Toon posts:

Help geheugen kaart werkt niet meer!!foto's kwijt!

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een fujifilm finepix f10 aangeschaft met een 1gig geheugenkaartje en heb gisteren op een zeer belangrijk feest tot wel 300 foto's gemaakt. Ik keek ze naar afloop van het feest nog door. Echter vanmorgen stop ik hem in de cardreader en hij pakt hem wel maar alle afbeelding leest ie 4 keer dubbel en ik miste er veel. IK haalde het kaartje eruit en stopte hem er opnieuw in en voortaan geeft ie aan dat er geen afbeeldingen op het kaartje staan, ik heb hem in de printer gestop, in een andere camera die xd ondersteunt en in een andere cardreader. Niks helpt. Wat wel raar is dat mijn camera nog aangeeft dat ik nog maar 53 foto's kan maken.

Mensen alsjeblieft die foto's zijn ontzettend belangrijk voor mij, is er nog een kans (zo ja hoe) dat ik de foto's terug krijg?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 20:23
Er is een kans dmv recovery software. Ga eerst maar eens op zoek naar vergelijkbare topics hier op GoT en google, want je bent zeker niet de eerste die dit probleem heeft.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:17

Garyu

WW

Er is in de search veel terug te vinden over dit onderwerp, maar ik weet hoe het voelt als je plotseling al je data kwijt denkt te zijn. Wat tips:

- Maak absoluut géén nieuwe foto's met dit kaartje, je overschrijft gegarandeerd de data die nog van je oude foto's aanwezig zijn!
- Stop het kaartje in een cardreader, en lees de data uit met een programma dat niet naar het filesysteem kijkt, maar gewoon op zoek gaat naar JPG-headers op het kaartje. Een programmaatje dat ik al een paar keer met succes gebruikt heb is "Zero Assumption Digital Image Recovery". Dit is een freeware programmaatje!

Succes met het terughalen van je data.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals al gezegd is dit mogelijk te recoveren met speciale software, vaak is dat via google wel te vinden of probeer even de search. Je bent niet de eerste die foto's zo kwijt raakt en je zult zeker niet de laatste zijn. Succes ermee!

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.