Toon posts:

Harddisk kapot of ... ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een groot probleem , elke keer als ik
win98 SE installeer (schone install) zegt ie dat hij niet in het register kon komen , en dat ie de system.dat gaat repareren.

maar dat blijft hij doen hoe vaak ik ook alles formateer en opnieuw erop zet :(

Me schijf is 6,4 gig maar hij geeft maar 1,99 gig weer terwijl me andere schijf (27 GIG) wel goed wordt aangegeven .

er bevinden zich geen partities op de schijf. als ik hem geformateerd heb en ik doe c:/dir dan geeft ie aan dat er 2 gig beschikbaar is en dat er bad sectors zijn.

is dit me hd of is het toch nog wat anders ?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

probeer windows 98 op je 27gb schijf te installeren kjik of hij het dan doet het lijkt me namelijk een vrij kleine kans dat het je hd is (zal hij andere errors geven lijkt mij)

en wat voor een pc is het precies wat het register probleem heb ik zelf ook weleens gehad maar dat was op een 486 dx66 met 8mb intern :)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een penIII 866 met 128 mb intern geheugen en een asus 7700 GF2 pure videokaart

• Dreamer

Dreamer

Foutje

moet geen problemen geven

specs | specs server

• Dreamer

Dreamer

Foutje

om je even je hd te controleren haal jeje 6.4 gb eruit en installeer je win98se op 27 gb

doet hij het dan gewoon goed is het probleem toch je hd.

specs | specs server

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad ten tijde van een slechte voeding. Op de meest rare momenten viel mijn computer in een 'bootloop' (geef het beestje een naampje). Regelmatig gebeurde dit ook als ie in het registry aan het lezen/schrijven was en het resultaat was een badcluster in mijn registry. Altijd en alleen maar daar. Dus controleer je HD eens op Badclusters (thoroughscan in Scandisk).

edit
Tip: Formateer je harddisk eens helemaal. Dus niet met de optie /q. Dan gaat ie hem helemaal opnieuw indelen en ook de bad-clusters markeren.
/edit

Ook nog ff de Typos weggewerkt: het is nog vroeg

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al een keer helemaal geformateerd , althans als je format c: bedoeld .

maar het rare is dat als ik dir geef bij c: na het formateren dat hij zegt dat er maar 2 gig beschikbaar is , en dat terwijl er geen partitie op de schijf staan .

Verwijderd

Gooi je hd leeg met fdisk.
Maakt een nieuwe aan en niet de max groote van dos kiesen.
dan zal je zien dat je waarschijnlijk wel de rest erbij krijgt.

Verwijderd

he sykesman

Waar zit jij eigenlijk: ik beneden bij V******. :)

Gr. Dracoon

Verwijderd

Topicstarter
ik zit bij M*******A

Verwijderd

Ehh,hoe doe jij formateren als er geen partities op je harddisk staan :?
Doe anders eens een fdisk /mbr (of was het nu fdisk \mbr :?
Het 2 Gig probleem lijkt op een partitie met Fat16. Haal alle partities er eens af met fdisk en maak zelf een nieuwe aan met ondersteuning voor grote schijven (=Fat32)
Zou moeten lukken!

Verwijderd

Snap nog een ding niet :?
Waarom je je ide schijf als c gebruikt?
Die 27 gig schijf zou in principe veel sneller moet zijn.
die 6 gig hd haalt je hele systeem prestatie naar beneden.

Verwijderd

Topicstarter
Me hd is al fat 32 en er staan geen partities op de schijf .

Verwijderd

Ehmm als er al Fat32 is geinstalleerd dan heb je een partitie...als je nu ns die 27 GB HD afkoppeld...Zodat je Win98SE forced om dit probleem op te lossen...

FDISKEN met bootdisk..(www.bootdisk.com)
Alles weghalen...opnieuw laten zoeken naar grote van je HD..werkt dit niet evt HD-tools downloaden? Als laatste lowlvl format, dit kan na mijn mening in je HD zitten..

Good luck...any new info?? let me know

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik misschien weet wat het probleem is , er stond eerst een partitie op die HD van 3 gig die heb ik verwijderd in fdisk maar daarna heb ik het zo gelaten.

dus ik heb voor de rest niks meer toegewezen , dus ik denk dat ik in fdisk nu gewoon als ie om partitie groote vraagt 100 % opgeeft en kijken wat ie dan doet

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen partitie op de schijf, dan weer eentje van 3GB weggegooit...
Volgnes mij maak je er een zooitje van :)

Effe Fdisk, ALLES wegpleuren van partities, en een nieuwe partitie aan maken.
Wel zorgens dat Fdisk begint te zeuren over "Wilt u grote partities ondersteunen" geeft bij het opstarten, anders na weggooien eerst opnieuw opstarten en dan nogmaal FDISK opstarten.
Dan moet tie het wel geven.
Success :)

Verwijderd

That's what I said....Dus nog 1 keer namens een aantal..

FDISK->kies 3 verwijderen van..
Kies partitie 1. net zolang totdat er onder FDISK menu 4 GEEN PARTITIES MEER STAAN!!!
Dan gewoon lekker REBOOTEN...anders gebeurt er nix..dan wederom Fdisken en dan een nieuwe aanmaken..dan zal je, net als het laatste bericht aangeeft, de vraag krijgen

"Wilt u grote partities ondersteunen?"
Kies dan JA! En dan zul je dus de grote in moeten kunnen stellen...

Thats it..
Grts Azazel :P
Pagina: 1