Toon posts:

Geen netwerk met Edimax BR-6104KP router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een Edimax router gekocht met usb printerpoort zodat ik onafhankelijk het internet op kan met me 3 pc's en via alledrie kan printen. Na een hoop gedoe heb ik eindelijk de printer werkend, maar ik krijg het netwerk niet aan de praat. Ik krijg geen toegang tot de werkgroep. Ik moet toch gewoon de Wizard voor thuisnetwerken uitvoeren?? Ik zie de werkgroep wel op alle pc's maar kan er niet in komen. Op alle 3 de pc's draait winXP. Ligt het misschien aan een firewall ofzo? ik kom er niet meer uit. Heeft iemand een oplossing?? Heb btw al firmware upgrade gedaan, heeft niet geholpen

Bedankt!!

Mig

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 13:01 ]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:45
De router heeft in wezen weinig te maken met de werkgroep. De werkgroep is een softwarematig ingesteld fenomeen. Het enige wat de router doet (in feite niet eens de router, maar de ingebouwde switch), is de computers met elkaar verbinden.

Die Wizard Thuisnetwerken is echt een kloteding :r Hoe ik het altijd instel:

- rechtsklikken My Computer --> eigenschappen
- tabblad "Computernaam"
- knop: "Wijzigen"

Hier werkgroepnaam en computernaam invullen. Dit logischerwijs op alle drie de PC's. Als het goed is zitten ze dan in dezelfde werkgroep.

Je moet uiteraard wel iets sharen om echt iets te kunnen zien op een PC.

- Klik eens met rechts op een willekeurige map
- eigenschappen
- tabblad delen

Hier moet je vaak nog ene heel irritant een of ander restrictie uitzetten (zoiets als: "ik begrijp het risico van bestanden delen").

Succes.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Heb gedaan wat je zei, maar het heb niets geholpen.. Nog andere ideën??

Mig

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Aangezien je een router hebt is het draaien van een firewall minder belangrijk, je zou deze eens kunnen disablen of compleet afsluiten bij ALLE PC's... Let ook op de ingebouwde firewall van Windows XP SP2.
Verder is het belangrijk op de computers de benodigde protocollen geïnstalleerd te hebben: TCP/IP voor communicatie (en internet) en "File & Printersharing" Zorg dat deze ook aangevinkt staan.

Probeer je probleem op te lossen door in lagen te zoeken. Heb je connectie ? (kun je een ping sturen) etc.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt