PII 300 en Geforce2MX

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 12:02
Is het mogelijk om Unreal Tournament op een PII 300 met een Geforce2 MX kaart te draaien met een normale snelheid?
PII 300 heeft verder Maxtor Diamondmax 40 plus (7200 rpm) HD en 192 MB ram.

Ik moet namelijk binnen zo kort mogelijke termijn, en tegen de laagste kosten een pc geschikt zien te krijgen voor UT.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
koop gewoon een mx jah. en als het toch nog wat te langzaam is. ook een celeron op je oude moederbord.. moet wel lukken

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Unreal draait toch het beste op glide, dus op een 3dfx kaart :?

Koop dus een v3-3000, scaled geloof ik ook veel beter dan een MX
maar je mist wel 32bits met die kaart, je zou ook kunnen kiezen voor de v3-4500 maar dat is een 3000 met 32bits en in de reviews die ik over deze kaart gezien hebt komt ie er niet zo goed vanaf.

reviews:
http://www.xbitlabs.com/video/ati-radeon-sdr.html (radeon sdr is natuurlijk ook een optie)
http://www.pcworld.com/reviews/article.asp?aid=37145
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1370
http://www.sharkyextreme.com/hardware/articles/value_3dcard_roundup_10-00/

de meeste reviews vinden de MX de beste kaart (prijs\kwaliteit)

• Martin Sturm
Het is maar tijdelijke oplossing.. We hoeven het ook maar 1x te gebruiken ofzo (misschien nog wel meer, maar het is eigenlijk voor 1x ff bedoeld). Later zal het mobo en al ook geupgrade worden (Thunderbirdje ofzo). Maar ik noem een geforce MX omdat ik dan denk ik maar een twinview bestel. Dan kan ik tzt ook een 2'e monitor er op aansluiten. Maar het gaat er nu gewoon alleen om dat het speelbaar is, en betaalbaar. We hebben een aantal pc's nodig, en dan kom je tot zulke creatieve akties :)

We hebben hier ook nog een P3 550 met 128 mb en een Asus V3800 Combat (met 8 mb als ik me niet vergis, en volgens mij dus een TNT2 M64 ofzo (klopt dat?)). Zou je daar (zonder upgrades!!) ook UT op kunnen draaien?

• Martin Sturm
Zijn er nog meer mensen die er wat over kunnen zeggen?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ongetwijfeld een Voodoo 3 2000pci versie, die past het beste bij je systeem en het is een Glide kaart ( UT is Glide ) + de Voodoo is lekker goedkoop.

Die-hard Brexiteer

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Ik sluit me bij de meerderheid aan: koop een Voodoo-kaart :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

We hebben hier ook nog een P3 550 met 128 mb en een Asus V3800 Combat (met 8 mb als ik me niet vergis, en volgens mij dus een TNT2 M64 ofzo (klopt dat?)). Zou je daar (zonder upgrades!!) ook UT op kunnen draaien?
Ik heb een soort gelijk systeem gehad, alleen met een 32mb versie videokaart.
UT kon ik hier goed mee draaien.
Ik verwacht dat het hier ook het geval zal zijn.
Natuurlijk de nieuwste drivers gebruiken.

En wat je vraag betreft omtrent een aankoop voor een nieuwe videokaart voor die andere pc.

Wil je de kaart later meenemen naar die toekomstige THunderbird die je wil aanschaffen. Koop dan een geforce 2mx van hercules. Aangezien deze nog beter zal presteren onder die toekomstige Thunderbird.
Wil je de videokaart niet meenemen, ga dan voor een 3dfx vodoo kaart de 2000 versie of hoger. Dan ben je voordeliger uit.

Welke speelt beter onder UT ?

De 3dfx kaart, maar de geforce is mooi voor die upgrade voor later !
Al deze 2 kaarten laten UT lekker op het systeempje draaien wat je nu hebt.

suc6 !

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 11 januari 2001 10:28 schreef msturm10 het volgende:
Ik heb zelf ook nog een C266/128MB/TNT2-M64-32MB, deze kan UT draaien. Weliswaar op 640-480, omdat je dan nog een framerate haalt die rond de 30fps blijft. :'(Voorheen zat hier dus een ATI-RageII-8MB in. UT werkte ook hier op, maar de performance was niet om over naar huis te schrijven. ;( I.m.c. een oud VooDooI-4MB kaartje kon ik iig mee spelen met mijn maatjes.:)

Ik vermoed iig dat de configuratie, die je nu opgeeft, wel geschikt is voor UT. Je moet er echter niet te veel van verwachten.(8>

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Op zeker dat mijn GF-2Ultra beter UT-benchmark geeft dan zo'n Voodoo 3/4 kaartje...

'Nuff said

• Martin Sturm
OK.. thanx. Ik wil hem (die videokaart dus) meenemen naar een nieuwe pc (over een weekje of 3) maar voor die tijd hebben we een UT pc nodig (voor lanparty).

Ik denk dat ik dan maar een hercules kaartje bestel. En ik verwacht er ook niet teveel van, hoeft ook niet, want het is maar voor 1x.

Verwijderd

Koop een voodoo-kaart..lijkt mij

• Martin Sturm
Ik heb toch maar een Geforce 2 GTS besteld. Met TV-out. Dan heb ik er daarna ook nog wat aan. Nieuwe monitor, geheugen, en mobo komen over een maand. En tada: dan is dit opeens mijn snelste computer :)

Verwijderd

Goed Gedaan man.. G-Force ro3lt echt wel zwaar boven voodoo.. ik haal binnenkort ook een Hercules MX2

• Martin Sturm
Ik hoop het..

Verwijderd

UT schijnt erg CPU intensief te zijn. En om nou alleen een voodoo voor UT te kopen lijkt me overdreven. Prik er dus (ook) maar een betere cpu in. Daarnaast is een voodoo kaart ook nog eens erg processor afhankelijk. Dus goede keuze die Geforce2 MX.
Pagina: 1