Toon posts:

[XP] FSB van CPU heel traag na openen van virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb laatst iets doms gedaan, per ongeluk een virus geopend. Goed, toen had ik dus 1 PC vol met allemaal troep als spyware en alles. Toen de windows schijf geformatteerd en XP (Pro) opnieuw geinstalleerd. Echter, de PC is megatraag met alles, als je bijv. Winamp opstart en je wilt een MP3 beginnen hapert ie eerst als een gek (alsof ie in slow-motion speelt).

Nu ben ik dus gaan zoeken wat het kon zijn, en tot mijn verbazing draait de CPU maar op 868mhz terwijl het een AMD XP 2000+ TB is. De FSB staat gewoon op 133mhz alleen de multiplier staat op 6.5? Naar mijn weten is de MP locked, dus ik kan dat zelf niet veranderen. Is het mogelijk dat een virus de MP veranderd :? Hier heb ik nog nooit van gehoord...

Screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/amridder/wc.JPG

Dan even wat specs:

-Windows XP Pro SP1 (verse install met wel alle drivers)
-AMD XP 2000+ TB
-512MB DDR

Bedankt alvast!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou even kijken of je bios nog wel goed ingesteld staat. Lijkt me niet dat een virus zoiets permanent kan slopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hij is blijkbaar niet locked, heb hem net gewoon weer op MP 12.5 en is nu gewoon weer 1666mhz, is wel iets sneller maar niet zoals het hoort...... retetraag nog gewoon.

Ik had wel in het register zitten kloten om van die spyware af te komen. Maar dat was VOOR de format en nieuwe XP install, dus dan moet ie toch een nieuw register aan maken?

Dit is zwaar irritant..

Verwijderd

Probeer Windows XP opnieuw te installeren, en bij het formatteren niet quick format gebruiken, dan kan er namelijk nog wel eens troep op een of andere manier achterblijven.

Verder probeer het met Hitman Pro of Microsoft AntiSpyware

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus al gedaan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat is er 'retetraag'? Gewoon het werken in Windows ofzo?
Heb je wel alle chipset e.d. drivers geinstalleerd?
Hoe werkt je PC in safemodus?
Hoe zit het met je geheugen?
Harddisk al getest?

Je zal echt met meer info moeten komen dan enkel 'tis retetraag' ;)
Pagina: 1