Toon posts:

[USR 8054 Wifi Router] URL Blocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de allernieuwste firmware voor mijn US Robotics 8054 Wireless Turbo Access Point & Router geïnstalleerd. Ik hoopte eigenlijk het onderdeeltje 'URL Blocking' terug te vinden hierin, maar helaas... Weer niets...

Dus daarom dan ook dit topic! Weet er iemand onder jullie hoe je een bepaalde site (bv. www.microsoft.com) kan blokkeren op deze router, zodanig dat niemand die op het netwerk zit die site kan bezoeken?
Ik dacht dat ik het heel simpel kon oplossen, door het ip adres van die website in m'n Firewall Rule op de router op 'Deny' te zetten, maar dat werkt dus niet...
Ik heb voor de gemakkelijkheid ook even een screenshotje genomen van het 'Firewall Rule'-onderdeel van de router, zodanig dat jullie me misschien kunnen helpen! Dat screenshotje kan je hier vinden: http://users.telenet.be/amor_romani/usr/usr.jpg

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:45
Volgens mij kan dat simpelweg niet.

Hoe je het wel voor elkaar kan krijgen is op de PC zelf (uitgaande van IE) is menu extra/internet opties/privacy/websites

Hier kun bepaalde websites blokkeren (met password).

Met FireFox is dat waarschijnlijk ook wel mogelijk, maar dat heb ik hier niet dus kan ik niet testen :)

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 16-05-2005 14:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 13:43

Shuriken

Life is all about priorities

Je zou ook in de lmhost file de domein naam naar 127.0.0.1 kunnen laten verwijzen. Enig probleem is dat je dat op elke pc apart moet doen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Mja, hoe ik het op de pc zelf blokkeer weet ik wel...

Maar ik had het graag op m'n router kunnen instellen...

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Ik had het ook een keer getest op m'n 3Com gateway, werkte in eerste instantie ook niet.

Toen heb ik de router opnieuw opgestart (reboot) met de url filtering en op de PC even ipconfig /release > ipconfig /renew, toen werkte het.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het onderdeeld 'URL Filtering' of blocking is niet aanwezig in mijn routerconfig...
Zou het mogelijk zijn om dat via de Firewall Rule klaar te spelen? Wat moet ik dan juist invullen in die fields? Misschien dat iemand die ook ervaring heeft met een USR hier antwoord op weet

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:49:
Maar het onderdeeld 'URL Filtering' of blocking is niet aanwezig in mijn routerconfig...
Zou het mogelijk zijn om dat via de Firewall Rule klaar te spelen? Wat moet ik dan juist invullen in die fields? Misschien dat iemand die ook ervaring heeft met een USR hier antwoord op weet
http://www.kieskeurig.nl/...DAA4A4B5BC1256E83007B80E3

Helaas, geen URL filtering.

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 17-05-2005 11:13 ]

Pagina: 1