Coax netwerk aan ander netwerk verbinden*

Pagina: 1
Acties:

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 17:08

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Oude situatie:

Chello kabel aansluiting aangelegd door monteur, doorgetrokken vanuit de meterkast naar de zolder. monteur heeft hiervoor nieuw soort coax voor gebruikt. Op zolder: aansluiting via kabelmodem naar Linksys WRT54G AP/Router. en vanuit daar naar 2 computers (via LAN verbinding) en 1 computer op de eerste verdieping (via wirless).

Nieuwe situatie:
Chello digitale telfonie aangevraagd, aangelegd door monteur. Deze gaf aan dat de aansluiting zoals die was niet goed is. Kabel(ARRIS)modem moet in de meterkast, router plaatsing eigen keuze. Oke mee ingestemd. Monteur kon de 'oude' coax verbinding niet weghalen, deze zat door de verschillende bochten zeer vast, en hij had er verder ook geen zin in. Ik heb er mee ingestemd dat deze kon blijven, wilde toch alles wirless gaan aansluiten.

Resume:
Zolder: 2 computers die wirless opereren met een max van 11Mbps verbinding daar er te veel obstakels zijn. 1ste verdieping goede tot exelente verbinding van 54 Mbps.
de coax kabel is er nog, en deze is in de meter kast nog steeds verbonden met de nieuwe kabelmodem.

Vraag:
Wat heb ik nodig zodat de computers op zolder toch weer via de coax worden verbonden met de kabelmodem. en geeft dat device de computers elk een eigen IP nummer?

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
en jij wilt coax gebruiken omdat?
en je hebt een coax van je modem doorlopen naar zolder?
volgens mij kun je beter gewoon met utp werken, in de linksys zit een router en daar past dus alleen utp op

PSN: djmurcielago

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je wilt dus 2 verbindingen aansluiten op het kabelmodem begrijp ik? Dat is niet mogelijk volgens mij. Gewoon zoals djmucielago aangeeft een utp kabel trekken naar boven.

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
djmurcielago schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:31:
en jij wilt coax gebruiken omdat?
en je hebt een coax van je modem doorlopen naar zolder?
volgens mij kun je beter gewoon met utp werken, in de linksys zit een router en daar past dus alleen utp op
Ik wil die coax gebruiken omdat deze er al ligt en ook is aangesloten dmv een splitter aan de kabelmodem, die linksys gebruik ik eigelijk in dit verhaal alleen voor wireless. eigelijk wil ik dus 2 netwerken opzetten, zie ik dat goed? 1 wirless en 1 via de kabelmodem ---> coax---> zolder--->bridge?/AP?/enz..---> 2 computers

[ Voor 6% gewijzigd door jefjef op 16-05-2005 13:43 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
je wilt het zoveel moeilijker maken volgens mij
met coax heb je onder andere converters nodig om het aan te sluiten
terwijl de router alles veel makkelijker via utp kan doen, dus je hoeft alleen de kabeltjes te vervangen en aan te sluiten en het werkt

btw, een splitter? die zit dan toch voor het modem? of heeft je modem ook een coax uitgang?

PSN: djmurcielago

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
djmurcielago schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:50:
je wilt het zoveel moeilijker maken volgens mij
met coax heb je onder andere converters nodig om het aan te sluiten
terwijl de router alles veel makkelijker via utp kan doen, dus je hoeft alleen de kabeltjes te vervangen en aan te sluiten en het werkt

btw, een splitter? die zit dan toch voor het modem? of heeft je modem ook een coax uitgang?
De Arris Modem heeft ook een COAX uitgang, deze modem is voor de telefonie en ink denk later ook voor de digitale TV.

Zoals jullie bemerken ben ik niet echt thuis in Netwerken opzetten, de search geeft niet echt duidelijkheid in wat ik wil. Nu kan ik via marktplaats dit kopen:

Repeater 3com AUI/BNC
type 3C1620
In AUI
Uit BNC
tranceiver aui naar utp

Coax is toch een BNC aansluiting? dus een oude netwerkkaart met een BNC aansluiting kan ook? of zie ik het nu wel heel erg simpel?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neuh hoor dat zie je goed ,,,

wel ff xp drivers oid ervoor vinden .. (dat is de echte kunst)

[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 16-05-2005 15:25 ]

Iperf

Verwijderd

Titelfix

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Oke dus:

een oude netwerkkaart met een BNC aansluiting kan ook, krijgt deze dan een IP van de ARRIS modem toegewezen of moet ik dat doen?

en optie 1:
Repeater 3com AUI/BNC
type 3C1620
In AUI
Uit BNC
tranceiver aui naar utp

is dit dan ook een optie?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

jefjef schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:39:
Oke dus:

een oude netwerkkaart met een BNC aansluiting kan ook, krijgt deze dan een IP van de ARRIS modem toegewezen of moet ik dat doen?

en optie 1:
Repeater 3com AUI/BNC
type 3C1620
In AUI
Uit BNC
tranceiver aui naar utp

is dit dan ook een optie?
Het probleem is dat de gelegde kabel voor breedband (= televisie/radio) bedoeld is, en dat is dan een 75 Ohms RG59 kabel. 10Base-2 Ethernet gebruikt 50 Ohms RG58U bekabeling. Het hangt van de lengte van de kabel en de toleranties van de Ethernet-componenten af of het gaat werken.

Soms tukt het, soms niet, maar je moet in ieder geval 75 Ohms terminators zien te vinden, mixen van 50 en 75 Ohms componenten zal zeker geen werkende situatie opleveren (wel eens een keer een hele verdieping down gebracht door een verdwaald stukje RG59 in een 10Base-2 segment op te nemen).

Ideaal zou 10Broad-36 zijn, 10 Mbps Ethernet, gemoduleerd op een breedband-signaal, over 75 Ohms bekabeling, maar dat heb zelfs ik als verzamelaar van netwerk-exotica nog niet kunnen vinden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 17:31
Het simpelst is gewoon je wrt54g op je arris modem aansluiten en gewoon utp naar boven trekken.
Je kan dan 1 pc via utp doen en de andere via wireless. Je zou de andere pc via een switch op zolder dan ook via utp aansluiten(of gewoon nog een stuk utp vanaf je router trekken.)

Weet alleen niet of je wrt54g wel 20mbit via de wan poort aankan..
Pagina: 1