Pioneer versterker: beschadigd na overbelasting?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:51
Ik heb een paar weken geleden redelijk harde muziek gedraait tijdens een muziek dvd die ik net had gekocht. Sindsdien doet alleen mijn versterker vrij raar. Als ik hem namelijk in de ochtend aanzet als ik mijn pc opstart, dan hoor ik zzzZZZZZzzzz even door de speakers, misschien maar een halve seconde maar wel irritant.

Als ik hem na een paar uur normaal gebruik weer wil uitzetten, dan krijg ik een soort plopje te horen. Normaal faden de lichtjes van de versterker uit en hoor je verder niets, nu is het PLOP en zijn de lampjes meteen uit.

Ook als ik bijvoorbeeld een testtoon van 35Hz afspeel hoor ik dat het niet helemaal goed klinkt. Normaal voelde ik dan de subwoofer een beetje trillen maar nu is het meer gekraak dan bass.

Kan het zijn dat mijn versterker (pioneer sa-6300) kapot is, en zo ja, is dat nog te repareren? De versterker die ik heb komt soms op Marktplaats voorbij voor een paar tientjes, maar dan weet ik niet of die hetzelfde probleem heeft als degene die ik nu heb. Dus ik zou graag willen weten of dit nog te repareren is.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.