[Medion Laptop]Accu werkt niet goed meer

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• robinvd
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 12:49
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Medion Laptop (model MD41300): hij pakt meestal de accu niet meer.
Bijvoorbeeld, ik heb mijn laptop op de adapter staan, de accu zit erin maar mijn acculampje gaat niet branden en Windows herkent niet dat er een accu inzit. Hij laad ook niet op, als ik namelijk een lege accu erin stop, dan een uurtje wacht en probeer hem aan te zetten op accustroom wil hij niet opstarten (PIEPPIEP, batterij low).
Het rare is dat hij hem soms wel pakt, dan laadt hij gewoon op en als hij vol zit kan ik mijn laptop gewoon gebruiken (met of zonder dat windows de accu ziet, zonder netstroom).

Ik hoop dat jullie mijn probleem een beetje snappen, zoniet vraag maar. Het is een beetje ingewikkeld en dus moeilijk te omschrijven.

Specs: http://www.tweakzone.nl/specs/1562

Nog een opmerking: mijn accu zit vast met een paar vage voetjes in de accu-ruimte. Nu is 1 zo'n klein voetje licht beschadigd. Maar ik kan wel duidelijk zien dat alle contactjes op de accu contact maken met de laptop. Dus volgens mij kan het daar niet aan liggen.
Opmerking 2: Ik heb een tijdje geleden mijn laptop geformatteerd. Nu bestaat mijn HD uit een extra partitie waarop drivers en tools staan die er in het begin op stonden. Ik heb die na de formattatie gewoon allemaal weer geïnstalleerd behalve 1 driver en die heet WinFlash. Volgens mij is dat een tooltje om de bios te flashen. Dus ik bekeek de readme een daarin stond dat ik een *.rom file nodig had. Maar die zat er niet bij en zodoende kan ik niet flashen. Zou het heel misschien eraan kunnen liggen dat ik een te oude bios heb? En zo ja, weet iemand waar ik een nieuwe bios kan vinden? (Er staat wel wat op de Medion-site zelf, maar de naam van die flash kan ik nergens terugvinden in/op mijn laptop/hardware/systeembeheer. Geen idee dus of deze veilig is, en ik heb geen zin in een kapot mobo).

Alvast bedankt voor jullie moeite!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Deze had je denk ik beter in Complete Systemen & Laptops kunnen plaatsen :)

Heb je foto's van de beschadigingen en de contactpuntjes eventueel? Ik denk toch dat het een slecht contact ergens is, aangezien je aangeeft dat 'ie het soms gewoon goed doet... Is je accuduur dan ook normaal?

Hier stond een dode link.

• robinvd
strandbal schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:58:
Deze had je denk ik beter in Complete Systemen & Laptops kunnen plaatsen :)

Heb je foto's van de beschadigingen en de contactpuntjes eventueel? Ik denk toch dat het een slecht contact ergens is, aangezien je aangeeft dat 'ie het soms gewoon goed doet... Is je accuduur dan ook normaal?
Accuduur (vrijwel) normaal, kleine 2 uur

Foto's:
http://robinvd.freehosting123.com/fotolaptop/1.jpg (rechterhoudertje)
http://robinvd.freehosting123.com/fotolaptop/2.jpg (op accu)
http://robinvd.freehosting123.com/fotolaptop/3.jpg (op laptop)

Belichting is nix trouwens, ben niet zo'n foto-held :)

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De accu zit nog wel goed klem, ondanks dat dat stukje is afgebroken? Zit er enige speling in?

Ik zou anders toch even proberen de contactjes schoon te maken, en misschien een beetje contactspray erop.

In het ergste geval maken de contactjes aan de kant van het moederbord niet meer goed contact...

• robinvd
strandbal schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:11:
De accu zit nog wel goed klem, ondanks dat dat stukje is afgebroken? Zit er enige speling in?

Ik zou anders toch even proberen de contactjes schoon te maken, en misschien een beetje contactspray erop.

In het ergste geval maken de contactjes aan de kant van het moederbord niet meer goed contact...
De accu heeft een kleine speling maar dat is aan de andere kant van waar de contactjes zitten. Het kapotte houdertje is dus ook aan de andere kant (links) vanwaar de contactjes zijn (rechts). Ik zal de contactjes binnenkort eens schoonmaken (moet ff spray kopen morgen dan). In geval van het ergste geval, zou ik er dan nog wat aan kunnen doen?

edit:
Zelfs als ik de accu gewoon stevig vasthoudt, of klein beetje beweeg, maakt hij nog geen contact. Zou dan toch wel moeten? En je weet zeker dat het niet aan de bios kan liggen?

[ Voor 11% gewijzigd door robinvd op 16-05-2005 13:15 ]

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hmm, je kan proberen je bios naar de nieuwste versie te gooien, maar aangezien het probleem er eerst niet was lijkt het me niet dat het de bios kan zijn....

Als je 'm stevig aandrukt en hij werkt nog niet dan weet ik het ook zo even niet... Misschien toch iets mis met de contactjes...

Verwijderd

Bellen met Medion. Uitleggen wat het probleem is..
Opsturen en offerte laten opmaken.
Niet mee eens.. sturen ze hem terug.. Kost je alleen verzendkosten.
zelf ook gedaan voor een klant met een backlight probleem. Starter was kapot.. rep kosten was 67 euro.. dat is dan nog wel doe moeite.. dus proberen waard.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alvast bedankt voor jullie moeite!
Waarom zouden wij moeite voor jou doen als jij niet de moeite doet voor anderen :?

Je hebt in de 2.5 jaar dat je hier op GoT rondloopt nog nooit gepost in andermans topic :/

Voeg toe dat je een vraag stelt wat in totaal een andere subforum thuishoort, en de afweging moven of sluiten is snel gemaakt...

Ik zou je dan ook vooral willen vragen wat socialer te zijn en GoT als community te beschouwen en niet als een of andere helpdesk :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.