Haloa,
Ik heb nu dus een Ubuntu install gemaakt op een aparte hd. Zover alles goed. Nou wil ik deze dus op mijn raid-0 array zetten (via een HPT374 controller). Ik heb het programma dmraid gedownload, gecompiled en met dmraid -ay -v mijn partities in de /dev/mapper gekregen.
Alle data overgepompt op de partities, werkte ook nog prima,
Hierna heb ik met ./dmraidinitrd linuxrc initrd een initrd gemaakt welke dus m`n kernel kan laden vanaf m`n /dev/mapper/hpt37x_cfghfbacib3 partitie. Mijn lilo.conf:
Hierna reboot. Alles gaat goed, ook de hpt374 controller wordt gezien, alleen als hij root wil mounten gaat het fout..
Determining root device...
Mounting root...
/linuxrc: cannot open dev/console: No such file or directory
Waar kan dit nou weer aan liggen????
Thnx.
Ik heb nu dus een Ubuntu install gemaakt op een aparte hd. Zover alles goed. Nou wil ik deze dus op mijn raid-0 array zetten (via een HPT374 controller). Ik heb het programma dmraid gedownload, gecompiled en met dmraid -ay -v mijn partities in de /dev/mapper gekregen.
Alle data overgepompt op de partities, werkte ook nog prima,
Hierna heb ik met ./dmraidinitrd linuxrc initrd een initrd gemaakt welke dus m`n kernel kan laden vanaf m`n /dev/mapper/hpt37x_cfghfbacib3 partitie. Mijn lilo.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| lba32 boot=/dev/mapper/hpt37x_cfghfbacib3 map=/boot/.map #use this to set the correct bios device code, lilo is unable to guess it accurately. disk=/dev/mapper/hpt37x_cfghfbacib bios=0x80 prompt timeout=150 delay = 50 default=2.6.9 image = /boot/vmlinuz-2.6.10 initrd=/boot/initrd #created by dmraidinitrd root = /dev/ram0 append="init=/linuxrc real_root=/dev/mapper/hpt37x_cfghfbacib4" label = "2.6.9" other = /dev/mapper/h |
Hierna reboot. Alles gaat goed, ook de hpt374 controller wordt gezien, alleen als hij root wil mounten gaat het fout..
Determining root device...
Mounting root...
/linuxrc: cannot open dev/console: No such file or directory
Waar kan dit nou weer aan liggen????
Thnx.
[ Voor 23% gewijzigd door Rempage0611 op 16-05-2005 14:08 ]