Firefox ECHT als standaardbrowser

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hallo...

Ik heb Firefox ingesteld als standaardbrowser, maar als ik bijv. op die dingetjes van Hotmail klik ("Je hebt een nieuw e-mail bericht ontvangen van ...." (van MSN)), kom ik nog in IE uit.. Zo ook bij een link in een MSN scherm (als iemand anders jou een link stuurt).
Ook als ik naar Deze Computer ga en ik www.blaat.nl intyp, kom ik in IE.
Nu is dat laatste een luiigheid van mij, maar dat bovenste is toch niet helemaal goed...
Is er een manier om die Hotmail dingetjes ALTIJD in Firefox te laten openen ipv soms in Firefox, maar meestal IE?
En is er een manier om, als je bij deze computer een site intypt, die te laten openen in Firefox?
Ik heb nl. geen IE nodig. Alleen voor sommige sites waarbij je IE perse nodig hebt. Dan open ik het zelf wel.

Alvast bedankt.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

als je IE echt niet nodig hebt dan ga ff naar config / software / windows onderdelen en dan daar internet explorer uitvinken. dan is ie er alleen nog voor windows-update meen ik.

Aunt bunny is coming to get me!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:47

janklp

FortyTwo Capital

Kijk eens in het grote firefox topic, daar staat een tooltje die bovenstaande problemen oplost.
[rml][ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII[/rml] en dan in de sp

[ Voor 29% gewijzigd door janklp op 16-05-2005 10:50 ]

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Sommige programma's (met name natuurlijk die van Microsoft) doen niet "open die-en-die pagina" maar "start IE met die-en-die pagina). Daar valt weinig aan te doen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
IE/Firefox issue?

Windows Operating Systems > Software Algemeen :) Ik vermoedde dat wat mvdejong zewgt al. Bij mij openen bijna alle andere links (uit bijvoorbeeld trillian, outlook 2003 of mirc) gewoon in FF :) Kan je misschien in het configuratiescherm bij 'software' de Programmatoegang en instellingen dat niet aanpassen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

[XP] Standaard browser MSNM 6 gaat er ook over en biedt niet echt een oplossing, behalve MSN Plus installeren met de plugin "stuffplug", waarmee je kunt instellen dat FF wordt gebruikt.
/edit: dit schijnt ook de enige oplossing te zijn. Workaround "oplossing" is GAIM of Trillian gebruiken waarmee je kunt MSN'en en die links ook in firefox openen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 11:34 ]

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 05:21

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Er is een tooltje voor MSN die dat op lost, iste vinden op www.stuffplug.com. Als je die geïnstalleerd hebt, moet je naar de instellingen gaan. Daar zie je iets van 'Open alle koppelingen in de standaardbrowser'. Die aanvinken en hij doet het :)

edit: Moet toch sneller leren typen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Scott op 16-05-2005 11:32 ]

• Tanuki
  • Niet online
Ik had MSN+ al.. Dus die stuffplugin erop gegooid, werkt perfect. :)

Nu nog dat andere... Als je in Deze Computer www.google.nl intypt, kom je op Google uit.. Maar wel in IE. Is het mogelijk dit zo te veranderen dat je dan in Firefox komt?? ('t lijkt mij niet, maar misschien zijn er mensen die er meer van weten...)

Bedankt voor die stuffplugin tip =)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:25

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Nee is niet mogelijk. Want je heb IE in feite al geopend als je Deze Computer opstart (zelfde geldt voor Verkenner). Alleen laat deze lokale inhoud zien met een scriptje hier en een extraatje daar. Het kan dus gewoon niet.
CelestialCelebi schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:18:
Ik had MSN+ al.. Dus die stuffplugin erop gegooid, werkt perfect. :)
[...]
Bedankt voor die stuffplugin tip =)
Same here :+

[ Voor 36% gewijzigd door Glaanie op 16-05-2005 18:38 ]

• Tanuki
  • Niet online
Glaanieboy schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:37:
Nee is niet mogelijk. Want je heb IE in feite al geopend als je Deze Computer opstart (zelfde geldt voor Verkenner). Alleen laat deze lokale inhoud zien met een scriptje hier en een extraatje daar. Het kan dus gewoon niet.
[...]

Same here :+
Hmmm.. Ik dacht dat Deze Computer (en elke andere map) explorer.exe was... ipv iexplore.exe...
Kan 't ook fout hebben hoor. :) Bestaat er geen ActiveX control die kijkt of het een URL is, zoja open "Firefox.exe %URL%" en sluit het huidige venster?
Of kan ActiveX dan helemaal niks goed doen? :p (j/k, no offence..)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pffft, waar mensen zich al niet druk over maken :z

Ik krijg bij het uitproberen sterk de indruk dat er gewoon IE geopend wordt wanneer je bijvoorbeeld 'Deze computer' opent, vooral ook vanwege de verbazingwekkende snelheid waarmee je venster wordt omgetoverd in een browser bij het invoeren van een URL.
Bestaat er geen ActiveX control die kijkt of het een URL is, zoja open "Firefox.exe %URL%" en sluit het huidige venster?
Of kan ActiveX dan helemaal niks goed doen? (j/k, no offence..)
Umm, afaik is ActiveX daar helemaal niet voor bedoeld....

[ Voor 32% gewijzigd door spone op 16-05-2005 23:11 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 18:55

ThunderNet

Flits!

spone schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:09:
pffft, waar mensen zich al niet druk over maken :z

Ik krijg bij het uitproberen sterk de indruk dat er gewoon IE geopend wordt wanneer je bijvoorbeeld 'Deze computer' opent, vooral ook vanwege de verbazingwekkende snelheid waarmee je venster wordt omgetoverd in een browser bij het invoeren van een URL.

[...]

Umm, afaik is ActiveX daar helemaal niet voor bedoeld....
Maar het zou me niets verbazen dat je het voor elkaar krijgt met COM / ActiveX ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:25

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

CelestialCelebi schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:09:
[...]

Hmmm.. Ik dacht dat Deze Computer (en elke andere map) explorer.exe was... ipv iexplore.exe...
Kan 't ook fout hebben hoor. :) Bestaat er geen ActiveX control die kijkt of het een URL is, zoja open "Firefox.exe %URL%" en sluit het huidige venster?
Of kan ActiveX dan helemaal niks goed doen? :p (j/k, no offence..)
Explorer.exe zorgt oa voor het Start Menu en de bestanden/mappen vensters ja. Maar kijk eens naar al dat pracht en praal en animaties en linkjes om dingen snel te kunnen doen etc in de linkerbalk? Dat zijn in feite (omgebouwde om in XP te passen) webanimaties en javascript (of msscript :+ ) om functies aan te roepen in het OS. Hiervoor worden heelveel componenten van iexplore.exe gebruikt (dll's enzo), zodat je bijna kunt spreken van explorer.exe == iexplore.exe. Bijna dan he ;)
Pagina: 1