Hoi allen,
Momenteel zit ik met een dilemma. Ik ben bezig met het schrijven van een applicatie die ook vanaf andere PC's aangeroepen/beheerd moet kunnen worden. Nu is het de bedoeling dat het beheer via een website gaat lopen. Deze website draait niet op het zelfde systeem als mijn applicatie.
Het geheel gaat draaien op Windows 2003 Servers.
Nu zijn er in mijn ogen twee systemen die ik kan gebruiken om mijn applicatie aan te roepen/te beheren;
middels DCOM
- COM-server in mijn applicatie
- evt. COM-client in een DLL
De website (PHP) spreekt de server dan aan via:
- het aanspreken van functies binnen de COM-client DLL; óf
- direct uitvoeren van COM-functies vanuit PHP
middels TCP
- TCP-server in mijn applicatie
- evt. TCP-client in een DLL
- het aanspreken van functies binnen de TCP-client DLL; óf
- direct uitvoeren van TCP-functies vanuit PHP
Op zich zou ik beide manieren kunnen programmeren, maar ik zit te twijfelen wat nu "de juiste manier" is om dit te doen. Mijn gevoel zegt dat TCP/IP eenvoudig/stabieler is, maar anderzijds weet ik dat COM hier weer voor bedoeld is (en het programmeren van een COM-server binnen mijn applicatie lukt me ook wel).
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar jullie mening en eigen ervaring.
Momenteel zit ik met een dilemma. Ik ben bezig met het schrijven van een applicatie die ook vanaf andere PC's aangeroepen/beheerd moet kunnen worden. Nu is het de bedoeling dat het beheer via een website gaat lopen. Deze website draait niet op het zelfde systeem als mijn applicatie.
Het geheel gaat draaien op Windows 2003 Servers.
Nu zijn er in mijn ogen twee systemen die ik kan gebruiken om mijn applicatie aan te roepen/te beheren;
middels DCOM
- COM-server in mijn applicatie
- evt. COM-client in een DLL
- het aanspreken van functies binnen de COM-client DLL; óf
- direct uitvoeren van COM-functies vanuit PHP
middels TCP
- TCP-server in mijn applicatie
- evt. TCP-client in een DLL
- het aanspreken van functies binnen de TCP-client DLL; óf
- direct uitvoeren van TCP-functies vanuit PHP
Op zich zou ik beide manieren kunnen programmeren, maar ik zit te twijfelen wat nu "de juiste manier" is om dit te doen. Mijn gevoel zegt dat TCP/IP eenvoudig/stabieler is, maar anderzijds weet ik dat COM hier weer voor bedoeld is (en het programmeren van een COM-server binnen mijn applicatie lukt me ook wel).
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar jullie mening en eigen ervaring.