Toon posts:

Verschil in prijzen tussen EU en USA

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een camera, en kwam toen de Panasonic LZ1 tegen, in amerika kost deze camera $213 , hier in nederland is de goedkoopste 279, euro.

Nu weet ik dat sommige zaken in VS gewoon goedkoper zijn en ze daar altijd een prijs zonder BTW hanteren, maar toch vind ik het prijsverschil wel erg hoog.

Toen verder op mijn zoektocht kwam ik weer een Panasonic camera tegen de Panasonic Lumix DMC-FZ5. Deze kost $450 en hier in nederland 403 euro.

Hoe komt dit, zijn dezelfde producten(digi cams), zijn beiden dit jaar uitgebracht en van hetzelfde merk :?

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 21:43

ReLight

echo("What Now ? !")

Let op dat in de US altijd alle prijzen ex BTW zijn, de tax wordt er staat gebonden aan toegevoegd bij afrekenen.

Zo heb ik een Gigabyte pci-E 6600 nvidia gekockt, en achteraf is het nauwelijks goedkoper

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:37:
Nu weet ik dat sommige zaken in VS gewoon goedkoper zijn en ze daar altijd een prijs zonder BTW hanteren, maar toch vind ik het prijsverschil wel erg hoog.
ReLight schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:40:
Let op dat in de US altijd alle prijzen ex BTW zijn, de tax wordt er staat gebonden aan toegevoegd bij afrekenen.
8)7

Weet je zeker dat het geen toevallige aanbieding is ofzo? Of een shop die de laagste online prijs garandeert? De marges op al die camera's hoeven niet hetzelfde te zijn, dus misschien verdienen ze daar wel op de FZ5 en maken ze verlies op de LZ1?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:37:
Toen verder op mijn zoektocht kwam ik weer een Panasonic camera tegen de Panasonic Lumix DMC-FZ5. Deze kost $450 en hier in nederland 403 euro.
Ik zie het probleem niet zo. BTW is 19% dus dat heeft nogal gevolgen. De Amerikaanse prijs zou, omgerekend naar Euro's en met 19% BTW toegevoegd, op € 438,50 uitkomen, als ik goed gerekend heb. Dan zijn de Amerikanen toch duurder uit?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit em in het verschil, de Panasonic F5Z is goedkoper hier in euro dan in dollars in amerika.

De FZ1 is in euros weer veel duurder dan in dollars in amerika.

Ik heb de prijzen van www.vergelijk.nl af, en van prijzen bij www.DPCreview.com.

Verwijderd

Je moet natuurlijk ook het koersverschil rekenen, 1 dollar is op dit moment 0,79 euro.
Bovendien als je iets importeerd komt er nog een keer ik dacht 6% belasting eroverheen.
Tenzij je mazzel hebt en het pakje erdoorglipt natuurlijk. En er worden verschillende verzendkosten berekend.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:58:
Het probleem zit em in het verschil, de Panasonic F5Z is goedkoper hier in euro dan in dollars in amerika.

De FZ1 is in euros weer veel duurder dan in dollars in amerika.
Aha, I get it :)

Probleem is dat je prijzen zo moeilijk kunt vergelijken. Je moet namelijk met zoveel factoren rekening houden:

- Eventuele invoerrechten die hier en in de VS gelden
- BTW
- Lokale belastingen (bijvoorbeeld loonbelasting of onroerend goed belasting)
- Lokale prijzen van vastgoed (kosten voor pand/depot)
- Lokale lonen
- Mate van concurrentie (meer concurrentie betekent meestal lagere prijzen)

En dat zijn alleen nog maar de kosten van de winkel. Ook de distributeur en de fabrikant kunnen in verschillende delen van de wereld andere kosten hebben.

Dan kan het nog zijn dat een fabriek op een gegeven moment gewoon zijn overproductie goedkoop in een bepaald land dumpt, dat een winkelketen een hele goeie deal op een bepaald product heeft gesloten, dat sommige producten slecht verkopen en daarom gepromoot worden door lage prijzen, etc.

Ofwel: Het heeft geen zin om je af te vragen waar het prijsverschil vandaan komt en waarom sommige producten in de VS goedkoper zijn en andere juist duurder. Er zijn veel te veel variabelen die die prijs kunnen beinvloeden.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
/downtime/ schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:54:
Ik zie het probleem niet zo. BTW is 19% dus dat heeft nogal gevolgen. De Amerikaanse prijs zou, omgerekend naar Euro's en met 19% BTW toegevoegd, op € 438,50 uitkomen, als ik goed gerekend heb. Dan zijn de Amerikanen toch duurder uit?
Ik kom iets lager uit: $450 = €357*1,19=€424,83
/downtime/ schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:15:
Ofwel: Het heeft geen zin om je af te vragen waar het prijsverschil vandaan komt en waarom sommige producten in de VS goedkoper zijn en andere juist duurder. Er zijn veel te veel variabelen die die prijs kunnen beinvloeden.
Sommige? Volgens mij kun je in de VS alles goedkoper krijgen kopen als je maar weet waar je moet kijken.

Ik heb een FZ5 gezien voor $387, omgerekend is dat €307 + 19% = €365.

**EDIT**
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:09:
Bovendien als je iets importeerd komt er nog een keer ik dacht 6% belasting eroverheen.
Tenzij je mazzel hebt en het pakje erdoorglipt natuurlijk.
Of je laat het pakketje als "gift" verzenden :P

[ Voor 16% gewijzigd door KILLorBE op 16-05-2005 11:32 ]

Verwijderd

KILLorBE schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:31:

Of je laat het pakketje als "gift" verzenden :P
Waarbij het weer een probleem wordt om dat ding verzekerd op te laten sturen.

Bovendien, haal hem voor die prijs dan gewoon uit Duitsland

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:12:
Waarbij het weer een probleem wordt om dat ding verzekerd op te laten sturen.
Daar heb je gelijk in.
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:12:
Bovendien, haal hem voor die prijs dan gewoon uit Duitsland
Maar als "gift" hoef je die 19% natuurlijk ook niet meer te betalen, scheelt het toch ~ €50 (Niet dat mij die €50 het risico dat je pakketje nooit aankomt waard zijn)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als gift moet je die 19% wel betalen, denk je dat de douane achterlijk is? Die truuk trappen ze al lang niet meer in. Ik heb een paar jaar geleden nog 2 Fuji s602 Zoom camera's als "gift" laten versturen vanuit Amerika, maar mooi dat er wel een BTW en invoerrechten rekening bij zat (ze dachten dat het een analoge cam was).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1