Hallo,
Ik zit hier op de laptop van mijn moeders werk, en continu krijg ik een melding dat wuauclt.exe is vastgelopen (zie screenshots). Ik heb opgezocht wat dit proces betekend; het zorgt ervoor dat de automagische updates binnenkomen (deze optie stond op aan, heb ik uitgezet maar dit heeft geen effect).
Ook valt het me op dat het windowsbeveiligingscentrum niet klaagt dat de pc onvoldoende beveiligd is, naar mijn weten deed de laptop dit 'vroeger' wel. Ik heb nog geprobeerd de nieuwste updates binnen te halen via de windows update site, maar dit werkt niet. Hier krijg ik, na een aantal vastlopers van wuauclt.exe, deze melding:

Verder heb ik nog een probleem, ik kan geen enkel programma installeren wat een msi installer gebruikt, zoals daemontools of msn:

Ik kom er niet uit waarom dat niet kan
, als het aan mij lag, had ik allang windows opnieuw geinstalleerd op de laptop, maar dat is dus geen optie aangezien de machine niet van mij is.
Specs van de laptop:
Acer Travelmate 244LC
Celeron 2.6GHz, 256DDR, 30gb hdd.
Ik zit hier op de laptop van mijn moeders werk, en continu krijg ik een melding dat wuauclt.exe is vastgelopen (zie screenshots). Ik heb opgezocht wat dit proces betekend; het zorgt ervoor dat de automagische updates binnenkomen (deze optie stond op aan, heb ik uitgezet maar dit heeft geen effect).
Ook valt het me op dat het windowsbeveiligingscentrum niet klaagt dat de pc onvoldoende beveiligd is, naar mijn weten deed de laptop dit 'vroeger' wel. Ik heb nog geprobeerd de nieuwste updates binnen te halen via de windows update site, maar dit werkt niet. Hier krijg ik, na een aantal vastlopers van wuauclt.exe, deze melding:
Screens:[Foutnummer: 0x80248011]
Windows Update heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. De volgende bronnen zijn wellicht nuttig voor het oplossen van het probleem:
Ga voor zelfhulp naar:
Windows Update-antwoordcentrum
Windows Update-probleemoplosser
Windows Update-nieuwsgroepen
Ga voor ondersteuning naar:
Microsoft Online Assisted Support (gratis voor problemen met Windows Update)

Verder heb ik nog een probleem, ik kan geen enkel programma installeren wat een msi installer gebruikt, zoals daemontools of msn:

Ik kom er niet uit waarom dat niet kan
Specs van de laptop:
Acer Travelmate 244LC
Celeron 2.6GHz, 256DDR, 30gb hdd.