoon niet krachtig genoeg om een normaal DivX'je af te spelen. Neem nou die Sendo X, loopt binnen 2 seconden vast met een DivX'je, dan hebben die vier CPU's van dat ding ook veel nut :O De Nokia N-91 komt overigens wel heel dicht in de buurt als ideaal S60 device, maar ik wens toch minimaal QVGA straks.

Maargoed effe ontopic weer.

• AvWijk
degroot schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:26:Ik heb vanaf het moment dat ik in de bus stap (van Made naar Den Bosch) vol umts bereik dus kan lekker tv kijken in de trein en in de bus.
Ik woon echt in een gat, bij Wijk bij Duurstede, voorbij Bunnik. Als ik 3 kilometer fiets dan kan ik in een weiland misschien nog net bereik hebben maar in het hele dorp is het niks. Vodafone is hier al slecht, beneden in de huiskamer geen bereik enzo. Orange is helemaal waardeloos (op zolder slecht bereik) Telfort is wel ok, alleen KPN en t-mobile zijn echt goed hier.

[ Voor 6% gewijzigd door AvWijk op 17-05-2005 15:40 ]

• AvWijk
--MeAngry-- schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:27:
Ik hoor hier een aantal mensen die het maar MPEG-player blijven noemen, maar de K700i en K750 hebben een MPEG4 player, en zouden dus wel degelijk MPEG4 Small Profile moeten kunnen afspelen wat een best goede beeldkwaliteit heeft en fatsoenlijke snelheid zou moeten opleveren. :)
Ja, maar niet in een dusdanig oogstrelend hoge bitrate, dat het ook echt fijn kijken zonder dat het pixels tellen is. Ik ben nu Windows Mobile gewend, ik ga niet naar iets terug wat me mindere videokwaliteit oplevert. B)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat een hoop geblaat ;) op mijn posting.

En weer post ik wat heb je eraan? in die tijd dat je alles moet omzetten en naar je mobieltje moet kopieren had je hem allang heerlijk op je breedbeeld met 5.1 kunnen kijken, ipv later op je mobieltje met kut geluid. En betekent dat je elke keer weer moet omzetten om weer een filmpje erop te zetten... want 128MB is zo vol met 1 film.

Het gaat gewoon nergens over en als argument in de w8kamer en/of trein is een slecht argument, mensen zitten er niet op te wachten dat jij geluid maakt in een wachtkamer en in de trein is het ten strengste verboden...

En TV kijken op je mobiel blijft duur, al gaat UMTS 1 Euro kosten per uur... kost je dus weer allemaal extra's terwijl je net zo confortabel op je bank met een zak chips etc film kan kijken.

Ik blijf erbij dat dit echt iets is voor de BreeEzaH JeUgD van rond de 15 om te patsen met hun mobiel...

• cornelixnootje1
n00bs schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:53:

En weer post ik wat heb je eraan? in die tijd dat je alles moet omzetten en naar je mobieltje moet kopieren had je hem allang heerlijk op je breedbeeld met 5.1 kunnen kijken, ipv later op je mobieltje met kut geluid. En betekent dat je elke keer weer moet omzetten om weer een filmpje erop te zetten... want 128MB is zo vol met 1 film.

Het gaat gewoon nergens over en als argument in de w8kamer en/of trein is een slecht argument, mensen zitten er niet op te wachten dat jij geluid maakt in een wachtkamer en in de trein is het ten strengste verboden...

En TV kijken op je mobiel blijft duur, al gaat UMTS 1 Euro kosten per uur... kost je dus weer allemaal extra's terwijl je net zo confortabel op je bank met een zak chips etc film kan kijken.

Ik blijf erbij dat dit echt iets is voor de BreeEzaH JeUgD van rond de 15 om te patsen met hun mobiel...
Ik denk dat jij het verschil tussen met de trein MOETEN of met de trein KUNNEN niet helemaal snapt.

Ik kan mij ook voorstellen dat op de bank kijken leuker is. In een achtbaan zitten is ook leuker, en een potje vrijen is helemaal tof. Maar daar gaat het dus niet om. :)

Het lijkt me best een aardig idee een hele serie southpark/friends klaar te hebben liggen zodat je voor je naar school vertrekt er even 1 in je GSM kan plempen. En zo te zien kost het (met name bij de duurdere telefoons) weinig tijd.

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-10 22:59

Tegenwoordig heb je flashkaartjes van 1GB. En een filmpje hou je op 80MB. Southpark of Simpsons zijn nog kleiner. Er bestaan tegenwoordig gewoon koptelefoontjes zodat je buren er geen last van hebben.
Een 5.1 setje met breedbeeld tv neem ik niet mee in de trein, daarvoor heb ik een, jaja, mobieltje.

Verwijderd

smaken verschillen, maar ben het helemaal met je eens!
heb zelf een c500.. lekker voor mp3 en meuk maar films daarop kijken doe ik niet en waarom? ik moet ze toch eerst downloaden .. ehm.. kopen en omzetten.. en als ik dan toch achter de pc zit.. kan ik het net zo goed daar bekijken!

nu moet ik zeggen dat ik niet elke dag 2 uur in de trein zit ofzo.

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:24:
[...]

nu moet ik zeggen dat ik niet elke dag 2 uur in de trein zit ofzo.
Ik word altijd zo verdomde moedeloos van die k*t-trein. 1 van de redenen dat ik zo weinig (hooguit eens per maand) op bezoek ga naar mijn ouders (3 uur ov, waarvan 2 uur trein) is die ultieme verveling.

Laatst had ik tijdelijk een laptop, daar heb ik 4 afleveringen southpark op gekeken vanuit Groningen naar Hengelo. (Met koptelefoon uiteraard). Was echt prettig. Ik kwam eens niet vermoeid aan, maar was nog vrij "kwiek" (als dat een woord is).

Nu is een laptop vrij lomp, en is zo'n telefoon wellicht een uitkomst. :)

Verwijderd

je kan ook een psp nemen echt jammer dat je daar geen phone van kan maken

• Pierz

In jouw belevingswereld heb je er inderdaad niet veel aan, maar er zijn ook mensen die niet 24/7 thuis op de bank kunnen zitten en naar hun werk/school of wat dan ook moeten met de trein.

Heb je ooit gehoord van een hoofdtelefoon?

TV via UMTS ben ik overigens wel met je eens als dat 1 euro per uur moet kosten.

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:49:
[...]

c500 gaan vrij goedkoop 2e hands (heb die van mij maand of 3 a 4 geleden voor 160 euro gekocht).
Nieuw valt het ook erg mee (260 euro ofzo geloof ik).
Als je nog even kunt wachten komt de opvolger c550 er en zal de c500 nog wel wat goedkoper zijn :)
Het aanbod van de c500 is echt summier. Dat betekent óf dat er weinig van verkocht zijn, óf dat niemand hem kwijt wil. :)

Is er nog een andere optie uit die prijsklasse?

Verwijderd

kijk eens op marktplaats? zoek naar c500 en als je een weekje gedult hebt vind je echt wel een goede deal :)

Verder is er niets vergelijkends in die prijsclasse, de c500 is (qua nieuwprijs) absurt goedkoop en anders ga je na gelijkwaardige toestellen met een andere naam (ala mda compact) welke gewoon stukken duurder zijn.
Dan houdt het windows mobile verhaal op en zal je naar symbian oid moeten kijken. Ik heb geen idee wat die toestellen kosten.

als het je puur om de filmpjes gaat is misschien een "gedateerde" pocket pc wat voor je? een oudere versie ervan zou als het goed is ook wel divx kunnen afspelen en die zijn 2e hands ook wel te betalen lijkt mij?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 21:15 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Pierz schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:16:
[...]

In jouw belevingswereld heb je er inderdaad niet veel aan, maar er zijn ook mensen die niet 24/7 thuis op de bank kunnen zitten en naar hun werk/school of wat dan ook moeten met de trein.

Heb je ooit gehoord van een hoofdtelefoon?

TV via UMTS ben ik overigens wel met je eens als dat 1 euro per uur moet kosten.
Ahum, dus jij kijkt op werk/school naar TV op je mobiel |:(
Je probeert mijn agumenten onderuit te gooien met wel iets heel erg doms... maar goed.

En ja ik heb wel eens gehoord van een koptelefoon, alleen loopt niet iedereen dagelijks met een kwalitatief goede koptelefoon op zak die ook nog eens op je mobiel aangesloten kan worden...

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat je er aan hebt, is persoonlijk.
Ik vind het heerlijk om tussendoor ns ff een videoclipje te kijken :)
Er zijn plekken genoeg waar je ff een filmpje kunt kijken, op school in een tussenuur bijvoorbeeld, en in de trein kan ook prima, gewoon je geluid niet te hard, er zijn zoveel mensen met geluid op in de trein.
TV kijken op je mobiel is misschien duur, maar als je ergens bent waar geen tv is, en je wilt toch iets kijken, dan wil het wel ns goed uitkomen.

• cornelixnootje1
n00bs schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:25:
[...]

Je probeert mijn agumenten onderuit te gooien met wel iets heel erg doms... maar goed.

En ja ik heb wel eens gehoord van een koptelefoon, alleen loopt niet iedereen dagelijks met een kwalitatief goede koptelefoon op zak die ook nog eens op je mobiel aangesloten kan worden...
Ik krijg sterk het idee dat je loopt te rellen om het rellen. Dit is nu al de zoveelste keer dat je niet goed leest. Er staat "naar het werk IN DE TREIN" niet "OP het werk". Kortom: jij roept iets heel erg doms... maar goed. |:(

En de kwaliteit van veel gsmkoptelefoons is tegenwoordig prima, mij dunkt. :+

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:57:
[...]

Ik krijg sterk het idee dat je loopt te rellen om het rellen. Dit is nu al de zoveelste keer dat je niet goed leest. Er staat "naar het werk IN DE TREIN" niet "OP het werk". Kortom: jij roept iets heel erg doms... maar goed. |:(

En de kwaliteit van veel gsmkoptelefoons is tegenwoordig prima, mij dunkt. :+
Dat idee krijg ik ook..

De kwaliteit van mijn bijgeleverde hoofdtelefoon is in ieder geval DIK in orde, en als je vantevoren weet dat je een lange treinreis voor de boeg hebt ZORG je wel dat je een hoofdtelefoon bij je hebt!

Waar het verder handig is, is om b.v. korte grappige filmpjes te laten zien aan mensen die om mysterieuze redenen niet 24 uur per dag op MSN of elders op het net rondhangen :P

Verwijderd

Ik moet eens in de twee weken van Groningen naar Den Haag, dan zou ik het heel relaxed vinden om een filmpie te kunnen kijken ipv die eindeloze weilanden tussen Groningen en Amersfoort.
Ik ga dan ook zeker volgende week een HTC magician halen.
Je gaat natuurlijk niet thuis naar je telefoon zitten staren als je net zo goed de computer of tv aan kan zetten, maar ik kan je vertellen dat het een uitkomst is voor een treinreis van bijna 3 uur.

• Pierz
n00bs schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:25:
[...]

Een serieuze discussie is blijkbaar moeilijk voor je. Een vereiste is dat je hetgene waar je op reageert doorleest. Je presteert het nu al een paar keer om dingen compleet te verdraaien :O

En dan ga ik er van uit dat je niet aan het trollen bent, want dat is nog triester. Ik zal in ieder geval niet meer op je reageren.

Verwijderd

Met mijn SE s700i kan ik ook gewoon mpeg afspelen hoor..en nog mooie kwaliteit ook (geluidskwaliteit = volwaardige Mp3 kwaliteit)...
kan hem alleen niet fullscreen spelen...hopen dat de nieuwe firmware dit wel ondersteunt :)

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Ik bezit nu een nokia 6680, een s60 dus.....
Programma Smartmovie speelt xvid avi af, doet dit met geen enkel probleem. Enige is, je zoekt 1 keer een juiste instelling uit (gewoon ff pielen wat voor jou het beste uitpakt) en vervolgens convert je met de bijgeleverde converter alles netjes om. Dit kost je (mij in ieder geval) nog geen 6 minuten voor een episode van Lost. Ondertiteld en wel en kom je dus voor 3 kwartier film rond de 60mb uit in een perfecte kwaliteit ondertiteld en wel.
Voor het geluid ben ik eens met het gebruik van een headset. Standaard headset vind ik inderdaad bagger maar een beetje tweaker mod m naar een universele 3,5" zodat je elke favoriete gewenste headset erop aan kan sluiten ( zie 6680 topic) en klaar ben je.

Wat je er aan hebt? entertainment :? .... je gebruikt de functionaliteit van een smartphone, daar is die toch voor bedoeld ??

Overigens die videostreams van vodafone umts vind ik helemaal zo beroerd nog niet (een realmedia stream) t is goed te volgen en qua datastream blijft deze erg stabiel (in de randstad dan). Zo in de ochtend het journaal of de sport kijken in de bus is toch wel 1 van de meest relaxte dingen die ik tegenwoordig doe. Als we dan kijken naar de prijzen die voor umts gehanteerd worden vind ik dit nog erg sociaal, 0,25 per kwartier stream als je het vergelijkt naar toendertijd de introductie van gprs. Daarbij als elke provider de umts bandbreedte zal ondersteunen komen de goedkopere flat fee abbo's ook wel en zal er een soort pay-per-view systeempje komen. Niks mis mee, wil je het wel dan doe je het wel en als niet, niemand verplicht je ertoe...... klaar!

[ Voor 3% gewijzigd door martincm op 22-05-2005 00:04 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Heb net onderweg nog optimaal gebruik gemaakt van de 6680.. eerst als navigatiesysteem, toen bij een tankstation gestopt om wat te vreten te halen en ondertussen stukje film gekeken! Heerlijk relaxed, leve de smartphones! :*)

Ja okee, had natuurlijk ook nog m'n mail kunnen checken, wat forums na kunnen lezen en een spelletje kunnen spelen.. maar daar was de reis me niet lang genoeg voor! :P

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
het zal toch wel niet zo heel lang meer duren voordat draadloze beeldschermen ook gemeengoed zijn? tegen die tijd sjouwt iedereen met z'n PC in z'n broekzak en staan de films gewoon opgeslagen in Holly/Hillywood. de GSM als personal doorgeefluikje zeg maar :)
[/toekomstvisie]

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien kunnen jullie vermelden welke software er wordt gebruikt om de 3gp/mp4 filmpjes mee te maken?

Even een schaamteloze crosspost vanuit het K750i topic:

Ik heb nu zelf ook mijn filmpjes vloeiend gekregen en met erg goede geluidskwaliteit,
wat voor mij het belangrijkste is omdat ik er musicvideo's op zet.

Software:
Mpegable X4 Live 2.2 Build 7

Settings:

-Video Encoding tab:
video bitrate: 200kBit/s
video codec: ISO MPEG-4 (mpegable)
constant bitrate
adaptive framerate: full
comp. quality: high quality

- Audio Encoding tab:
audio bitrate: 128 kBit/s
audio codec: MPEG-4 AAC
stereo
sample rate conv: 44100

- Interoperability tab:
MPEG-4
video profile: simple profile
audio profile: AAC LC

- Video Preprocessing tab:
target framerate: 15.00Hz

- Image Preprocessing tab:
Cropping/Resizing --> Setup: QCIF (176x144) - Bilinear Resizing Mode
Display Dimension: UITVINKEN (heb ik ergens gelezen)

Verder vind ik wel dat pvAuthor filmpjes maakt met een veel mooiere IQ vergeleken met
Mpgeable X4 live, maar pvAuthor kan weer niet op 128kBit/s audio encoden...

Ik bekijk mijn filmpjes dus op mijn SE K750i met een res. van 176x144, maar ga nog proberen
om het op 176x220 te zetten.

• Chillz
  • Laatst online: 28-11 21:11
Genoil schreef op zondag 22 mei 2005 @ 08:55:
het zal toch wel niet zo heel lang meer duren voordat draadloze beeldschermen ook gemeengoed zijn? tegen die tijd sjouwt iedereen met z'n PC in z'n broekzak en staan de films gewoon opgeslagen in Holly/Hillywood. de GSM als personal doorgeefluikje zeg maar :)
[/toekomstvisie]
het zal niet lang duren voordat de mogelijkheid hiervoor er is...

maar of het dan ook echt zo toegepast gaat kunnen worden is een heel ander verhaal
* Chillz denkt aan copyrights, abonnementen, prijzen, datastromen...

Leeg - Sinds 20180907

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb de instellingen van Skillz gebruikt het het werkt op mijn K750i

Heb ook geprobeerd de videosize omhoog te schroeven naar 220x176 maar dan speelde de telefoon alleen het geluid. Heeft iemand dat wel werkend gekregen?

Mp4 versie (gehost op rapidshare)

Origineel (gehost op putfile.com)

Wat ik wel vreemd vind is dat het origineel rond de 5 mb is en de mp4 8 mb.

Iemand een verklaring?

Verwijderd

AvWijk schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:04:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

AvWijk, ikzelf gebruik momenteel een T-Mobile SDA voor het afspelen van divx,avi films. Dit mbv Pocket DivX Encoder, perfecte resultaten...ik heb alleen 1 klein probleempje,namelijk als ik subtitles mee laat omzetten naar de formaat van mn Qtek, krijg ik grote letters (soms opgebouwd uit 4zinnen) waardoor het bijna het volledige beeld overlapt. Ik heb geprobeerd om VobSub zo klein mogelijke lettergrootte te geven, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

Greets Lucci

• cornelixnootje1
ik heb inmiddels de c500 gekocht. Simlockvrij nog wel (gelukkig maar, dat kost 37 euro) voor 180 euro op marktplaats. Wel wat beschadigingen aan de onderkant, maar verder prima.

Films zien er prima uit. Pocket divx encoder is erg snel. En met name voor southpark (simpel beeld) friends (bekende decors etc) is het prima te doen. Ondertitels heb ik niet geprobeerd, maar het lijkt me lastig lezen op zo een klein scherm.

Geluidskwaliteit via de dopjes is erg goed. Ook echt fijn dat hij een universele hoofdtelefoonaansluiting heeft. :)

Verwijderd

Glashelder schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:30:
plus het geluid van een 6600/6630 is vele malen beter..3gp geluid is niet om aan te horen.
Op koptelefoon misschien van 6600.. maar de luidspreker van de 6600 = bagger

• degroot
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:07: Ondertitels heb ik niet geprobeerd, maar het lijkt me lastig lezen op zo een klein scherm.
.
Hmm die redenering snap ik niet helemaal,
Je kan toch ook je smsjes snel en makkelijk lezen?
Mijn ervaring is dat als je goed ript dat de ondertitels ook nog scherm en leesbaar blijven.
en dat is op een N6630(schermpje iets kleiner???).

www.degroot-it.nl

Verwijderd

degroot schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:14:
[...]

Hmm die redenering snap ik niet helemaal,
Je kan toch ook je smsjes snel en makkelijk lezen?
Mijn ervaring is dat als je goed ript dat de ondertitels ook nog scherm en leesbaar blijven.
en dat is op een N6630(schermpje iets kleiner???).
Het is inderdaad perfect te lezen, weet alleen niet hoe ik het probleem met grote lettertype kan wijzigen. Als ik met vobsub de lettertype verklein heeft het geen effect. Iemand een idee misschien?

• degroot
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:44:
[...]

Het is inderdaad perfect te lezen, weet alleen niet hoe ik het probleem met grote lettertype kan wijzigen. Als ik met vobsub de lettertype verklein heeft het geen effect. Iemand een idee misschien?
Bij mij precies hetzelfde probleem, zou ze ook graag nog een slag groter hebben op sommige films,
op andere films staat ie standaard al weer goed. een vaag iets maar zou graag een oplossing hier voor vinden.

www.degroot-it.nl

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 07:27
Skillz schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 08:41:
Misschien kunnen jullie vermelden welke software er wordt gebruikt om de 3gp/mp4 filmpjes mee te maken?

Even een schaamteloze crosspost vanuit het K750i topic:

Ik heb nu zelf ook mijn filmpjes vloeiend gekregen en met erg goede geluidskwaliteit,
wat voor mij het belangrijkste is omdat ik er musicvideo's op zet.

Software:
Mpegable X4 Live 2.2 Build 7

Settings:

-Video Encoding tab:
video bitrate: 200kBit/s
video codec: ISO MPEG-4 (mpegable)
constant bitrate
adaptive framerate: full
comp. quality: high quality

- Audio Encoding tab:
audio bitrate: 128 kBit/s
audio codec: MPEG-4 AAC
stereo
sample rate conv: 44100

- Interoperability tab:
MPEG-4
video profile: simple profile
audio profile: AAC LC

- Video Preprocessing tab:
target framerate: 15.00Hz

- Image Preprocessing tab:
Cropping/Resizing --> Setup: QCIF (176x144) - Bilinear Resizing Mode
Display Dimension: UITVINKEN (heb ik ergens gelezen)

Verder vind ik wel dat pvAuthor filmpjes maakt met een veel mooiere IQ vergeleken met
Mpgeable X4 live, maar pvAuthor kan weer niet op 128kBit/s audio encoden...

Ik bekijk mijn filmpjes dus op mijn SE K750i met een res. van 176x144, maar ga nog proberen
om het op 176x220 te zetten.
Ik gebruik dit proggie nu ook, maar in wat voor formaat moet ik die bestanden opslaan om ze op mn foon terug te kijken? (nokia 6230)
Probeer ook ff wat videoclips te converten maar de files die ik af heb kan ik alleen openen met winamp en ook niet op mn telefoon terug kijken

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

degroot schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:43:
[...]

Bij mij precies hetzelfde probleem, zou ze ook graag nog een slag groter hebben op sommige films,
op andere films staat ie standaard al weer goed. een vaag iets maar zou graag een oplossing hier voor vinden.
Niemand die een idee heeft?

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:53

Sorcerer8472

Mens sana?

Als we toch bezig zijn met software om beelden naar 3GP-formaat om te zetten enzo, weet iemand dan software (behalve helix) om realtime tv-beelden voor een mobiele telefoon streambaar om te zetten? Liefst gratis en open-source O-)

Ik gebruik Apple's Darwin Streaming Server om zelf wat files voor GSM/UMTS-telefoons te hosten. Misschien kan iemand met een UMTS/EDGE capable telefoon eens testen of ze het doen en of de kwaliteit enigszins te pruimen is?

rtsp://iridium.fluxxnet.nl/low.3gp (<1 MB totaal, 3:30 minuten, EDGE+)
en
rtsp://iridium.fluxxnet.nl/high.3gp (1.6 MB totaal, 3:30 minuten, werkt misschien nog op EDGE, zeker weten op UMTS)

(als deze links het niet doen werken rtsp://iridium.fluxxnet.nl:554/low.3gp en rtsp://iridium.fluxxnet.nl:554/high.3gp misschien)

[ Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 17-06-2005 20:30 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Kijoki
  • Laatst online: 29-11-2016
Heeft iemand hier een tip voor wat ik moet doen om .avi filmpjes op de SX1 te bekijken? Er is namelijk een programma (smartmovie) waarbij je fullscreen kan kijken op de SX1, de overige software is allemaal kleiner.
Maar ik vind die omzet proggie op pc voor smartmovie zo irritant, weet niet precies wat ik allemaal moet doen en het omzetten van dvd filmen is helemaal een ramp (die van makayama doet et automatisch maar scherm is ook zo klein en versie 1.2 ofzo doet et niet goed bij mij...)
Pagina: 1