Etech wireless router probleem

Pagina: 1
Acties:

• metal_voltant
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-03-2018
Hoi,

Ik heb laatst een wireless router van E-tech gekocht. En alles werkt prima. Alleen, als ik met mijn laptop te ver van de router ga zitten (stel ik ga buiten zitten, en de router staat voor het raam, dat is zo'n 6 meter van elkaar verwijdert), dan doet msn het niet meer op de laptop. Internet werkt perfect alleen msn doet het dan niet meer. Bij de pc's die ik gewoon met kabels heb aangesloten doet alles het perfect. Heb de searchfunctie gebruikt maar niks nuttigs gevonden. Wie kan mij helpen? :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-05 10:31
Wat een vreemd probleem. Bij dit soort rare problemen moet je altijd proberen dingen uit te sluiten. Leen eens een laptop van een vriend en probeer het daar eens mee.

DIT IS MIJN WEBSITE

• metal_voltant
hmm ok, dan ga ik dat eens proberen :). Maar het is wel zo, bij andere mensen thuis, als ik daar iets verder van de router afzit, dan doet msn het wel gewoon. Dus zou het niet met een verkeerde instelling in de router te maken kunnen hebben?

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04 10:28
Glas is funest voor draadloze ontvangst vanwege de hoge dichtheid.
Probeer eens je router op een andere plek te zetten. Dit zou je probleem waarschijnlijk al verhelpen.

Uiteraard moet je router ook niet naast/boven/onderop je dect-basisunits staan e.d.

• metal_voltant
hmm nee, want als ik gewoon onder in de woonkamer zit, dan kan ik ook niet op msn ^^.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:59
offtopic:
Vreemd probleem trouwens, ik heb juist de ervaring dat die goedkope E-techs een heel goed bereik hebben...

• metal_voltant
ik zeg ook niet dat het bereik slecht is. Internet enz doen het prima, alleen ik kom gewoon niet op msn. Alleen als ik erbij in de buurt zit, of de kamer ernaast bijv.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

Ping eens een aantal keren naar de router. Heb je last van packetloss?
En hoe sterk is je verbinding (Very Low?)?

Nederlander in België

• metal_voltant
de verbinding is uitstekend, geeft hij aan (pingen doe ik morge wel ff).

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 11:13
Heb ooit ook een e-tech router gekocht, alleen maar elende mee gehad, en het lijkt erop dat jij precies hetzelfde ervaard.
Uiteindelijk terug gestuurd, routershop zei dat hij OK en werkte daar, maar bij mij thuis niet.
Uiteindelijk alleen maar extra geld gekost etc.

Terugbrengen als het nog kan.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

Ben er ook niet zo'n fan van :) Altijd kloten met die dingen.
Maar ben nog benieuwd naar de ping-test, want als niet alle pings doorkomen heeft hij (toch) gewoon een slechte connectie.

Nederlander in België

• metal_voltant
net ff gepingt. Werkt allemaal perfect. Alle packages komen aan. Ik ga nu ff een firmware update proberen.
Pagina: 1